جمعه, 07 اردیبهشت,1403

رنگ متن

افزایش 26 درصدی مصرف گاز طبیعی در استان زنجان

افزایش 26 درصدی مصرف گاز طبیعی در استان زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با کاهش دمای هوا در چند روز اخیر؛ مصرف گاز طبیعی در مقایسه با مدت مشابه پارسال در حدود ۲۶ درصد افزایش یافته و از مرز ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب فراتر رفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان موسی احمدلو با اعلام اینکه در فصل سرما اولویت شرکت گاز؛ تامینِ گازِ بخش خانگی است و صنایع استان موظف به تامین سوخت جایگزین برای خود هستند؛ ابراز داشت: در حال حاضر با اعمال محدودیت در بخش مصارف عمده استان؛ مصرف گاز نیروگاه سلطانیه صفر و از مدار خارج شده است تا شاهد مصرف ۹ میلیون و۵۲۰ هزار متر مکعب گاز در سطح استان باشیم که این حجم از مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۶ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: مصرف روزانه کل استان نیز در مدت مشابه سال گذشته معادل ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار متر مکعب بوده است.

مهندس احمدلو در ادامه با اشاره به اینکه ۶۵ درصد سبد انرژی استان را گاز؛ تشکیل می دهد؛ افزود: با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز طبیعی، از مشترکین انتظار می‌رود برای پایداری شبکه‌های گازرسانی در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند.

وی تاکید کرد: مشترکین عزیز می‌توانند با رعایت برخی موارد ساده از قبیل پوشیدن لباس مناسب فصل سرما، نصب پرده‌های ضخیم پشت پنجره‌ها و تنظیم دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد میزان مصرف گاز خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین از مسوولان ادارات خواست با رعایت دمای رفاه در فضای بسته و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده؛ نسبت به کاهش مصرف گاز طبیعی دقت لازم را داشته و با خاموش کردن وسایل گرمایشی غیرضروری در روزهای تعطیل و عایق‌بندی لوله‌های موتورخانه نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی اقدام کنند.

مهندس احمدلو در ادامه تعمیر و سرویس سامانه‌ها و وسایل گرمایشی از جمله موتورخانه‌ها و نصب سامانه پایش هوشمند در آن و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد با برچسب انرژی بالا را از جمله راه‌های صرفه‌جویی در مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی عنوان کرد و از همه مشترکین و مصرف کنندگان گاز طبیعی خواست: با اعمال حداکثر صرفه جویی در مصرف گاز، در پایداری جریان گاز طبیعی و بهره مندی همه هم وطنان عزیز از گرمای مورد نیاز در طول ایام سرد زمستانی، همراه و همیار شرکت گاز استان زنجان باشند.

 

  • تاریخ انتشار :
  • 1 آذر 1400
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در سال 1402 صورت گرفت؛ مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛  مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از مصرف بیش از 3 میلیارد و 418 میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط مصرف کنندگان زنجانی در بخشهای خانگی، تجاری و صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
1403/02/05
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکین، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آ ...
1403/02/04
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه‌ به تهدیدات گسترده و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مختلف، برنامه‌ریزی و اجرای مانور در حفظ آمادگی تیم‌های عملیاتی شرکت گاز زنجان در مقابله با بحران‌ها و تهدید ...
1403/02/03
در سال 1402 انجام شد؛ نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان
در سال 1402 انجام شد؛   نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان، از انجام عملیات نشت‌یابی 103 درصدی خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف خواب خبر داد .
1403/01/25
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان با حضور خادمان حرم مطهرامام رضا (ع) به عنوان مهیمانان ویژه روز دوشنبه 20فروردین ماه مصادف با بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در شرکت گاز بصورت مجزا برای آقایان و بانوا ...
1403/01/25
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان مسئول امور ورزش شرکت گاز استان زنجان گفت: در سال 1402 بیش از یک هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های شرکت گاز استان زنجان در برنامه‌های ورزشی شرکت کردند.
1403/01/21
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس کاروان راهیان نور شرکت گاز استان زنجان از مناطق عملیاتی جنوب کشور ...
1403/01/19
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت آیین دیدار نوروزی جواد اوجی، وزیر نفت، با مدیران و کارکنان صنعت نفت، صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.
1403/01/18
s