پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403

رنگ متن

فرارسیدن بهار سبز خرمدره، با گاز ؛ فرماندار: خرمدره؛ شهرستان سبز استان زنجان در گازرسانی

فرارسیدن بهار سبز خرمدره، با گاز ؛ فرماندار: خرمدره؛ شهرستان سبز استان زنجان در گازرسانی

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ حجت محمدی از بهره مندی ۱۰۰ درصد خانوار شهری شهرستان خرمدره از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: ۹۹ درصد خانوار روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که با اتمام تنها ۲ طرح گازرسانی؛ نخستین شهرستان سبز استان زنجان خواهیم بود.
فرماندار خرمدره با بیان اینکه توسعه گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع؛ حرکت افتخارآمیزی است که به برکت جمهوری اسلامی ایران امروز شاهد محرومیت زدایی و گسترش رفاه در جای جای ایران اسلامی هستیم؛ افزود: با هدف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته، زیرساخت های لازم برای توسعه گازرسانی به ویژه در روستاها فراهم شده است.
محمدی با بیان اینکه خرمدره ای ‌ها از گاز برای توسعه کسب ‌و‌ کار استفاده می‌کنند؛ اظهار کرد: با توجه به زیر ساخت های فراهم شده در خرمدره این شهرستان به عنوان دومین دامداری بزرگ کشور، یکی از بزرگترین مجتمع های یکپارچه کشاورزی با یک هزار و ۲۰۰ هکتار، دومین تولید کننده شیر در مقیاس خود در سطح کشور، فعالیت شرکت پرافتخار مینو با اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و شهرک های صنعتی فعال در فضایی به وسعت ۳۲۰ هکتار؛ فعالیت گسترده ای دارد که باعث افتخار است.
وی با اشاره به تحریم های صورت گرفته در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ اذعان داشت: باید همواره تلاش کنیم تا با افزایش توانمندی های علمی و تخصصی و  بکارگیری ظرفیت های داخلی در مقابل آسیب های احتمالی ایستادگی کرده و با برطرف کردن معایب و افزایش کیفیت تولیدات داخلی، اقتدار خود را بیش از پیش به رخ جهانیان بکشیم.  
فرماندار خرمدره تصریح داشت: با زیر ساخت های فراهم شده حتی دام پروری های این شهرستان و حتی در برخی مناطق روستایی نیز به صورت متراکم از نعمت گاز بهره مند هستند.
 محمدی با اشاره به اینکه با حضور ارزشمند گاز دغدغه مسئولان در حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده های محیطی برطرف شده است، افزود: با حجم گسترده فعالیت های تولیدی و صنعتی در این شهرستان؛ اگر جایگزین دیگری مانند سوخت های فسیلیِ نفت سفید، گازوئیل و مازوت برای گاز بود؛ قطعاً با منطقه ای آلوده مواجه بودیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت های ارزشمند نعمت گاز برای عموم مردم ناشناخته است؛ اذعان داشت: شاید برای مردم بیشتر بخش گرمایشی این محصول مد نظر باشد، در حالی که بخش اعظمی از برق نیروگاه های حرارتی کشور  و حتی انرژی تولیدی برق سدها؛ از گاز تامین می شود.
فرماندار خرمدره با تاکید بر اینکه از این نعمت الهی باید با دقت و به بهترین نحو ممکن استفاده شود؛ به عملکرد خوب گاز زنجان در آموزش مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: قطعاً آموزش چهره به چهره با دانش آموزان و حضور کارشناسان در مساجد استان؛ در شناسایی و مدیریت مصرف این سوخت ارزشمند تاثیرگذار است که البته همت همه اصحاب رسانه را می طلبد.
محمدی افزود: حضور خوب مسئولین و مهندسین گاز زنجان در گازررسانی به این شهرستان قابل تقدیر است و با ارتباطاتی که با مردم شریفمان داریم؛ معرفی این شرکت به عنوان یک دستگاه خدمات رسان خوب که در کمترین زمان ممکن به توسعه شبکه گازرسانی و رفع نواقص می پردازد؛ نمره بسیار ارزشمندی است.
 رییس اداره گاز شهرستان خرمدره نیز در ادامه با گرامیداشت ایام ا... دهه مبارک فجر؛ از افتتاح طرح گازرسانی به ۲ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان خبر داد و گفت: برای این طرح ها بیش از ۲۸۸ میلیون تومان اعتبار؛ هزینه شده است.
غلامرضا اکبری با بیان اینکه جمعیت۶۷ هزار و ۹۴۴ نفری شهرستان خرمدره ؛ معادل ۶.۴ درصد از جمعیت کل استان است؛ افزود: به برکت انقلاب اسلامی؛ ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۹ درصد خانوار روستایی شهرستان خرمدره از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی با اشاره به اینکه از ۱۶ روستای شهرستان خرمدره؛ ۱۴روستا متصل به شبکه گاز کشور است؛ تصریح داشت: ۲ روستای باقیمانده به دلیل صعب العبور بودن منطقه؛ در دست بررسی و اقدام است.
رییس اداره گاز شهرستان خرمدره ابراز کرد: با اجرای ۳۵ کیلومتر خطوط انتقال گاز، ۲۶۰ کیلومتر شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز و نصب بیش از ۱۳ هزار علمک گاز به ۳ هزار مصرف کننده خانگی شهری، ۴ هزار و ۴۰۰ مصرف کننده روستایی، یک هزار و ۱۲۰ مصرف کننده تجاری و ۵۸ واحد صنعتی؛ خدمات ارائه می کند.
اکبری با اعلام اینکه همه شهرک های صنعتی و صنایع عمده شهرستان از جمله شهرک صنعتی خرمدره، کارخانه مینو و شرکت معدن کاران نسوز بهره مند از گاز هستند؛ افزود: تامین گاز ۴ جایگاه  CNG  نیز از دیگر خدماتی است که مردم شهرستان خرمدره ارائه می شود.

  • تاریخ انتشار :
  • 23 بهمن 1398
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در سال 1402 صورت گرفت؛ مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛  مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از مصرف بیش از 3 میلیارد و 418 میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط مصرف کنندگان زنجانی در بخشهای خانگی، تجاری و صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
1403/02/05
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکین، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آ ...
1403/02/04
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه‌ به تهدیدات گسترده و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مختلف، برنامه‌ریزی و اجرای مانور در حفظ آمادگی تیم‌های عملیاتی شرکت گاز زنجان در مقابله با بحران‌ها و تهدید ...
1403/02/03
در سال 1402 انجام شد؛ نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان
در سال 1402 انجام شد؛   نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان، از انجام عملیات نشت‌یابی 103 درصدی خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف خواب خبر داد .
1403/01/25
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان با حضور خادمان حرم مطهرامام رضا (ع) به عنوان مهیمانان ویژه روز دوشنبه 20فروردین ماه مصادف با بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در شرکت گاز بصورت مجزا برای آقایان و بانوا ...
1403/01/25
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان مسئول امور ورزش شرکت گاز استان زنجان گفت: در سال 1402 بیش از یک هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های شرکت گاز استان زنجان در برنامه‌های ورزشی شرکت کردند.
1403/01/21
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس کاروان راهیان نور شرکت گاز استان زنجان از مناطق عملیاتی جنوب کشور ...
1403/01/19
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت آیین دیدار نوروزی جواد اوجی، وزیر نفت، با مدیران و کارکنان صنعت نفت، صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.
1403/01/18
s