جمعه, 10 فروردین,1403

رنگ متن

دوره های آموزشی آنلاینِ گاز زنجان؛ خانوادگی برگزار شد

دوره های آموزشی آنلاینِ گاز زنجان؛ خانوادگی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان موسی احمدلو گفت: با درخواست امور بانوان و سرپرست مددکاری اجتماعی این شرکت؛ واحد آموزش شرایط لازم برای برگزاری دوره های آموزشی آنلاین برای ۶۰ نفر از کارکنان و خانواده های ایشان را به صورت آنلاین فراهم کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان افزود: دوره آموزشی «آشنایی با مهارت های مدیریت خشم در زندگی، راز آرامش و نشاط در خانواده و پویایی در محیط کار» با تدریس دکتر رنجبر به مدت ۳ روز به صورت برخط (On line) و خانوادگی برگزار شد.
مهندس احمدلو ابراز کرد: شرکت‌ گاز استان زنجان در مورد برگزاری دوره های آموزشی کارکنان خود، توانسته است با بهره گیری از سامانه آموزش مجازی شرکت ملی گاز و برگزاری دوره های آنلاین؛ پاسخگوی نیاز آموزشی کارکنان خود باشد.
ویتصریح داشت: درراستای مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ جان سرمایه‌های انسانی، برگزاری دوره های آموزشی به صورت آنلاین دردستور کار واحد آموزش قرارگرفته است.
در بخشی از دوره برگزار شده دکتر پیمان رنجبر با بیان اینکه مجهز بودن به مهارتهای زندگی؛ مهمترین عامل در تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از طلاق و آسیب های اجتماعی است؛ گفت: بررسی ها نشان می دهد که ریشه بسیاری از تنش ها و مشکلات و سوء تفاهم ها؛ در ناتوانی زوجین در برقراری ارتباط سالم است.
روان شناس و مشاور امور خانواده با اشاره به اینکه دستیابی به جامعه سالم در گرو سلامت خانواده است و از این رو سالم‌سازی محیط خانواده و روابط زناشویی و افزایش رضایت زناشویی، بی‌گمان اثرات مثبتی را درجامعه به همراه خواهدداشت؛ افزود: متاسفانه بسیاری از زوجین ندانسته و تنها بر اثر نداشتن مهارتهای لازم ارتباطی دچار فرسودگی زناشویی و تبعات جبران ناپذیر آن می شوند؛ در حالی که با  مجهز بودن و کسب آگاهی های لازم می توان زندگی شاد و موفقی را برای خود و خانواده فراهم کنیم.
دکتر رنجبر با اشاره به برخی مهارتهای ارتباطی موثر در روابط انسانی، ابراز داشت: مهارت های ارتباطی شام لخوب گوش کردن، آغازگر ارتباط بودن، فرستادن پیام های بدنی، کلامی و لمسی خوب، آگاهی از مسائل بین ‌فرهنگی، غلبه برکمرویی، آگاهی از نقش جنسی، مدیریت خشم، برقراری ارتباط جنسی، مدیریت اختلافات و تعارض، ابراز وجود، قاطعیت در رفتار، ابراز احساسات به صورت مناسب، آشنایی با پل‌ها و موانع، مهارت مکالمه و انتخاب دقیق کلمات در جریان ارتباط است.
وی همچنین به برخی مهارت های زناشویی اشاره و تصریح داشت: داشتن آگاهی لازم در مورد رفتارهای جنسی، بالا بردن عزت نفس، بینش نسبت به روابط بین دو جنس، درک وظایف و مسؤولیت­‌ها نسبت به جنس مخالف، ارزش‌های دینی، اخلاقی و اجتماعی از دیگر مهارت های زناشویی است.
روان شناس و مشاور امور خانواده با بیان اینکه باید تلاش کنیم به جای همدردی با طرف مقابل، همدلی داشته و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات او به کار ببریم، گفت: از جمله مهارت های همدلی شامل تواناییگوشدادن، درک نیاز و وضعیت دیگران، ابراز درک دیگران، حساسیت داشتن به احساسات دیگران، توجه نشان دادن، حمایت کردن و اجتناب از پیش‌داوری است.
رنجبر افزود: ما مسئول شادی خود و عزیزانمان هستیم و باید با تمرین و کسب مهارت ابراز احساسات مانند اهمیتدادنو آگاهی داشتن نسبت به احساسات، آگاهی ازخواسته‌­ها و آرزوها، آگاهی از حس‌های بدنی، ظرفیت تجربه احساسات و کنکاش احساسات؛ زندگی شادی را برای خود و خانواده فراهم آوریم.
وی ابراز داشت: فهمیدن معنای زندگی، شفاف مطرح کردن درخواست ها، شناخت حوزه های مشترک همدیگر، بیان احساسات و خواسته ها به صورت مشخص، مجهز بودن به صلاح صداقت، مسئولیت پذیری، کارکردن روی اعتماد به نفس خود، تصمیم گیری دو نفره در زندگی، بخشش، توجه به آزادی همدیگر، تلاش برای از بین بردن رذائل اخلاقی، تلاش برای کنترل خشم و عصبانیت، از دیگر مهارت های مهمی است که موجبات داشتن خانواده ای شاد، سالم و موفق را فراهم می آورد.
روان شناس و مشاور امور خانواده در پایان تحکیم بنیان خانواده را مهمترین مسئله اجتماعی عنوان و با بیان اینکه ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق به بنیان خانواده ارتباط داشته و اگر به تحکیم بنیان خانواده نپردازیم درآینده با مشکلات بزرگتر اجتماعی مواجه خواهیم شد؛ افزود: این امر در حالی است که با کسب مهارت های زندگی می توانیم خانواده ای عاری از هر نوع تنش و مخاطره داشته، از زندگی مشترک نهایت لذت را برده و موجبات رشد، تکامل و شکوفایی خود و جامعه را فراهم آوریم.

  • تاریخ انتشار :
  • 7 آبان 1399
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در ایام تعطیلات نوروز؛ نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند
در ایام تعطیلات نوروز؛  نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از آمادگی خدمات رسانی امداد گران، پست امداد شرکت گاز استان زنجان در ایام تعطیلات نوروز 1403 به طور 24 ساعت خبر داد.
1403/01/07
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»
1403/01/05
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت رئیس جمهور با بیان اینکه اطمینان می‌دهم سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود، تصریح کرد: هر چه در این دو سال و نیم، تلاش برای تکمیل ط ...
1403/01/05
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/20
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/15
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد: هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد:  هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به کاهش شدید دما در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در صورت تداوم شدت مصرف گاز، امکان افت فشار در سرشاخه‌ها وجود دارد و از این رو از تمامی هموطنان تقاضا دا ...
1402/12/13
s