شنبه, 06 مرداد,1403

رنگ متن

مردم نگران قطعی گازخانگی نباشند

مردم نگران قطعی گازخانگی نباشند

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مردم در زمستان امسال نگران قطی گاز خانگی نباشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، رحیم سلیمانی‌نژاد با حضور در برنامه رادیو و تلوزیونی دانشیق شبکه اشراق، با اشاره به اینکه تامین گازِ مشترکین در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی از وظایف اصلی شرکت گاز است، اظهار داشت: مسئولان شرکت گاز زنجان در راستای تامین گاز مشترکین و کسب رضایت آنان تمام تلاش خود را به کار می بندد.

وی با اشاره به اینکه در کنار تامین گاز خانگی، تامین سوخت صنایع از برنامه‌های الویت‌دار شرکت گاز زنجان است، افزود: با هماهنگی‌ها و اقدامات صورت گرفته زمستان سال گذشته، در راستای تامین سوخت صنایع با کمترین چالش روبرو بودیم که امسال نیز طبق برنامه‌ریزی های انجام شده مشکلی در تامین گاز بخش صنعتی در استان نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ضمن تاکید تامین و ذخیره سازی سوخت جایگزین بر صنایع، از برگزاری جلسات مختلف با مسئولان صنعتی استان در زمینه بررسی موانع و چالش‌های تامین سوخت صنایع خبر داد و افزود: سعی داریم با استفاده از تجربیات سالهای گذشته و رفع موانع پیرامون تامین سوخت صنایع، امسال نیز زمستان را بدون دغدغه و مشکل قطعی در بخش صنعتی سپری کنیم.

 سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه شرکت گاز استان در ماه‌های آخر سال وظیفه‌ای برای تامین گاز برخی صنایع ندارد، خاطر نشان کرد: در راستای ایجاد شبکه پایدار گاز 3 یا 4 ماه آخر سال معمولا با هماهنگی‌های قبلی صنایع در راستای ایجاد شبکه پایدار گاز و تامین گاز خانگی، علاوه بر استفاده از گاز طبیعی از سوخت‌های جایگزین نیز استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان مشکلی برای تامین سوخت جایگزین صنایع ندارد، اضافه کرد: به همت مسئولان شرکت گاز، شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی استان و هماهنگی صنایع؛ سوخت جایگزین واحدهای صنعتی از ماه‌های گذشته تامین شده است به طوری که سوخت مایع صنایع دارای مخزن ذخیره در ماه های گذشته تحویل شده و ما بقی طبق برنامه تحویل صنایع خواهد شد.

برنامه تامین سوخت نیروگاه‌های برق استان در اختیار استان نیست

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، با اشاره به اینکه در حال حاضر 2نیروگاه مقیاس بزرگ (آرین )2 و نیروگاه (سلطانیه) در استان فعال است، تصریح کرد:  اتخاذ تصمیم، برای تامین سوخت این 2 نیروگاه فعال استان بر اساس تصمیمات کلان کشوری و توسط وزارت نفت و شرکت ملی گاز با توجه به راندمان تولید برق آنها و پایداری شبکه گاز انجام می‌شود و استان زنجان دخالتی در تصمیم گیری برای تامین سوخت آنها ندارد.

سلیمانی نژاد با اشاره به اینکه هر 2نیروگاه برق استان از سوخت گاز استفاده می‌کنند، افزود: طرح سیکل ترکیبی این نیروگاه‌ها اجرایی نشده است و درصورت اجرای این طرح با تامین سوخت جایگزین راندمان تولید برق در استان افزایش خواهد یافت.

استان زنجان جزو استانهای سبزدر بحث گازرسانی به روستاها است

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 94.3 درصد روستاهای استان به شبکه گاز رسانی متصل هستند، افزود: استان زنجان دارای 911 روستای دارای سکنه  است که تا کنون 712 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و اجرای طرح گاز رسانی 70 روستای استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه هم اکنون متوسط ضریب نفوذ گاز در روستاهای کشور نسبت به درصد برخورداری روستاهای استان زنجان پایین‌تر است، اعلام کرد: طرح‌های گازرسانی 70 روستای در دست اجرای استان تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهند رسید، که با اتصال این تعداد روستا به شبکه گاز رسانی درصد نفوز گاز به روستاهای استان به بیش از 97 درصد خواهد رسید.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه در استان زنجان 80 روستای بالای 20 خانوار و 70 روستای زیر 20 خانوار تا کنون به شبکه گاز رسانی متصل نشدهاند، اذعان داشت: طراحی اجرای گاز رسانی به 47 روستای استان انجام شده است و در صورت تصویب اجرای طرح گازرسانی و تامین بودجه اقدامات لازم برای عملیاتی کردن آنها انجام می‌شود.

کنتورهای گاز شهری صحت سنجی می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای تامین و توزیع ایمن و جریان مستمر گاز  کنتورهای گاز توسط کارشناسان بر اساس استاندارهای معتبر، سنجش و بررسی می‌شوند و در صورت خرابی، کنتور اصلاح و یا تعویض می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کنتور یک وسیله مکانیکی است و احتمال بروز مشکل وجود دارد، افزود: در برخی از موارد مشترکین نسبت به رقم کار کرد کنتور خود اعتراض دارند که با بررسی و صحت سنجی کار کرد کنتورهای مورد نظر در صورت خرابی کنتور آنها به طور رایگان تعویض می‌شوند تا مشترکین طبق مصرف واقعی خود گازبها پرداخت کنند.

سلیمانی‌نژاد در پایان با اشاره به درخواست برخی از مشترکین گاز برای تفکیک کنتورهای واحدهای مسکونی در مجتمع‌ها و ساختمان‌های چند طبقه ، گفت: شرکت گاز در صورت رضایت همه مشترکین واحدهای مذکور به امر تفکیک کنتور اقدام می‌کند و مشترکین می‌توانند با مراجعه به ساختمان نظام مهندسی نسبت به تفکیک کنتور مشترک واحد مسکونی خود اقدام کنند.

 انتهای پیام/

 

  • تاریخ انتشار :
  • 7 آذر 1402
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
آموزش بهترین ابزار برای توسعه منابع انسانی است
آموزش بهترین ابزار برای توسعه منابع انسانی است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: سرمایه انسانی مهم‌ترین عامل توسعه سازمانی و آموزش بهترین ابزار برای توسعه منابع انسانی است.
1403/04/31
کسب عنوان روابط عمومی برتر توسط شرکت گاز استان زنجان در سفر هیات دولت به استان در سال 1402
کسب عنوان روابط عمومی برتر توسط شرکت گاز استان زنجان در سفر هیات دولت به استان در سال 1402 روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در اختتامیه جشنواره روابط عمومی‌های برتر دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲ در بخش سفر هیات دولت به استان زنجان رتبه‌ برتر را کسب نمود.
1403/04/24
معاون وزیر نفت در امور گاز تأکید کرد؛ نقش مهم حراست در پایدار نگاه داشتن روند ارائه خدمت در شرکت ملی گاز ایران
معاون وزیر نفت در امور گاز تأکید کرد؛  نقش مهم حراست در پایدار نگاه داشتن روند ارائه خدمت در شرکت ملی گاز ایران سازمان حراست شرکت ملی گاز ایران با بهره‌مندی از سرمایه انسانی کارآمد و پرتلاش در سراسر کشور، توانسته نقش خود را به خوبی ایفا و در این راستا تأثیر بسزایی در پایداری روند ارائه خدمات شرکت ملی گاز ایران ...
1403/04/23
دانش‌آموزان سفیران شرکت گاز در امر بهینه سازی مصرف گاز هستند
دانش‌آموزان سفیران شرکت گاز در امر بهینه سازی مصرف گاز هستند رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: دانش‌آموزان با دریافت آموزش‌های لازم در خصوص بهینه سازی مصرف گاز به عنوان سفیران شرکت، مجری طرح بهینه سازی مصرف گاز در خانواده‌ها عمل می‌کند.
1403/04/20
معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد؛ حمایت ۸ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی گاز ایران از نیروگاه‌های تجدیدپذیر
معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد؛  حمایت ۸ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی گاز ایران از نیروگاه‌های تجدیدپذیر به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان حواله صرفه‌جویی گازطبیعی توسط شرکت ملی گاز ایران صادر شده است.
1403/04/20
در 3 ماهه امسال؛ بیش از یک‌هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان شرکت کردند
در 3 ماهه امسال؛  بیش از یک‌هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان شرکت کردند مسئول امور ورزش شرکت گاز استان زنجان از برگزاری برنامه‌های ورزشی برای یک‌هزار و 100 نفر از کارکنان و فرزندان کارکنان شرکت گاز زنجان خبر داد.
1403/04/19
نخستین همایش بازنشستگان صنعت گاز استان زنجان برگزار شد
نخستین همایش بازنشستگان صنعت گاز استان زنجان برگزار شد نخستین همایش بازنشستگان صنعت گاز استان زنجان 12 تیر ماه مصادف با روز خانواده و تکریم بازنشستگان با حضور بازنشستگان و همسران محترمشان در هتل پیام زنجان برگزار شد.
1403/04/16
در طول خدمت دولت سیزدهم انجام شد؛ اجرای بیش از یک هزار و 100 کیلومتر شبکه گاز در استان زنجان
در طول خدمت دولت سیزدهم انجام شد؛  اجرای بیش از یک هزار و 100 کیلومتر شبکه گاز در استان زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به دستاوردهای دولت شهید جمهورآیت الله رئیسی وخدمات بی وقفه و خستگی ناپذیر ایشان به کشور گفت: در دوره خدمت دولت سیزدهم بیش از یک هزار و 100 کیلومتر شبکه تغذیه و ت ...
1403/04/13
s