شنبه, 06 مرداد,1403

رنگ متن

گاز زنجان عقب افتادگی در پروژه‌های مسکن ملی ندارد

گاز زنجان عقب افتادگی در پروژه‌های مسکن ملی ندارد

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: شرکت گاز زنجان هیچ گونه عقب افتادگی در پروژه‌های اقدام ملی ندارد و گاها جلوتر از طرح ساخت واحدهای مسکونی اقدام ملی پیش می‌رود.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان: رحیم سلیمانی نژاد با حضور در برنامه مطالبه شبکه اشراق با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 درصد شهرهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و گاز رسانی به پروژه‌های اقدام ملی از جمله طرح هایی است که در داخل شهرها توسط شرکت گاز زنجان اجرا می‌شود، اظهار داشت: برای گاز رسانی تمامی پروژه‌های مسکن اقدام ملی پیمانکار انتخاب شده و طبق برنامه عملیات شبکه گذاری در حال اجرا است.

 

وی عملکرد شرکت گاز استان را در امر گاز رسانی به پروژههای نهضت ملی مسکن را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ظرف 2 و 3 سال گذشته اقدامات چشم‌گیری در بخش گاز رسانی به طرح‌های مسکن ملی انجام شده است به طوری که تحویل و بهره‌برداری هیچ پروژه‌ای به خاطر عقب ماندگی طرح گاز رسانی به تعویق نیافتاده است.

 

استفاده از نعمت پاک و ارزان گاز طبیعی حق همه مردم است

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر اینکه همه مردم در همه اقصی نقاط کشور حق دارند از نعمت پاک و ارزان گاز طبیعی بهره‌مند شوند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر با همت و تلاش مسئولان شرکت گاز استان زنجان 94.3 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند و اجرای گاز رسانی به 70 روستای دیگر در دست اجرا است که با تکمیل این تعدا پروژه ضریب بهره‌مندی روستاهای استان از گاز طبیعی به بیش از 97 درصد خواهد رسید.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه برای گاز رسانی 47 روستای دیگر مطالعات و امکان سنجی‌های اولیه صورت گرفته است، تصریح کرد: با اخذ مجوز و تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها پیش بینی می‌شود درصد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به بیش از 99 درصد برسد.

وی ایجاد توازن بهره‌مندی از گاز در نقاط مختلف استان را از اهداف اصلی طرح‌های در دست مطالعه اعلام کرد و افزود: روستاهایی که طرح شبکه گذاری و گاز رسانی آنها مورد مطالعه قرار گرفته است بیشتر روستاهای شهر زنجان، طارم، ماهنشان و سلطانیه است که به نسبت کل روستاهای استان درصد نفوذ گاز در آنها پایین‌تر است.

 

با تکمیل گاز رسانی به روستاها مردم 4 ماه فرصت استفاده از سوخت مایع را دارند

 مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه مردم روستاهایی که گاز رسانی در آنجا به پایان رسیده 4 ماه فرصت استفاده از سوخت مایع را دارند، خاطر نشان کرد: روستاهایی که طرح شبکه گذاری و گاز رسانی در آنها به بهره‌برداری رسیده است، بعد از نصب انشعابات 4 ماه فرصت دارد برای انجام لوله کشی داخلی و نصب کنتور اقدام کنند و در این مدت می‌توانند از سوخت مایع استفاده نمایند.

سلیمانی‌نژاد از تمایل مردم برای استفاده از سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان خانوارهای روستایی، تا تکمیل فرآیند اشتراک پذیری و استفاده از گاز طبیعی از سوخت مایع طبق سهمیه بندی بهره‌مند خواهند شد .

 

تامین گاز خانگی از الویت‌های شرکت گاز است

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان تامین شبکه پایدار و مستمر گاز خانگی را از الویت‌های شرکت گاز خواند و گفت: تامین سوخت پایدار و مستمر گاز واحدهای مسکونی جزو سیاست‌های کلان شرکت ملی گاز ایران است و مردم به هیچ وجه نگران قطعی گاز خانگی نباشند.

وی با اشاره به اینکه با کاهش دما در فصل زمستان مصرف گاز خانگی، تجاری و عمومی نیز افزایش می‌یابد، اذعان داشت: در فصل زمستان بیش از 60 درصد گاز در بخش های خانگی، عمومی و تجاری مصرف می‌شود که تامین نیاز آنها از الویت‌های شرکت است.

سلیمانی‌نژاد با تاکید بر مصرف بهینه گاز توسط مشترکین در راستای تامین شبکه گاز پایدار در فصل زمستان و روزهای سرد سال، یاد آور شد: مردم در سال گذشته همکاری خوبی در  صرفه جویی از مصرف گاز داشتند به طوری که تهدید جدی در استان برای قطعی گاز نداشتیم.

وی فرهنگ سازی و رعایت اصول مصرف بهینه گاز را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: اجرای طرح همیار گاز در مدارس، اجرای طرح پایش مصرف گاز در ادارات، اطلاع رسانی و استفاده از برنامه‌های مختلف رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما و خبر گزاریها، اطلاع رسانی از طریق تابلوهای شهری و فضای مجازی از برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز در طول سال است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان استفاده ازدستگاه‌ها و سیستم‌های گاز سوز با راندمان بالا را از جمله راه کارهای کاهش مصرف گاز عنوان کرد و گفت: متوسط استفاده سوخت در کشور ما حدود 2 و نیم برابر کشورهای دیگر است که باید از هر فرصتی برای فرهنگ سازی  مصرف بهینه از آن استفاده شود.

 

سوخت دوم مورد نیاز صنایع تامین شده است

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از تامین سوخت دوم برای صنایع زنجان خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، چالشی برای تامین سوخت دوم صنایع وجود ندارد .

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه سوخت مایع واحدهای صنایع دارای مخزن ذخیره ماه‌ها قبل تخصیص یافته است، خاطر نشان کرد: در راستای تامین شبکه پایدار و گاز خانگی، واحدهای صنعتی طبق برنامه سهیمه بندی در طول زمستان از سوخت دوم بهره مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: با تامین سوخت دوم هیچ واحد صنعتی به خاطر ناترازی شبکه گاز طبیعی تعطیل نخواهد شد.

 

با همکاری و همراهی مردم و مسئولان همه هموطنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وجود معارضین در اجرای طرح‌های گاز رسانی گفت: مجوزها و اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای پروژه‌ها محدودیت زمانی دارند و در صورت عدم اجرای به هنگام و سریع، بودجه تخصیص یافته برگشت خورده و مجوز اجرای آن نیز لغو می‌شود که اخذ مجوز و تامین اعتبار دوباره آن هزینه‌بر و زمان بر است .

سلیمانی‌نژاد یاد آور شد: برخی اوقات برای گاز رسانی به یک روستا هزاران کیلومتر شبکه گذاری صورت گرفته است تا گاز به آن منطقه رسیده است در حال که به خاطر وجود معارض گاز رسانی به روستا و بهره‌مندی مردم روستا از این نعمت پاک و ارزان به تعویق می‌افتد.

وی اذعان داشت: اگر مردم در راستای گازرسانی به روستاها با مسئولان همکاری کنند تمامی خانوارهای  روستایی استان از این نعمت الهی که حق همه آنها است بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

  • تاریخ انتشار :
  • 13 آذر 1402
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
آموزش بهترین ابزار برای توسعه منابع انسانی است
آموزش بهترین ابزار برای توسعه منابع انسانی است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: سرمایه انسانی مهم‌ترین عامل توسعه سازمانی و آموزش بهترین ابزار برای توسعه منابع انسانی است.
1403/04/31
کسب عنوان روابط عمومی برتر توسط شرکت گاز استان زنجان در سفر هیات دولت به استان در سال 1402
کسب عنوان روابط عمومی برتر توسط شرکت گاز استان زنجان در سفر هیات دولت به استان در سال 1402 روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در اختتامیه جشنواره روابط عمومی‌های برتر دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲ در بخش سفر هیات دولت به استان زنجان رتبه‌ برتر را کسب نمود.
1403/04/24
معاون وزیر نفت در امور گاز تأکید کرد؛ نقش مهم حراست در پایدار نگاه داشتن روند ارائه خدمت در شرکت ملی گاز ایران
معاون وزیر نفت در امور گاز تأکید کرد؛  نقش مهم حراست در پایدار نگاه داشتن روند ارائه خدمت در شرکت ملی گاز ایران سازمان حراست شرکت ملی گاز ایران با بهره‌مندی از سرمایه انسانی کارآمد و پرتلاش در سراسر کشور، توانسته نقش خود را به خوبی ایفا و در این راستا تأثیر بسزایی در پایداری روند ارائه خدمات شرکت ملی گاز ایران ...
1403/04/23
دانش‌آموزان سفیران شرکت گاز در امر بهینه سازی مصرف گاز هستند
دانش‌آموزان سفیران شرکت گاز در امر بهینه سازی مصرف گاز هستند رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: دانش‌آموزان با دریافت آموزش‌های لازم در خصوص بهینه سازی مصرف گاز به عنوان سفیران شرکت، مجری طرح بهینه سازی مصرف گاز در خانواده‌ها عمل می‌کند.
1403/04/20
معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد؛ حمایت ۸ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی گاز ایران از نیروگاه‌های تجدیدپذیر
معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد؛  حمایت ۸ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی گاز ایران از نیروگاه‌های تجدیدپذیر به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان حواله صرفه‌جویی گازطبیعی توسط شرکت ملی گاز ایران صادر شده است.
1403/04/20
در 3 ماهه امسال؛ بیش از یک‌هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان شرکت کردند
در 3 ماهه امسال؛  بیش از یک‌هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان شرکت کردند مسئول امور ورزش شرکت گاز استان زنجان از برگزاری برنامه‌های ورزشی برای یک‌هزار و 100 نفر از کارکنان و فرزندان کارکنان شرکت گاز زنجان خبر داد.
1403/04/19
نخستین همایش بازنشستگان صنعت گاز استان زنجان برگزار شد
نخستین همایش بازنشستگان صنعت گاز استان زنجان برگزار شد نخستین همایش بازنشستگان صنعت گاز استان زنجان 12 تیر ماه مصادف با روز خانواده و تکریم بازنشستگان با حضور بازنشستگان و همسران محترمشان در هتل پیام زنجان برگزار شد.
1403/04/16
در طول خدمت دولت سیزدهم انجام شد؛ اجرای بیش از یک هزار و 100 کیلومتر شبکه گاز در استان زنجان
در طول خدمت دولت سیزدهم انجام شد؛  اجرای بیش از یک هزار و 100 کیلومتر شبکه گاز در استان زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به دستاوردهای دولت شهید جمهورآیت الله رئیسی وخدمات بی وقفه و خستگی ناپذیر ایشان به کشور گفت: در دوره خدمت دولت سیزدهم بیش از یک هزار و 100 کیلومتر شبکه تغذیه و ت ...
1403/04/13
s