سه شنبه, 18 اردیبهشت,1403

رنگ متن

دادگستری و سازمان بازرسی؛ بازوان گاز زنجان در رفع موانع و تسریع در امر گازرسانی

دادگستری و سازمان بازرسی؛ بازوان گاز زنجان در رفع موانع و تسریع در امر گازرسانی

در پی دیدار سرپرست امور حقوقی و رئیس امور تعرفه ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل و رئیس امور حقوقی گاز زنجان با رئیس کل دادگستری و بازرس کل استان؛ با انجام تعاملات مربوطه، مباحث سازنده ای در راستای رفع موانع گازرسانی عنوان و نحوه تسریع در انجام پروژه های گازرسانی در استان زنجان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در این دیدار؛ سرپرست امور حقوقی شرکت ملی گاز ایران بر اهمیت نحوه اجرای ماده ۹ لایحه قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک اشاره و بر تعامل سازنده با معارضین در رفع موانع گازرسانی تاکید کرد.

زمانی نژاد افزود: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی در گازرسانی که روند اجرای پروژه ها را با مشکل مواجه می کند؛ وجود معارضین متعددی است که به دلیل عدم آگاهی از اهمیت اجرای پروژه های گازرسانی و برکاتی که از قِبَلِ آن نصیب مردم می شود؛ مانع انجام گازرسانی می شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم مردم عزیز با همکاری همیشگی خود یاریگر خادمین خود در امر گازرسانی بوده تا همگی از این نعمت الهی استفاده کنیم؛ ابراز داشت: در فضای استان هم نیازمند همراهی هر چه بیشتر مدیران و مسئولان اجرایی هستیم و حمایت و همکاری دستگاه های حاکمیتی استان، بی‌شک سبب خیر و برکت برای مردم می‌شود.

در ادامه مدیر عامل گاز زنجان از بهره مندی۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۴/۸۸ درصد خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی خبر داد و گفت: اگر منابع مالی به خوبی تامین شود؛ تمام تلاش کارکنان خدوم گاز زنجان این است که با بهره برداری از پروژه های گازرسانی به روستاهای در دست اجرا و در حال پیمان سپاری؛ درصد بهره مندی خانوار روستایی استان دراسرع وقت؛ به ۵/۹۷ درصد برسد.

موسی احمدلو رویکرد فعلی گازرسانی در استان زنجان را با توجه به برخورداری غالب روستاهای پرجمعیت از نعمت گاز طبیعی؛ توسعه خدمات در مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار دانست و افزود: در سایه همکاری و حمایت های انجام‌شده از جانب مردم و مسئولان ذیربط، روند گازرسانی به روستاهای استان زنجان به ایستگاه پایانی نزدیک شده و تلاش می شود عملیات گازرسانی به روستاهای باقیمانده که عمدتاً دارای مسیرهای سخت‌گذر هستند، در صورت همراهی اهالی و مسئولین، در حداقل زمان ممکن به انجام برسد.

وی با بیان اینکه گازرسانی در استان زنجان طی سال‌های اخیر شتاب چشمگیری گرفته است و بخش قابل توجهی از روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند شده اند؛ تصریح داشت: با این حال هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و متاسفانه بعضاً به دلیل مخالفت برخی از روستاییان با اجرای خطوط لوله گاز در زمین های زراعی خود، عملیات گازرسانی در برخی از روستاها به کندی پیش می‌رود و همین موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و مردم خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های گازرسانی هستند.

مهندس احمدلو با اشاره به ممانعت معارضین محلی که مانع اجرای پروژه‌های گازرسانی در روستاها می شوند؛ ابراز داشت: هماهنگی و تعامل بین دستگاه های ذیربط بلاخص اداره کل دادگستری، بازرسی کل و شرکت گاز؛ در تعیین تکلیف پروژه های گازرسانی روستایی و تسریع در روند اجرای آنها تاثیر بسزایی دارد.

رییس کل دادگستری استان نیز در ادامه با بیان اینکه شرکت گاز استان زنجان یکی از شرکت های خدمات رسان است که خدمات مطلوب و ارزشمندی را به مردم ارائه و رضایت خاطر مشترکین را فراهم کرده است؛ گفت: گازرسانی به روستاها موجب محرومیت‌زدایی، افزایش رفاه عمومی، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و اشتغال‌زایی می شود و البته تداوم گازرسانی؛ زمینه ساز رونق اقتصادی شده و سبب مهاجرت معکوس به روستاها می شود.

صادقی نیارکی با تقدیر از تلاش‌های دست اندرکاران و مسئولان اجرایی شرکت گاز در تامین گاز مردم استان؛ اذعان داشت: آمادگی هرگونه همکاری و پیگیری برای برطرف شدن مشکلات و بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از امکانات گازرسانی را داریم.

خمسه؛ بازرس کل استان زنجان نیز بازدید از پروژه های در دست اجرا و ارائه راهنمایی های لازم برای رعایت هر چه دقیق تر مقررات و جلوگیری از ایجاد هر نوع مشکل در روند اجرای پروژ های گازرسانی را از اقدامات سازمان بازرسی استان عنوان کرد تا یاریگر گاز زنجان برای طی کردن روند قانونی و به پایان رساندن پروژه های گازرسانی در زمان مقرر باشد.

گفتنی است، تاکید بر استفاده از فناوری های نوین و داشبوردهای مدیریتی برای جمع بندی و مدیریت اطلاعات و اعمال کنترل های لازم از طرف دستگاه های اجرایی و مدیران ارشد سازمان ها، تاکید بر به اشتراک گذاری تجارب و یافته های سازمانی در مورد موضوعات کاری بین شرکت های هم گروه در استانهای مختلف، تاکید بر لزوم آموزش مستمر و حمایت و پشتیبانی از دوایر حقوقی دستگاه های اجرایی از طرف دستگاه های مرکزی مربوطه و تاکید بر وجود بستر و امکان استفاده و بهره مندی دستگاه های اجرایی از ظرفیت و دانش فنی تخصصی سازمان بازرسی برای پیشگیری و جلوگیری از ایجاد سوء جریان و تخلف در موضوعات کاری و قراردادهای اجرایی، از دیگر موارد عنوان شده در جلسه بود.

 

  • تاریخ انتشار :
  • 19 مرداد 1400
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
اجرای قانون حمایت از خانواده از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است
اجرای قانون حمایت از خانواده از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهتمام دولت به افزایش و جوانی جمعیت، اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است ...
1403/02/17
استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها در برنامه‌های فرهنگی ضروری و حیاتی است
استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها در برنامه‌های فرهنگی ضروری و حیاتی است رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان به بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ها در اجرای طرح‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: انجام برنامه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای در نهادینه سازی فرهنگ درست دارد.
1403/02/12
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی روز کارگر را تبریک گفت
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی روز کارگر را تبریک گفت مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی، روز جهانی کار و کارگر را به تلاشگران شرکت گاز استان زنجان تبریک گفت.
1403/02/11
در سال 1402؛ 100 درصد مصوبات شرکت گاز استان زنجان اجرایی شد
در سال 1402؛  100 درصد مصوبات شرکت گاز استان زنجان اجرایی شد مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از اجرای 100درصدی و به هنگام مصوبات سال گذشته خبر داد و گفت: شرکت گاز زنجان، با برنامه‌ریزیهای دقیق، کارآمد و مشارکت واحدهای زیربط علاوه بر اتمام به هنگام مصوبات در اجرا ...
1403/02/10
انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، جناب آقای محمد صالح شرفی منفرد به عنوان رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان منصوب شد.
1403/02/09
در سال 1402 صورت گرفت؛ جذب 15 هزار و 845 مشترک جدید در شرکت گاز استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛   جذب 15 هزار و 845  مشترک جدید در شرکت گاز استان زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای توزیع عادلانه امکانات، رفاه اجتماعی و عمومی در سال گذشته 15 هزار و 845 مشترک جدید شهری و روستایی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی در شرکت گاز زنجان جذب شده ...
1403/02/08
معاون وزیر نفت تأکید کرد: اهمیت وصول مطالبات در تکمیل طرح‌­های توسعه‌ای کشور
معاون وزیر نفت تأکید کرد:  اهمیت وصول مطالبات در تکمیل طرح‌­های توسعه‌ای کشور مجید چگنی با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکین با اولویت ابربدهکاران؛ وصول مطالبات را اقدامی مهم در راستای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی برشمرد.
1403/02/08
در سال 1402 صورت گرفت؛ مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛  مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از مصرف بیش از 3 میلیارد و 418 میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط مصرف کنندگان زنجانی در بخشهای خانگی، تجاری و صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
1403/02/05
s