جمعه, 07 اردیبهشت,1403

رنگ متن

رییس روابط عمومی گاز زنجان: هموطنان به دلیل توجه نکردن به مسائل ایمنی؛جان خود را از دست می دهند/ مردم نکات ایمنی را با جدیت رعایت کنند

رییس روابط عمومی گاز زنجان: هموطنان به دلیل توجه نکردن به مسائل ایمنی؛جان خود را از دست می دهند/ مردم نکات ایمنی را با جدیت رعایت کنند

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ نادر رابطی بر ضرورت استفاده صحیح ازوسایل گرمایشیِ استاندارد تاکیدکرد و گفت: استفاده نادرست از وسایل گرمازا و همچنین استفاده از وسایل غیر استاندارد، باعث بروز مسمومیت با گاز منوکسیدکربن می شود که خسارتِ جبران ناپذیرِ از دست دادن عزیزان را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه با رعایت ساده ترین راهکارها می توان از گازگرفتگی جلوگیری کرد؛ افزود: عدم توجّه کافی به نصب صحیح وسایل گاز سوز و مطمئن نشدن از باز بودن مسیردودکش ها، عدم استفاده از کلاهک Hبرای دودکش ها، استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، عدم توجّه به تهویه مناسب هوا و تأمین اکسیژن مورد نیازِ وسایل گازسوز با درزبندیِ تمام منافذ در ساختمان هایِ فاقد سیستم گرمایشی مرکزی؛ از مهم‌ترین عوامل بروز حوادث گازگرفتگی است.
رییس روابط عمومی گاززنجان؛ عدم استفاده از شیلنگ و بست استاندارد و استفاده از وسایل غیرگرمایشی همچون اجاق گاز برای گرمایش را از دیگر عوامل مهم در بروز این حوادث عنوان کرد.
رابطی با اشاره به اینکه انتشار گاز سمی منواکسید کربن در فضای مسکونی و غیرمسکونی؛ مهم ترین عاملِ منجر به مرگ خاموش است که به دلیل استفاده نادرست از دودکشِ وسایل گازسوز یا نداشتن دودکش اتفاق می افتد؛ تاکید داشت: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش بخاری؛ همچنین دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز؛ در پیشگیری از خطر نشت گاز بسیار موثر است.
وی با اشاره اینکه انتشارگاز سمی منواکسید کربن علائم خاص وآشکاری ندارد و بیشترحوادث و مرگ و میرها بر اثر استنشاق آن صورت می گیرد؛ اظهار کرد: چنانچه فردی به مدت طولانی گاز منوکسید کربن استنشاق کند، دچار کاهش سطح هوشیاری، اغماء و متاسفانه مرگ خواهد شد.
رییس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ اعلام کرد: گازمونوکسیدکربن رنگ،طعم و بو ندارد بنابراین ممکن است به صورت ناگهانی به شماآسیب برساند که هنگام وقوع حادثه باید خود رابه هوای تازه برسانیم.
رابطی؛بهترین وسیله دفاعی در برابر این گاز سمی را جلوگیری از پخش آن در محل زندگی و محیط پیرامون عنوان کرده و تصریح داشت: از این رو، رعایت چند نکته مهم برای حفظ ایمنی محل زندگی ضرورت دارد.
در ادامه وی توجه مردم را به دستگاهتهویهمناسب جلب و با تاکید بر اینکه هرگز با وسایل اشتعال زا در محیط‌های بسته نباید کار کرد؛ ابراز داشت: مشترکین محترم به هیچ وجه راه ورود جریان هوا به بخاری یا شومینه را مسدود نکرده و در صورت استفاده از بخاری برقی، حتماً از وجود فضای کافی برای تهویه هوا اطمینان حاصل کنند.
رییس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ بازبینی و مراقبت از تجهیزات را از دیگر موارد مهم برای حفظ ایمنی محل زندگی دانست و گفت: اگر هر کدام از وسایل یا تجهیزات به درستی کار نمی‌کند؛ فوراً استفاده از آن‌را متوقف کرده و برای تعمیر یا تعویض آن‌ها اقدام کنید.
رابطی افزود: به کمک یک متخصص مجاز؛ شومینه، دودکش‌ها و حتی بخاری برقی را به صورت سالیانه بازدید و بررسی کنید و این اطمینان را حاصل کنید که هواکش‌ها و دودکش‌ها خالی از هر گونه دوده و رسوبات گچ مانند باشد.
وی گفت: بخاری گازی را به دقت و با رعایت استاندارد‌های موجود نصب کنید چرا که نصب نادرست تجهیزات قابل اشتعال می‌تواند نتایج ناگواری به بار آورد.
رییس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ تاکید کرد: تمامی وسایل گازسوز موجود درخانه باید دودکش مجزا و مخصوص خود را داشته و تمام طول مسیر دودکش باید بررسی شده تا درصورت مشاهده نشتی از خطرات احتمالی پیشگیری به عمل آید.
رابطی همچنین با اشاره به اینکه لوله دودکش وسایل گازسوز زمانی که این وسایل روشن هستند، باید داغ باشد، تصریح داشت: با لمس دود کش ازگرم بودن آن اطمینان حاصل کنیم و درصورت سرد بودن دودکش فوراً برای خاموش کردن وسیله اقدام شود و نصب صحیح دودکش مورد توجه باشد چرا که  احتمال خروج گاز کربن مونوکسید زیاد است.
وی در ادامه به توصیه های مهم و کاربردی دیگر پرداخت و گفت: هم استانی های عزیز دقت کنند که دودکش بخاری گازی باید به صورت قائم از پشت بخاری و به صورت عمودی از اتاق شود، برروی پشت باید حتما باید از لوله‌های H شکل استفاده کنید و این دودکش باید نسبت به سطح پشت بام حداقل۷۰ سانتیمتر بالاتر نصب شده باشد، هیچگاه لوله بخاری گازی را درون آب قرارندهید، هیچگاه آب‌گرم‌کن دیواری یا بشگه‌ای را درحمام نصب نکنید، هیچ‌گاه اجاق گاز روشن را برای مدت طولانی بدون مصرف رها نکنید، رنگ شعله وسایل گازسوز بایدآبی باشد، اگررنگ شعله قرمز یا نارنجی شود، قطعا با کمبود اکسیژن و سوختن ناقص گاز مواجه هستید، هر یک از وسایل گازسوز باید شلنگ گاز مجزایی داشته باشد و در مسیر شلنگ انشعاباتی به سایروسایل داده نشود.
رییس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ ابراز داشت: افزایش آگاهی مردم و البته توجّه و دقّت لازم در مصرف ایمن گاز طبیعی می‌تواند مانع مسمومیت با گاز منواکسیدکربن شود.

 

  • تاریخ انتشار :
  • 26 آبان 1399
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در سال 1402 صورت گرفت؛ مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛  مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از مصرف بیش از 3 میلیارد و 418 میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط مصرف کنندگان زنجانی در بخشهای خانگی، تجاری و صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
1403/02/05
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکین، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آ ...
1403/02/04
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه‌ به تهدیدات گسترده و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مختلف، برنامه‌ریزی و اجرای مانور در حفظ آمادگی تیم‌های عملیاتی شرکت گاز زنجان در مقابله با بحران‌ها و تهدید ...
1403/02/03
در سال 1402 انجام شد؛ نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان
در سال 1402 انجام شد؛   نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان، از انجام عملیات نشت‌یابی 103 درصدی خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف خواب خبر داد .
1403/01/25
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان با حضور خادمان حرم مطهرامام رضا (ع) به عنوان مهیمانان ویژه روز دوشنبه 20فروردین ماه مصادف با بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در شرکت گاز بصورت مجزا برای آقایان و بانوا ...
1403/01/25
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان مسئول امور ورزش شرکت گاز استان زنجان گفت: در سال 1402 بیش از یک هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های شرکت گاز استان زنجان در برنامه‌های ورزشی شرکت کردند.
1403/01/21
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس کاروان راهیان نور شرکت گاز استان زنجان از مناطق عملیاتی جنوب کشور ...
1403/01/19
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت آیین دیدار نوروزی جواد اوجی، وزیر نفت، با مدیران و کارکنان صنعت نفت، صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.
1403/01/18
s