سه شنبه, 29 اسفند,1402

رنگ متن

اطلاعات مورد نیاز مشترکین عمده

1- ارائه درخواست اشتراک پذیری توسط متقاضی به همراه مستندات مربوطه شامل: آنالیز مصارف دستگاه های مصرف کننده برحسب متر مکعب در ساعت، کروکی کامل محل به همراه مختصات GPS در سیستم UTM و کد بیضوی WGS84 به معاونت بهره برداری شرکت گاز (واحد هماهنگی و فروش عمده). 
2- بازدید اولیه از محل متقاضی، بررسی و صحه گذاری میزان مصارف اعلام شده توسط واحد هماهنگی و فروش عمده. 
3- برای مصارف10 هزار و کمتر از 10 هزار مترمکعب در ساعت، ارسال فرم مجوز برداشت گاز (استعلام شبکه) به واحد خدمات فنی و مهندسی به همراه کروکی و مختصات موقعیت محل و آنالیز مصارف و نیز پیشنهاد محل برداشت و خط مورد نظر.
4- انجام بررسی های لازم، تعیین محل برداشت، شماره خط و نیز قطر خط انشعابی مربوطه توسط واحد خدمات فنی و مهندسی.
5- برآورد هزینه توسط واحد هماهنگی و فروش عمده. 
6- ابلاغ هزینه گازرسانی به متقاضی توسط واحد هماهنگی و فروش عمده.
7- واریز هزینه ها توسط متقاضی (حداکثر یک ماهه) و دریافت شماره دستور کار از واحد حسابداری فروش و نهایتاً انعقاد قرارداد.
8- ارسال نامه پیمان فروش گاز به واحد گازرسانی به صنایع و سازمان نظام مهندسی ساختمان. 
9- برای مصارف بیش از10 هزار متر مکعب در ساعت، پس از بازدید اولیه از محل متقاضی، بررسی و صحه گذاری میزان مصارف اعلام شده، ارائه پیشنهاد محل برداشت (خط مورد نظر) و طول خط انشعابی، متقاضی به واحد برنامه ریزی و کنترل توسط واحد هماهنگی و فروش عمده معرفی می شود.
10-دریافت مستندات ذیل از متقاضی جهت تهیه نامه اخذ مجوز کمیته هماهنگی سوخت و خوراک وزارت نفت خطاب به مدیر عامل محترم گازرسانی، توسط واحد برنامه ریزی و کنترل.
-پرسش نامه تقاضای تامین خوراک و سوخت گاز طبیعی مصرف کنندگان عمده. (فرم شماره 1)
-پرسش نامه معیار مصرف سوخت(فرم شماره 2) برای صنعت فولاد در آهن، نیروگاه های حرارتی، صنعت سیمان، صنعت آجر، صنعت تایر و تیوب، صنعت قند و شکر، صنعت روغن نباتی، صنعت تولید شمش منیزیم.
-فرم  پرسش نامه مصارف عمده و ویژه (مورد نظر واحد خدمات فنی و مهندسی).
-نقشه جغرافیایی و کروکی محل متقاضی.
-تصویر جواز تاسیس طرح
گزارش ‹‹بررسی فنی و اقتصادی طرح›› به همراه مستندات و گزارش ‹‹انطباق انرژی مورد نیاز طرح با معیار مصرف انرژی›› توسط تهیه شده و به مدیریت برنامه ریزی  شرکت ملی گاز ایران ارائه گردد.
11- ارسال مستندات ردیف های 10 و11 به مدیریت گازرسانی و انجام پیگیری های لازم توسط متقاضی از ستاد شرکت ملی گاز ایران جهت دریافت مجوز کمیته هماهنگی سوخت و خوراک وزارت نفت.
12- پس از دریافت مجوز کیمته هماهنگی سوخت و خوراک وزارت نفت، مراتب جهت تعیین محل برداشت، شماره خط، قطر خط انشعابی و... به واحد خدمات فنی و مهندسی ارائه می گردد.
13- پس از اعلام مراتب فوق، انجام ابلاغ هزینه گازرسانی به متقاضی، واریز هزینه ها توسط متقاضی و نهایتاً انعقاد قرارداد.
14- پس از اتمام کار و راه اندازی، معرفی متقاضی به سیستم شرکت گاز.
3،2. هزینه های گازرسانی متقاضیان عمده:
هزینه های گازرسانی متقاضیان عمده بر اساس فرمولهای ذیل محاسبه می گردد: 
1. ایستگاه های 60 به 2، 60 به 60، 250 به 250 و 1000 به 1000پوند بر اینچ مربع
سهم متقاضی از هزینه اختصاصی + b1 + ( ظرفیت ایستگاه * (a
2. ایستگاه های 250 به 60 پوند بر اینچ مربع
سهم متقاضی از هزینه اختصاصی + b2 + ( ظرفیت ایستگاه * (a
3. ایستگاه های 1000 به 60 و 1000 به 250 پوند بر اینچ مربع
سهم متقاضی از هزینه اختصاصی + b3 + ( ظرفیت ایستگاه * (a
4. ایستگاه های تقلیل فشار متقاضیان صنعتی که مستقلاً از خطوط انتقال انشعاب می گیرند به عهده متقاضی بوده و هزینه ایستگاه اندازه گیری آن بر اساس فرمول ذیل محاسبه و دریافت می گردد:    (ظرفیت ایستگاه)*a
تامین زمین مورد نیاز ایستگاه اندازه گیری مستقل از زمین ایستگاه تقلیل فشار با درب خروجی مشرف به معبر عمومی و آماده سازی محل ایستگاه اندازه گیری بر عهده متقاضی خواهد بود. 
5. در مواردی که با درخواست متقاضی تهیه و نصب ایستگاه اندازه گیری  مطابق استاندذاردها و ضوابط مربوطه با تایید شرکت راساً بعهده متقاضی/ مشترک قرار گرفته و تحویل شرکت گردد، هزینه برقراری انشعاب گاز طبیعی با 25% تخفیف محاسبه می گردد. 
6. هزینه برقراری انشعاب آن دسته از مشترکینی که تحت عنوان انشعاب آزاد در گذشته مشترک گردیده اند متناسب با ظرفیت کنتور/ ایستگاه مبلغی ثابت" با توجه به تعرفه هزینه برقراری انشعاب مربوطه در تاریخ انعقاد پیمان " به هزینه خدمات مستمر ثابت ماهیانه اضافه شده و طی صورتحساب های هر دوره قرائت کنتور از مشترک اخذ می گردد.
تبصره: جهت تبدیل این گروه از مشترکین موجود به مشترک عادی در صورت درخواست مشترک با پرداخت هزینه برقراری انشعاب بر اساس تعرفه های مربوط به تاریخ صدور اولین صورتحساب هزینه خدامت مستمر و ارائه مفاصا بلامانع می باشد. 
توضیح 1: سهم مشترک از هزینهخط اختصاصی برابر است با: 
( طول خط لوله اختصاصی به متر) * ( قطر خط لوله اختصاصی به اینچ)*عدد ثابت C
توضیح 2: عدد ثابت C برای ظرفیت کنتور/ ایستگاه گاز مشترک مطابق جدول ذیل به ترتیب برابر c1، c2،c3،c4 می باشد.

 جدول شماره2: ضرایب c

ضرایب cظرفیت کنتور/ ایستگاه مشترک
C1 5000 متر مکعب در ساعت و کمتر
C2 بیش از5000 لغایت 10000متر مکعب در ساعت
C3 بیش از 10000 لغایت 30000 متر مکعب در ساعت
C4 بیش از 30000 متر مکعب در ساعت

توضیح 3: بهره برداری از خطوط اختصاصی موجود تا حد ظرفیت خط برای متقاضیان جدید بلا مانع بوده مشروط به آنکه قدرالسهم هزینه خط اختصاصی منشعب از خط اختصاصی موجود محاسبه و دریافت گردد.

توضیح 4: اعداد ثابت a، b1، b2، b3،c1، c2،c3 وc4  توسط هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران ابلاغ می گردد.

3،4. هزینهخدمات مستمر مشترکین جزء وعمده:

مبالغی است که ماهیانه به تناسب ظرفیت کنتور/ ایستگاه اندازه گیری برای جبران هزینه های نگهداری تاسیسات گاز و تامین هزینه های جاری شرکت از مشترکین جزء و عمده به شرح فرمول ذیل محاسبه و اخذ می گردد.

ظرفیت کنتور/ ایستگاه محاسباتی هزینه خدمات مستمر* متوسط گاز بهاء در هر بخش * عدد ثابت = هزینه خدمات مستمر ثابت (ریال)

تبصره1:اعداد ثابت جهت محاسبه هزینه خدمات مستمر توسط هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران ابلاغ می گردد.

تبصره2:در خصوص مشترکین خانگی که اطلاعات "حداکثر زیربنای مفید" آنها به هر دلیل در سیستم مکانیزه موجود نمی باشد در مرحله اول لازم است" ظرفیت کنتور/ ایستگاه محاسباتی هزینه خدمات مستمر" آنها متناسب و تابع " حداکثر تعداد واحد" گردد مشروط بر اینکه ظرفیت کنتور / ایستگاه محاسباتی هزینه خدمات مستمر جدید از ظرفیت کنتور/ ایستگاه محاسباتی هزینه خدمات مستمر فعلی مشترک کمتر نباشد. در اینصورت و در مواردی که بدون قصور متقاضی/ مشترک اطلاعات" حداکثر زیربنای مفید" و تعداد واحد" با کنتور مشترک مطابقت نداشته باشد تعویض کنتور/ ایستگاه بدون اخذ وجه از مشترک با تایید هیئت مدسره شرکت گاز استانی بلامانع می باشد.

3،5. هزینه های ارائه خدمات اضافی:

هزینه های ارائه خدمات اضافی عبارتند از هزینه های خدماتی که شرکت برای مشترک انجام می دهد. مصادیق و نرخ های مربوطه پس از بررسی در مدیریت گازرسانی به شرکت های گاز استانی ابلاغ و جهت اجرا در هیئت مدیره گاز استانی تصویب خواهد شد.

تاریخ بروز رسانی 97/06/26


  • تاریخ انتشار :
  • 26 شهریور 1397
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
آخرین اخبار
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/20
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/15
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد: هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد:  هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به کاهش شدید دما در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در صورت تداوم شدت مصرف گاز، امکان افت فشار در سرشاخه‌ها وجود دارد و از این رو از تمامی هموطنان تقاضا دا ...
1402/12/13
احتمال افت فشار در سرشاخه‌های شبکه گاز؛ درخواست وزیر نفت از تمامی هموطنان برای همکاری در مصرف بهینه گاز
احتمال افت فشار در سرشاخه‌های شبکه گاز؛  درخواست وزیر نفت از تمامی هموطنان برای همکاری در مصرف بهینه گاز وزیر نفت با اشاره به پایداری توده هوای سرد حاکم بر کشور در روزهای آینده، امکان افت فشار گاز در استان‌های نیمه شمالی را محتمل دانست و تأکید کرد: از عموم هموطنان درخواست می‌کنم با مصرف بهینه و خاموش کرد ...
1402/12/09
روشن شدن مشعل 396 واحد صنعتی در ابهر با گاز طبیعی
روشن شدن مشعل 396 واحد صنعتی در ابهر با گاز طبیعی مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: شرکت گاز استان زنجان گاز مورد نیاز 396 واحد صنعتی را در شهرستان ابهر تامین می‌کند.
1402/12/09
معاون وزیر نفت در امور گاز هشدار داد: عبور از مرز 600 میلیون مترمکعب مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری
معاون وزیر نفت در امور گاز هشدار داد:  عبور از مرز 600 میلیون مترمکعب مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری کشور روز یکشنبه، 6 اسفندماه به ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسید و پیش‌بینی می‌شود با توجه به برودت هوا، مصرف گاز طی روزهای آتی به ۶۵۰ میلیون مترمکعب برسد.
1402/12/08
نصب حدود 8 هزار علمک گازرسانی در شهرستان سلطانیه
نصب حدود 8 هزار علمک گازرسانی در شهرستان سلطانیه مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از نصب 7 هزار و 973 علمک گاز رسانی در شهرستان سلطانیه خبر داد.
1402/12/08
اطلاعیه مدیریت مصرف گاز
اطلاعیه مدیریت مصرف گاز در پی ورود جبهه هوای سرد و برودت هوا در اکثر نقاط کشور، مصرف گاز کشور به‌ویژه در بخش خانگی- تجاری، روند افزایشی یافته؛ از این رو، شرکت ملی گاز ایران از تمامی هموطنان درخواست کرد تا در مصرف گاز، صرفه‌ج ...
1402/12/08
s