ارزیابان تعالی شرکت ملی گاز ایران به مدت سه روز فرآیند ارزیابی جایزه سرآمدی و بهبود مستمر شرکت گاز استان زنجان را مورد ارزیابی قرار دادند
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ در مراسم اختتامیه این ارزیابی که با حضور مدیرعامل؛ اعضای هیات مدیره، اعضای کمیته راهبری و استراتژیک، منابع انسانی، مسئولیت های اجتماعی، کمیته فرآیندها و مشتریان، کمیته شراکت ها و منابع برگزار شد، مهندس رامین صادقیان با تشکر از تلاشهای ارزشمند کارکنان گاز زنجان و تیم ارزیابی؛ گفت: با تمهیدات و برنامه ریزی های صورت گرفته؛ شرکت گاز استان زنجان در راستای تحقق چشم انداز ترسیم شده در مسیر تعالی قرار گرفته وکلیه فعالیتها و خدمات ارایه شده با سرلوحه قرار دادن مدل تعالی اجرا می شود.
ارزیاب ارشد جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت گاز با تقدیر از جنب و جوش سازمان برای تامین اطلاعات؛ افزود: ارزیابی شرکت گاز زنجان علاوه بر برگزاری جلسات مختلف با مسئولین کمیته ها و نمایندگان مربوطه؛ با برگزاری جلسات داخلی؛ تا ساعت 3 و حتی نماز صبح؛ شاهد صرف زمانی معادل 250 نفر ساعت؛ توسط 4 نفر تیم ارزیاب هستیم.
مهندس صادقیان ابراز داشت: طبق استانداردهای تعیین شده 2 تا 3 خروجی خواهیم داشت تا در حوزه های قوی و قابل بهبود؛ وضعیت گاز زنجان را تصویر کنیم.
وی با اشاره به نقاط قوت گاز زنجان در ارزیابی جایزه تعالی سازمانی، تصریح داشت: حمایت مناسب رهبران از توسعه فرهنگ تعالی سازمان، حمایت از بکارگیری تکنولوژی های نوین، بهره مندی از نیروی انسانی توانمند و متخصص و جوان، پتانسیل مناسب شرکت در بکارگیری دانش کارکنان و روحیه و فرهنگ کارتیمی کارکنان در مسیر استقرار و توسعه مفاهیم سرآمدی سازمانی از جمله نکات کلیدی و نقاط قوت گاز زنجان است.
مهندس صادقیان با بیان اینکه گاز زنجان فعالیت های ارزشمند، برجسته و قابل توجهی را انجام داده است که محرک توسعه و بهبود مستمر را از نتایج حاصله مشاهده می کنیم؛ گفت: ارزیابی و بازنگری رویکردها و سنجش اثر بخشی آنها، بررسی و مطالعه بهینه کاوی ها و الگو برداری ها، بهینه سازی فرآیند خودارزیابی و شیوه استخراج و جاری سازی برنامه های بهبود، توسعه شاخص های اثر بخش و کارا در اطمینان از استقرار مناسب استراتژی های سازمانی؛ از جمله نقاط بهبود گاز زنجان است.
وی بازآموزی و توسعه دانش و شناخت عملی مدیران نسبت به مفاهیم و مصادیق مدلهای سرآمدی، توسعه روشهای مناسب برای هدفگذاری شاخص های سازمانی، طراحی و توسعه نظامهای شناسایی و پاسخویی مناسب و اثر بخش به نیازهای طبقات مختلف ذی نفعان و طراحی و استقرار رویکردهای شناسایی شاخص های برداشتی ذی نفعان اعم از مشتریان و کارکنان را از دیگر موارد نقاط بهبود گاز زنجان عنوان کرد.
سرارزیاب شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه اولین هدفی که جایزه ملی سرآمدی دنبال میکند ایجاد فضای است که به تعالی سازمانی کمک میکند؛ ابراز داشت: ایجاد فضای مناسب برای تبادل تجربیات موفق بین شرکتهای گاز استانی است و تشویق سازمانها برای انجام خودارزیابی و حضور در ردیف شرکتهای برتر وزارت نفت از دیگر اهداف مورد نظر است به وسیله سیستم تعالی سازمانی؛ دستیابی به این اهداف امکانپذیر میگردد.
در ادامه مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان نیز بیان اینکه تعالی فرآیند یادگیری و تعامل است و شناخت نقاط قوت و قابل بهبود در راستای ارایه خدمات بهینه و به موقع به مشترکین از مهمترین نتایج ارزیابی مدل تعالی است؛ با قدردانی از زحمات و راهنمایی های ارزشمند تیم ارزیابی مدل تعالی گفت: در طول 3 روز ارزیابان جایزه سرآمدی و بهبود مستمر گاز با حضور در جمع تیمهای مختلف کاری در چارچوب معیارهای نه گانه مدل تعالی سازمانی EFQM فرآیندهای کاری را تحت ارزیابی قرار داده و توصیه های لازم را ارائه کردند.
مهندس موسی احمدلو با اشاره به اینکه با تلاش و پیگیری همکاران فعال در کارگروه های تعالی و همت کارکنان این شرکت امیدواریم بتوانیم سطح کیفی ارائه خدمات شرکت را به طور مستمر بهبود ببخشیم؛ تصریح داشت: مدل های تعالی، روش مناسبی برای ارزیابی عملکرد سازمان ها است که با بکارگیری این مدل ها، سازمان می تواند عملکرد خود را با سایر رقبا در سطح ملی و حتی بین المللی مقایسه کند.
وی اظهار داشت: این مدل ها نشان می دهند که برتری سازمان یک برداشت نظری نیست بلکه بدست آوردن نتایج عملی مبتنی بر شواهد است و قابل سنجش می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر تعالی سازمانی و اهمیت استقرار این مدل، ابراز امیدواری کرد امسال هم بتوانیم چون سنوات گذشته برگ زرینی به افتخارات شرکت گاز استان زنجان بیافزاییم.
مدیر تعالی شرکت گاز استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه حرکت در مسیر تعالی یک الزام سازمانی است که زمینه رشد و توسعه روز افزون سازمان را فراهم می آورد؛ گفت: بازنگری کلیه فرآیندهای سازمان، بازنگری و بهبود نظرسنجی از ذینفعان و تحلیل نتایج آن، تدوین استراتژی و همچنین ایجاد فضای رقابتی برای تبادل تجربیاّتِ موفّقِ ما بین شرکت های گاز استانی از جمله اهداف حرکت در مسیر تعالی سازمانی است که به عنوان ابزاری مناسب برای فراهم کردن زمینه جهش به جایگاه های بالاتر و نهایتاَ تحقق چشم انداز شرکت گاز استان زنجان انتخاب شده است.
مهندس مهدی نبئی با بیان اینکه ســطح انگیزه تعالی جویی و کمالگرایی هر سازمان؛ بی تردید نشان دهنده میزان بلوغ و توسعه یافتگی نظام مدیریت سرمایه انسانی و فضای عملیاتی آن سازمان است؛ ابراز داشت: با این تفکر و رویکرد درست و موثر با همکاری همهم کارکنان تلاشگر گاز زنجان؛ به دنبال نهادینه کردن روحیه و فرهنگ تعالی جویی و توسعه و پایدارسازی فضای عملیاتی کارآمد و اثربخش؛ در تمامی ابعاد و جوانب ســازمان هستیم.
گفتنی است تیم ارزیابی تعالی شرکت ملی گاز ایران با حضور آقایان مهندس رامین صادقیان، ارزیاب ارشد سطح ملی، مهندس اسکندری، مشاور مدیر عامل و مدیر تعالی شرکت گاز استان همدان، مهندس حدیثی، آنالیست ارشد کنترل تقاضا از شرکت گاز استان اردبیل و مهندس شفیعی، کارشناس ارشد تحلیل سیستم ها و مدیریت انرژی از منطقه 5 عملیات انتقال گاز؛ طی سه روز ارزیابی با تشکیل کارگروهای متعد به ارزیابی معیارهای مدل از جمله کمیته راهبری و استراتژیک، منابع انسانی، مسئولیت های اجتماعی، کمیته فرآیندها و مشتریان، کمیته شراکت ها و منابع پرداختند.
لازم به ذکر است شرکت گاز استان زنجان سال گذشته تندیس گواهی تعهد به تعالی سازمانی در اولین جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز را بدست آورده است.