پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403

رنگ متن

با افزایش20 درصدی مصرف گاز؛ زنجانی ها رکورد زدند

با افزایش20 درصدی مصرف گاز؛ زنجانی ها رکورد زدند

سرپرست شرکت گاز استان زنجان از مصرف ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز در استان خبر داد و گفت: مصرف گاز زنجانی‌ها در یک هفته اخیر؛ ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ رحیم سلیمانی نژاد افزود: در پی برودت و کاهش ۲۱ درجه ای دمای هوا؛ میزان مصرف گاز استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز زنجانی‌ها در یک هفته اخیر ۲۰ درصد افزایش یافته است؛ تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف و صرفه‌جویی مشترکین خانگی و غیرعمده؛ بهترین اقدام برای جبران کمبود گاز و جلوگیری از قطعی گاز صنایع در زمستان است.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر اهمیت رعایت الگوی مصرف بهینه گاز؛ از تامین مستمر انرژی در سایه رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی خبر داد و از مشترکین زنجانی خواست: همچون همیشه با صرفه‌جویی در مصرف گاز و رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد؛ موجبات پایداری شبکه گاز استان و البته کشور را فراهم کنند.

مهندس سلیمانی نژاد با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۷۷ هزار و ۴۴۹ مشترک در استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند؛ ابراز کرد: هر مشترک گاز تنها با کاهش یک درجه سانتی گراد دمای محیط می تواند تا ۶ درصد در کاهش میزان مصرف گاز نقش داشته و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف کل که زمینه ساز تأمین پایدار گاز و عدم افت فشار در استان خواهد بود را فراهم کند.

وی با بیان اینکه هر قدر صرفه‌جویی از سوی مردم انجام و دمای منازل در حد دمای رفاه کنترل شود؛ به همان مقدار به پایداری شبکه کمک می‌شود، افزود: در این شرایط می‌توان افزون بر منازل در سراسر کشور؛ شرایط لازم برای سوخت‌رسانی به صنایع بزرگ و کوچک و پتروشیمی‌ها در استان و کشور را فراهم کرده و مانع از تعطیلی آنها و ضرر اقتصادی به کشور شد.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه در این شرایط؛ برخی محدودیت‌های کوتاه مدت به برخی مصرف کنندگان عمده اعمال شده است تا تامین گاز خانوار‌ها در اولویت قرار گیرد؛ تصریح کرد: استمرار گردش چرخ صنعت؛ در گرو مدیریت مصرف گاز توسط مشترکین خانگی و مدیریت مصرف بهینه است که از همه مصرف کنندگانِ بخش های مختلف مخصوصاً مشترکین خانگی، صنایع جزء و عمده درخواست می کنیم با اعمال صرفه جویی در مصرف گاز، این شرکت را در تامین جریان پایدار گاز یاری کنند.

مهندس سلیمانی نژاد با اشاره به اینکه با وجود اعمال محدودیت‌ها؛ با همکاری شرکت پخش و فرآورده های نفتی منطقه زنجان؛ سوخت جایگزین به چنین مشترکینی داده می‌شود تا در روند تولید مشکلی ایجاد نگردد؛ تأکید کرد: انرژی پاک؛ سهم همه مشترکین صنعتی، تجاری و خانگی است و صرفه جویی همگانی برای عبور از روزهای سرد زمستان؛ امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

  • تاریخ انتشار :
  • 2 بهمن 1400
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در سال 1402 صورت گرفت؛ مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛  مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از مصرف بیش از 3 میلیارد و 418 میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط مصرف کنندگان زنجانی در بخشهای خانگی، تجاری و صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
1403/02/05
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکین، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آ ...
1403/02/04
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه‌ به تهدیدات گسترده و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مختلف، برنامه‌ریزی و اجرای مانور در حفظ آمادگی تیم‌های عملیاتی شرکت گاز زنجان در مقابله با بحران‌ها و تهدید ...
1403/02/03
در سال 1402 انجام شد؛ نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان
در سال 1402 انجام شد؛   نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان، از انجام عملیات نشت‌یابی 103 درصدی خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف خواب خبر داد .
1403/01/25
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان با حضور خادمان حرم مطهرامام رضا (ع) به عنوان مهیمانان ویژه روز دوشنبه 20فروردین ماه مصادف با بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در شرکت گاز بصورت مجزا برای آقایان و بانوا ...
1403/01/25
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان مسئول امور ورزش شرکت گاز استان زنجان گفت: در سال 1402 بیش از یک هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های شرکت گاز استان زنجان در برنامه‌های ورزشی شرکت کردند.
1403/01/21
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس کاروان راهیان نور شرکت گاز استان زنجان از مناطق عملیاتی جنوب کشور ...
1403/01/19
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت آیین دیدار نوروزی جواد اوجی، وزیر نفت، با مدیران و کارکنان صنعت نفت، صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.
1403/01/18
s