مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: توسعه گازرسانی با بهره مندی ۲/۹۶ درصدی خانوارهای شهری و روستایی استان که بالاتر از نُرم کشوری است؛ نمایانگر تلاشی جمعی در عمل به مسئولیت اجتماعی است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ موسی احمدلو با اعلام اینکه در راستای گسترش مسئولیت اجتماعی؛ ارزش افزایی برای ذینفعان از مهم ترین اهداف این شرکت است؛ افزود: گستردگی شبکه گاز و توسعه گازرسانی برای اتصال ۲/۹۶ درصدی خانوارهای شهری و روستایی استان به شبکه گازکشور؛ افتخار ارزشمندی است که در سایه همت و تلاش کارکنان خدوم گاز زنجان شکل گرفته است.
وی ابراز داشت: اتصال به این شبکه عظیم با بهره مندی۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۴/۸۸ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی، مسئولیت اجتماعی ما را در قبال جامعه، سنگین تر می کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر گاز زنجان ۵۹۳ کیلومتر خطوط انتقال، نزدیک به ۷ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی و ۱۹۴ هزارانشعاب گاز تحت پوشش گازرسانی قرار داده است که با این اقدامات به ۳۶۵ هزار و ۵۵ مصرف کننده خانگی، تجاری عمده و صنعتی، خدمات ارائه می کنیم.
مهندس احمدلو با بیان اینکه در حال حاضر مسئولیت بیشتری در قبال پایداری گاز و ارائه هر چه بهتر خدمات گازرسانی برای مردم شریف استان داریم؛ افزود: باید تلاش کنیم تا انرژی پاک گاز که بطور گسترده در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی استفاده می شود، بهترین شکل ممکن و بهینه ترین نوع مصرف باشد، تا محیطی پاک و سالم داشته باشیم.
وی به تشریح دیگر اقدامات و عملکرد گاز زنجان درحوزه مسئولیت اجتماعی پرداخت و اذعان داشت: این شرکت در راستای ابلاغیه ستاد شرکت ملی گاز ایران در خصوص دستورالعمل گزارش دهی مسئولیت اجتماعی نسبت به تدوین نظامنامه و ایجاد کارگروه مسئولیت اجتماعی در زیرشاخه کمیته رهبری سیستم تعالی سازمانی اقدام کرده و همگام با سایر شرکتهای تابعه در صدد شناسایی نیازها و انتظارات ذینفعان، اعم از درون و برون سازمانی است.
احمدلو گفت: تعامل منطقی و مناسب با ذینفعان، صیانت از محیط زیست، مشتری مداری، ارائه خدمات مستمر به مشتریان با رعایت الزامات صیانت از کرامت انسانی و ترویج فرهنگ استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی؛ به عنوان ماموریت گاز زنجان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه در موضوع گزارش دهی؛ مسئولیت اجتماعی، مسئولیت اقتصادی، قانونی،اخلاقی وانسان دوستانه، مسئولیت در قبال کارکنان و مشتریان، مسئولیت در قبال جوامع محلی و محیط زیست مدنظر بوده است؛ اظهار کرد: در فعالیتهای صورت گرفته باهدف ارزش افزایی برای ذینفعان؛ می توان به گازرسانی به روستاها ومناطق محروم، راه اندازی و افزایش تحویل گاز به نیروگاه ها به عنوان گامی مهم درمسیرکمک به کاهش آلایندگی های زیست محیطی، صرفه جویی های اقتصادی و فراهم سازی زمینه تولید برق بیشتر، توسعه برنامه های زیست محیطی فضای سبز، کاشت نهال،ارائه آموزش های مستمر مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در استان، توسعه برنامه های کارآموزی و پژوهشی با همکاری دانشگاه ها،برگزاری چندین مانورمشترک با سایرسازمان ها، خرید هدایا از تولیدکنندگان صنایع دستی استان، توسعه برنامه های خیریه و حمایت مالی از برخی ورزش های همگانی، اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه از توجه به ارائه چهارچوبی برای مدیریت ریسک ها و فرصت های ایمنی و بهداشت شغلی خبر داد و گفت: دست یابی به سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، ایجاد محیط کاری ایمن و سالم با حذف خطرات و به حداقل رساندن ریسک ها با در نظر گرفتن شاخص های پیشگیرانه و حفاظتی؛ اقداماتی است که منجر به بهبود عملکرد ایمنی و بهداشت شغلی در گاز زنجان شده است.
احمدلو با اعلام اینکه با توجه جدی به نیازهای اطلاع رسانی و آموزش به مشتریان از طریق ورودی های مختلفی چون آنالیز حوادث مشترکین، نظر سنجی، پیشنهادات، اقدامات چشمگیری در استان صورت گرفته است؛ افزود: حضور مستمر در رسانهها باهدف ارائه آموزش های مستمر و آموزش به مشتریان با پخش انیمیشن مصرف ایمن و بهینه از صدا و سیمای مرکز زنجان، اجرای طرح همیار گاز برای ۱۱ سال متوالی و تحت پوشش قرار دادن ۱۴۰ هزار دانش آموز مقطع ۵ ابتدایی، آموزش دهیاران، آموزش از طریق توزیع اقلام فرهنگی و پوستر در نمایشگاه ها با هدف توجه به آموزش گسترده مردم؛ از دیگر اقدامات ارزنده گاز زنجان در حوزه مسئولیت اجتماعی است.
وی همچنین از فراهم کردن شرایط لازم برای گفتگوی دوسویه با مشتریان خبر داد و گفت: ایجاد کانال های ارتباطی مانند ارتباط مستقیم و رو در رو با مسئولین شرکت، سامانه های الکترونیکی، تلفن گویا، پیامک، ایمیل، تعامل با مردم از کانال صدا و سیما، روزنامه ها، خبرگزاریها، مجلات، ایجاد میز خدمت و دریافت نظرات و شکایات از طریق وب سایت، حضوری، تلفنی، از جمله این اقدامات است.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اظهارکرد: همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری زنجان و انجام عملیات گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکانهای عمومی، پشتیبانی از کادر درمان با مشارکت فعال در رعایت اصول بهداشت در شرکت و تأکید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت رفت و آمدهای غیرضروری و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان، ایجاد سامانه دریافت هزینه گازبهای مصرفی، اعلام رقم کنتور گاز و تسویه حساب آنلاین، حمایت فنی و مهندسی و مشاوره ای از پیمانکاران، تدوین تفاهم نامه با سازمان فنی حرفه ای کشور و استان برای تعریف آموزش و کد شغل های مربوطه برای پیمانکاران، برگزاری دوره و سمینارهای مختلف در حوزه خانواده و سلامت با اساتید برجسته به صورت آنلاین، از دیگر مواردی است که در این راستا، انجام شده است.
احمدلو افزود: همکاری کارکنان شرکت در درقالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به اقشارآسیبدیده و توزیع بسته های معیشتی از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی در پایان از دریافت لوح تقدیر پنجمین همایش مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت توسط گاز زنجان خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را نه تنها در مسیر بالندگی فعالیت های این شرکت و عمل به تکالیف سازمانی به کار می بندیم؛ بلکه با توسعه مسئولیت های اجتماعی به وظیفه انسانی خود عمل می کنیم و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.