سه شنبه, 18 اردیبهشت,1403

رنگ متن

اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار برای افزایش خطوط مخابراتی فیبر نوری صنعت گاز

اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار برای افزایش خطوط مخابراتی فیبر نوری صنعت گاز

با اختصاص۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار؛ طول خطوط مخابراتی فیبر نوری صنعت گاز در برنامه ای ۳ ساله؛ تا ۱۴ هزار کیلومتر افزایش می‌یابد

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ محمدرضا نیک روش؛ مدیرمخابرات و تله متری شرکت انتقال گاز ایران با حضور در جلسه کارگروه مشترک شرکت گاز استان زنجان، منطقه ۸ و منطقه ۳ عملیاتی به میزبانی زنجان گفت: فیبر نوری بهترین گزینه برای توسعه شبکه مخابرات صنعت گاز است و طبق سند چشم‌انداز مخابرات شرکت انتقال گاز ایران؛ با اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار؛ خطوط مخابراتی فیبر نوری صنعت گاز تا سه سال آینده به ۱۴ هزار کیلومتر؛ افزایش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید گاز کشور به روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است؛ تصریح کرد: همزمان با گسترش خطوط انتقال گاز، شبکه مخابرات مستقلی نیز با هدف افزایش ایمنی و اطلاع سریع از حوادث و مدیریت آن ساخته می شود؛ که این شبکه مخابرات، مستقل از شبکه کشوری است و نقش مهمی در حفظ ایمنی گازرسانی دارد.

مدیرمخابرات و تله متری شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به اینکه با این اقدام شاهد رشد نقاط دسترسی شرکت‌های گاز استانی به شبکه فیبر نوری، افزایش زیرساخت طول شبکه ارتباطات، توسعه و به‌روزرسانی شبکه بی‌سیم مناطق عملیات انتقال گاز و شرکت‌های گاز استانی خواهیم بود؛ اذعان کرد: واحد ارتباطات و فناوری اطلاعات، پل ارتباطی با دیگر واحدهای عملیاتی است که نقش اساسی در انجام پروژه‌ها و عملیات‌ تعمیراتی در سطح شرکت ایفا می‌کند.

دکتر نیک روش با بیان اینکه از نگاه سازمان‌های پدافندی، فیبر نوری به سبب پهنای باند مناسب، سرعت بالای تبادل داده و ضریب امنیّتیِ قابل توجه؛ بهترین ابزار برای انتقال ایمن اطلاعات به شمار می رود؛ هدف از حضور در شرکت های گاز استانی را اهمیت و توجه جدّی به برقراری ارتباطات امن، ایمن، مطمئن و پایدار بین ۳۱ گاز استانی، پالایشگاه های سطح کشور، ۱۰ منطقه عملیاتی و  ستاد شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد.

در ادامه مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با قدردانی از اقداماتِ عملیاتیِ مدیران و کارکنان خدوم منطقه ۸ و منطقه ۳ عملیاتی؛ گفت: زحمات و تلاشهای ارزشمند شما بلاخص در مناطق سردسیر؛ منشا خیرات بوده که با تامین پایداری گاز در فصول سرد سال؛ راحتی و آسایش را برای هم وطنان عزیز و مردم زنجان به ارمغان آورده است.

رحیم سلیمانی نژاد با ارائه گزارشی از پروژه های در دست اقدام خطوط گازرسانی در استان زنجان؛ افزود: اخذ مجوز برای پروژه های گازرسانی به CGS خرمدره، سنبل آبادِ سلطانیه، CGS اصلی زنجان و ایستگاه CGS شهید شهریاری از برنامه های در دست اقدام گاز زنجان است تا پایداری انتقال گاز به مصرف‌کنندگان صنعتی، خانگی و نیروگاهی بدون وقفه انجام شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای پاسخ گویی به نیاز صنعت گاز؛ توجه به بسترهای مخابراتی در مجاورت خطوط لوله، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است؛ تصریح کرد: اجرای خطوط مخابرات فیبر نوری ضمن افزایش سرعت اینترنت با دسترسی عادلانه، در بخش‌های مختلف، برای مدیریت شبکه گسترده خطوط لوله، ارتباط با مناطق عملیاتی در هنگام تعمیر و بازرسی و انتقال اطلاعات ایستگاه های اندازه گیری، نقشی مهم و ضروری ایفا می کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تشکیل کارگروه تخصصی در راستای افزایش تعاملات، هم افزایی هر چه بیشتر و استفاده از سخت افزار در بحث انتقال گاز در راستای ارائه خدمات با کمترین هزینه را از نتایج این نشست عنوان کرد.

مدیرعامل منطقه ۸ عملیات انتقال گاز نیز در ادامه با بیان اینکه این مجموعه از نظر جغرافیایی به ۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخش هایی از استان های زنجان، گیلان و کردستان خدمات ارائه می دهد؛ گفت: با برگزاری این نشست ها و در ارتباط و تعاملی که بین گازهای استانی و منطقه ۸ عملیات انتقال گاز وجود دارد؛ زمینه لازم برای انتقال ایمن و پایدار گاز بوجود آمده و در سایه تبادل اطلاعات از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری می شود.

فیروز خدایی توجه جدی به اورهال ایستگاه ها و پایش شیرهای بین راهی، نشت یابی مرتب خطوط لوله، توجه به حفاظت کاتدی در فصل تابستان را اقدامی پیشگیرانه برای مدیریت هرچه بهتر انتقال گاز در فصول سرد سال عنوان کرد.

وی به افزایش سالانه انتقال۱۰ تا ۱۵ درصدی گاز اشاره کرد و اذعان داشت: اگر مشترکین واحدهای صنعتی- تجاری و خانگی با مدیریت مصرف ما همراهی نکنند؛ مطمئناً با کمبود گاز و افت فشا مواجه می شویم که امیدواریم این مهم مورد توجه بیش از پیش مشترکین بوده و با مصرف بهینه موجبات پایداری گاز را فراهم و یاریگر خادمین خود در شرکت ملی گاز ایران باشند.

در ادامه مدیرعامل منطقه ۳ عملیات انتقال گاز نیز از برنامه ای مدون برای انتقال پاک، ایمن و پایدار از طریق ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال موجود در منطقه ۳ عملیات انتقال گاز خبر داد و گفت: برای انجام این مهم؛ تعمیرات گسترده ای در طول خطوط انتقال گاز به انجام می رسد.

رسول داودی‌نژاد؛ با اشاره به جایگاه و اهمیت استراتژیکی منطقه ۳ عملیات انتقال گاز در تغذیه گاز ۷ استان کشور؛ برگزاری جلسات مشترک بین شرکت های گاز استانی و مناطق عملیاتی ۳ و ۸ و بررسی و شناسایی گلوگاه ها، رفع تنگناها را گامی موثر برای افزایش تاب آوری و اقدام به موقع قبل از فصل سرد سال در راستای حفظ پایداری جریان گاز اعلام کرد.

در پایان این سفر کاری، مدیرمخابرات و تله متری شرکت انتقال گاز ایران، مدیرعامل منطقه ۸ عملیات انتقال گاز و مدیرعامل منطقه ۳ عملیات انتقال گاز از اجرای خط موقت گازرسانی به شهرک صنعتی کهناب منشعب از خط انتقال۲۰ اینچ ارتباطی و خط انتقال گاز نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی آریان زنجان؛ بازدید کردند.

  • تاریخ انتشار :
  • 17 خرداد 1401
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم «بهار در بهار» شرکت گاز زنجان برگزار شد
مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم «بهار در بهار» شرکت گاز زنجان برگزار شد مرحله مقدماتی پانزدهمین دوره مسابقات کارکنان و همسران کارکنان و همچنین بیست و پنجمین دوره رقابت‌های ویژه فرزندان کارکنان شرکت گاز زنجان با عنوان «بهار در بهار» با حضور پر شور کارکنان و خانواده محترم ه ...
1403/02/18
اجرای قانون حمایت از خانواده از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است
اجرای قانون حمایت از خانواده از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهتمام دولت به افزایش و جوانی جمعیت، اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است ...
1403/02/17
استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها در برنامه‌های فرهنگی ضروری و حیاتی است
استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها در برنامه‌های فرهنگی ضروری و حیاتی است رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان به بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ها در اجرای طرح‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: انجام برنامه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای در نهادینه سازی فرهنگ درست دارد.
1403/02/12
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی روز کارگر را تبریک گفت
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی روز کارگر را تبریک گفت مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی، روز جهانی کار و کارگر را به تلاشگران شرکت گاز استان زنجان تبریک گفت.
1403/02/11
در سال 1402؛ 100 درصد مصوبات شرکت گاز استان زنجان اجرایی شد
در سال 1402؛  100 درصد مصوبات شرکت گاز استان زنجان اجرایی شد مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از اجرای 100درصدی و به هنگام مصوبات سال گذشته خبر داد و گفت: شرکت گاز زنجان، با برنامه‌ریزیهای دقیق، کارآمد و مشارکت واحدهای زیربط علاوه بر اتمام به هنگام مصوبات در اجرا ...
1403/02/10
انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، جناب آقای محمد صالح شرفی منفرد به عنوان رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان منصوب شد.
1403/02/09
در سال 1402 صورت گرفت؛ جذب 15 هزار و 845 مشترک جدید در شرکت گاز استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛   جذب 15 هزار و 845  مشترک جدید در شرکت گاز استان زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای توزیع عادلانه امکانات، رفاه اجتماعی و عمومی در سال گذشته 15 هزار و 845 مشترک جدید شهری و روستایی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی در شرکت گاز زنجان جذب شده ...
1403/02/08
معاون وزیر نفت تأکید کرد: اهمیت وصول مطالبات در تکمیل طرح‌­های توسعه‌ای کشور
معاون وزیر نفت تأکید کرد:  اهمیت وصول مطالبات در تکمیل طرح‌­های توسعه‌ای کشور مجید چگنی با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکین با اولویت ابربدهکاران؛ وصول مطالبات را اقدامی مهم در راستای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی برشمرد.
1403/02/08
s