پنجشنبه, 20 اردیبهشت,1403

رنگ متن

فرهنگ سازی مجازی؛ تلاش گاز زنجان برای آشنایی دانش آموزان با مفاهیم انرژی و مصرف بهینه

فرهنگ سازی مجازی؛ تلاش گاز زنجان برای آشنایی دانش آموزان با مفاهیم انرژی و مصرف بهینه

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از برگزاری مجازی طرح همیار گاز در مدارس ابتدایی استان و آشنایی دانش آموزان با مباحث مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ موسی احمدلو با اعلام این خبرگفت: در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در بین دانش آموزان زنجانی؛ همکاری صمیمانه ای با آموزش و پرورش استان صورت گرفته است تا مطالب مربوطه از طریق کانال شاد در اختیار دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی قرار گیرد.

وی بر ضرورت به کارگیری تمامی ابزارهای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی؛ برای کنترل و مدیریت هر چه بهتر مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان مبنی بر الویت و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان در شرایط کرونایی کشور؛ تصمیم گیری لازم برای آموزش مجازی دانش آموزان با ارائه مطالب منتخب شرکت گاز و ارائه اطلاعات آموزشی از طریق کانال شاد؛ صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه این شرکت همواره به عنوان یکی از دستگاه های پیشگامِ اصلاح الگوی مصرف در استان؛ با اجرای طرح ها و پروژهای زیربنایی گام های موثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته است؛ ابراز کرد: یکی از مسئولیت های اجتماعی شرکت گاز استان زنجان، فرهنگ سازی عمومی برای آشنایی مشترکین با خطرات احتمالی گاز طبیعی است که در این میان؛ دانش آموزان نقشی مهم و کاربردی ایفا می کنند.

مهندس احمدلو با اشاره به اینکه دانش آموز در سراسر کشور برای کاهش مصرف انرژی؛ یک بازوی حمایتیِ ارزشمند محسوب می شوند؛ تصریح کرد: جامعه هدفِ این طرح که در نوع خود با توجه به دامنه و گستردگی و نوع اجرای آن کم نظیر است، مدارس شهری و روستایی و همه مشترکین گاز طبیعی در سطح استان است که در نهضتی فراگیر؛ برای ارتقای فرهنگ عمومی تلاش می شود.

در ادامه رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان نیز با بیان اینکه با اجرای طرح همیار گاز، دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی علاوه بر فراگیری آموزش های لازم، با مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی آشنا می شوند، گفت: این طرح مجازی زمینه همکاری بیش از پیش دانش آموزان و یاری رساندن به کارشناسان شرکت گاز برای نهادینه کردن اصلاح الگوی مصرف و کاهش حوادث ناشی از استفاده نابجا از گاز و وسائل گاز سوز را فراهم می کند.

نادر رابطی با تاکید بر اهمیت رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه توسط همه افراد جامعه؛ افزود: انیمیشن های دیرین دیرین، دوبله ترکی آقای ایمنی و خانم بهینه، آقای ایمنی و گاز آباد از جمله پیام هایی است که علاوه بر جنبه طنزی که دارند؛ به صورت غیر مستقیم مطالب آموزشی بسیار مهمی را در کانال شاد؛ در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. 

وی تصریح کرد: مهم ترین هدفی که شرکت گاز استان زنجان در این طرح دنبال می کند این است که؛ با ارائه مطالب مهم آموزشی به همیاران گاز به عنوان نمایندگان این شرکت؛ علاوه بر انتقال اطلاعات و آموخته های خود در قالب توصیه های ایمنی و مصرف بهینه به خویشاوندان و دوستان خود، با نگاه دقیق، ریز بین و نظارتی؛ اطرافیان را در انجام صحیح مصرف گاز طبیعی کمک کرده و با تذکر های به موقع؛ دیگران را در مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی یاری کنند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه های مختلف گاز زنجان در راستای فرهنگ سازی؛ ادامه داد: در این راستا برنامه های مختلفی اعم از اطلاع رسانی به گویش محلی با پخش انیمیشن آقای ایمنی از صدا و سیمای زنجان، اطلاع رسانی به گویش محلی در مورد مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در قالب پیام بازرگانی از رادیو زنجان به صورت روزانه در فصول سرد سال، پخش تیزرهای آموزشی انیمیشنی از سیمای زنجان؛ شبکه اشراق، مصاحبه‌ی مدیرعامل، رئیس روابط عمومی و کارشناسان گاز زنجان در مصاحبه های مختلف رادیویی و تلویزیونی و رسانه‌های محلی برای آگاه‌سازی مردم شریف استان و تشریح چگونگی مصرف ایمن و بهینه‌ی گاز طبیعی، از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده است.

رابطی تصریح داشت: ایجاد وب سایت شرکت گاز استان زنجان به آدرس www.nigc-zanjan.ir، ایجاد صفحه فضای مجازی سروش، ایتا و روبیکا جهت اطلاع رسانی prnigczanjan۹۶@، راه اندازی اپلیکیشن اندروید؛ جهت دریافت، پرداخت و رویت قبوض و لینک به وب سایت به آدرس zanjan.artadaita.ir، راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۹۹۰۰۰۱۹۴ برای دریافت نظرات و شکایات و سامانه خدمات پیامکی گاز زنجان ۲۰۰۰۱۳۱۹۴ و ۵۰۰۰۲۰۰۱۹۴ و دبیر خانه کمیته طرح تکریم ۳۳۴۶۳۴۰۳-۰۲۴ و راه اندازی تلویزیون شهری در راستای اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی شهروندان شهرستان زنجان از دیگر اقدامات انجام شده جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به مشترکین محترم گاز در استان زنجان است.

گفتنی است در سال ۸۷ پیشنهاد طرح همیار گاز برای اولین بار در کشور توسط شرکت گاز استان زنجان مطرح و به صورت طرحی ملی در سراسر کشور اجرا می شود تا با این حرکت فرهنگیِ ارزشمند و موثر؛ در کنار ارائه آموزش های مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی؛ ضروری ترین اطلاعات در اختیار دانش آموزان و شهروندان عزیز قرار گیرد.

 

  • تاریخ انتشار :
  • 14 دی 1400
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم «بهار در بهار» شرکت گاز زنجان برگزار شد
مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم «بهار در بهار» شرکت گاز زنجان برگزار شد مرحله مقدماتی پانزدهمین دوره مسابقات کارکنان و همسران کارکنان و همچنین بیست و پنجمین دوره رقابت‌های ویژه فرزندان کارکنان شرکت گاز زنجان با عنوان «بهار در بهار» با حضور پر شور کارکنان و خانواده محترم ه ...
1403/02/18
تدوین برنامه‌های کمیته بانوان در راستای توان‌افزایی بیشتر بانوان همکار وخانواده شرکت گاز زنجان
تدوین برنامه‌های کمیته بانوان در راستای توان‌افزایی بیشتر بانوان همکار وخانواده شرکت گاز زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: برنامه‌های تدوین شده در کمیته بانوان شرکت گاز به‌منظور توان‌افزایی و بالندگی بیشتر زنان و خانواده شرکت گاز زنجان انجام می‌شود.
1403/02/18
اجرای قانون حمایت از خانواده از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است
اجرای قانون حمایت از خانواده از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهتمام دولت به افزایش و جوانی جمعیت، اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است ...
1403/02/17
استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها در برنامه‌های فرهنگی ضروری و حیاتی است
استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها در برنامه‌های فرهنگی ضروری و حیاتی است رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان به بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ها در اجرای طرح‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: انجام برنامه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای در نهادینه سازی فرهنگ درست دارد.
1403/02/12
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی روز کارگر را تبریک گفت
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی روز کارگر را تبریک گفت مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی، روز جهانی کار و کارگر را به تلاشگران شرکت گاز استان زنجان تبریک گفت.
1403/02/11
در سال 1402؛ 100 درصد مصوبات شرکت گاز استان زنجان اجرایی شد
در سال 1402؛  100 درصد مصوبات شرکت گاز استان زنجان اجرایی شد مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از اجرای 100درصدی و به هنگام مصوبات سال گذشته خبر داد و گفت: شرکت گاز زنجان، با برنامه‌ریزیهای دقیق، کارآمد و مشارکت واحدهای زیربط علاوه بر اتمام به هنگام مصوبات در اجرا ...
1403/02/10
انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، جناب آقای محمد صالح شرفی منفرد به عنوان رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان منصوب شد.
1403/02/09
در سال 1402 صورت گرفت؛ جذب 15 هزار و 845 مشترک جدید در شرکت گاز استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛   جذب 15 هزار و 845  مشترک جدید در شرکت گاز استان زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای توزیع عادلانه امکانات، رفاه اجتماعی و عمومی در سال گذشته 15 هزار و 845 مشترک جدید شهری و روستایی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی در شرکت گاز زنجان جذب شده ...
1403/02/08
s