یکشنبه, 15 تیر,1399

در راستای مدیریت متمرکز منابع؛ همزمان با دهه فجر صورت گرفت؛ افتتاح و راه اندازی مرکز داده Data center با اعتبار 4 میلیارد و 31 میلیون تومان در گاز زنجان

در راستای مدیریت متمرکز منابع؛ همزمان با دهه فجر صورت گرفت؛ افتتاح و راه اندازی مرکز داده Data center با اعتبار 4 میلیارد و 31 میلیون تومان در گاز زنجان

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در این افتتاح که با حضور رئیس هیات مدیره گاز زنجان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری زنجان، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و برخی مسئولین گاز زنجان برگزار شد، خانم آذر ملک محمدی گفت: با وجود محدودیت های مالی؛ به ثمر رسیدن این طرح ارزشمند نشانگر همدلی، همفکری و تلاش وافر کارکنان خدوم، بلاخص امور فناوری اطلاعات و ارتباطات گاز زنجان است.
رئیس هیات مدیره شرکت گاز استان زنجان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه؛ به لحاظ مساعدت و همکاری ها، تامل و تعاملی که دارید جزو برترین های شرکت ملی گاز هستید ابراز داشت: با افتتاح و راه اندازی مرکز داده Data center؛ در بین شرکت های گاز استانی از اولین ها محسوب می شوید.
مهندس ملک محمدی همچنین اظهار داشت: مجهز بودن گاز زنجان به سیستم مانیتورینگ گازرسانی که به صورت کاملا آنلاین و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز بدون نیاز به هرگونه عملیات اضافی، عملکرد ایستگاه ها را لحظه به لحظه نمایش می دهد؛ موجب مباهات و افتخار است؛ که از زحمات خالصانه شما سپاسگزارم.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان نیز با بیان اینکه این شرکت بعنوان تامین کننده گاز طبیعی شهروندان زنجانی، نقش مهمی در ساختار زیربنایی اقتصاد استان و کشور ایفا می کند، ابراز داشت: در راستای مدیریت متمرکز منابع و همزمان با دهه مبارک فجر؛ شاهد افتتاح و راه اندازی مرکز دادهData center در گاز زنجان هستیم.
موسی احمدلو گفت: به لطف خداوند متعال و همت کارکنان تلاشگرمان؛ با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۳۱ میلیون تومان اعتبار موفق به مدیریت متمرکز منابع، کاهش هزینه های نگهداری، مقابله موثر با تهدایدات امنیتی و حصول اطمینان از عملکرد صحیح و بدون درنگ تجهیزات و نگهداری از اطلاعات شرکت و مشترکین و سرویس های خدماتی در گاز استان شده ایم.
در ادامه رییس امور فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان زنجان نیز گفت: با بررسی های بعمل آمده در خصوص فعالیت های این شرکت و ساختار فیزیکی و منطقی مورد نیاز مرکز داده، موضوع طراحی، اجرا و راه اندازی این مرکز با استاندارهای مورد نظر در دستور کار قرار گرفت تا به صورت مطمئن تری حافظ اطلاعات ارزشمند شرکت و مشتریان و سرویس های خدماتی باشیم.
عیسی مرادی افزود: با طراحی منطقی، موجب کاهش هزینه های نگهداری و کاهش زمانِ از کار افتادن تجهیزات و سرورها به واسطه آسیب های عوامل محیطی و دسترسی های ناخواسته و غیر مجاز شده ایم.
وی اظهار داشت: در گام نخست؛ فراهم کردن زیرساخت ساختمانی و برقی، سیستم سرمایشی، سیستم اعلام و اطفاء حریق، سیستم امنیت فیزیکی، ارتباطات و سیستم یکپارچه مانیتورینگ بصورت مرحله به مرحله انجام پذیرفت.
رییس امور فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه انتقال مرکز و جابجائی سرورهای موجود فیزیکی، سایر تجهیزات و همچنین توسعه و راه اندازی سرورهای جدید و تجهیزات؛ در گام دوم؛ به اجرا درآمد؛ تصریح کرد: این اقدامات بصورت کامل توسط همکاران واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات و با تلاش فراوان ایشان انجام و اجرایی شده است.
مرادی تصریح داشت: این مرکز داده در حال حاضر در سه بخش اتاق کامپیوتر، اتاق برق و اتاق مانیتورینگ با مجموعه ای از یک اتاقک سرد؛ شامل ۸ رک و با تعداد ۳۶ سرور فیزیکی، ۶۹ سرور مجازی و سایر تجهیزات از قبیل تجهیزات ذخیره سازی و سویچینگ و با پشتیبانی برق دو دستگاه ups، ژنراتور و همچنین سیستم های سرمایشی، اعلام و اطفاء و مانیتورینگ مناسب برای ارائه سرویس های مختلف به کارکنان و با هدف ارائه خدمات مناسب به مشترکین محترم فعال است.    
گفتنی است؛ آقای دکتر وحید فرخی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان و خانم مهندس پریسا فتحعلی بیگلو؛ مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری زنجان نیز؛ با مطرح کردن سئوالاتی؛ درجریان هر چه دقیق تر مرکز داده Data center قرار گرفته و از تلاش گاز زنجان و مجموعه واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات در راه اندازی این طرح ارزشمند قدردانی کردند.

 

نظر شما چیست
آخرین اخبار
عبور ِشمارِ زنجانی ها از مرز 352 هزارمشترک؛ گاز زنجان به 352 هزار و 667 مشترک گاز طبیعی خدمات ارائه می کند
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: گاز زنجان تاکنون ۳۵۲ هزار و ۶۶۷ مشترک را در بخش های مختلف جذب کرده است.
1399/04/11
در پی تدوین رویکردهای مناسب و یکپارچه سازی فرآیندهای سازمان ممیزی داخلی سیستم‎های مدیریتی درشرکت گاز استان زنجان اجرا شد
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از اجرایی شدن ممیزی مراقبتی؛ سریِ استانداردهایِISO جاری خبر داد و گفت: نوبت اول این فرایند بر اساس بندهای استانداردهای مربوطه در گاز زنجان اجرا و به پایان رسید.
1399/04/02
پاسخگویی به مشکلات مردمی درملاقات الکترونیکی مدیرعامل گاز زنجان با حضور در مرکز ارتباطات مردمی سامد؛ از طریق تلفن ۱۱۱ به درخواست‌های مردمی پاسخ گفت
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان مهندس احمدلو با بیان اینکه سامانه سامد پلی مطمئن بین مردم و مسئولان برای حل مشکلات است؛ بر ارتباط مدیران با مردم و حضور آنان در میان مردم تاکید کرد و افزود: ت ...
1399/03/27
در جلسه مشترک با مدیران عامل شرکت‌های تابعه در حوزه مسئولیت اجتماعی عنوان شد: مسئولیت ‌های اجتماعی؛ دایره ای گسترده برای آرامش و رفاه نسبی محیط پیرامونی
دایره مسئولیت‌های اجتماعی، دایره گسترده‌ای است و محیط‌های پیرامونی نیز بالتبع، توقع زیادی از ما خواهند داشت، ولی با توجه به محدودیت‌های موجود، هنر ما این است که بتوانیم در چارچوب این محدودیت‌ها، مسیره ...
1399/03/20
تحویل بیش از 144 میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG استان زنجان در سال گذشته
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از تحویل بیش از ۱۴۴ میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG استان در سال ۹۸ خبر داد.
1399/02/21
ارائه نزدیک به 52 هزار خدمت امدادی به مشترکین زنجانی در سال 98
مرکز ۱۹۴ با خدمات شبانه روزی خود در سال گذشته؛ ۵۱ هزار و ۹۷۴ خدمت امدادی به مشترکین زنجانی ارائه کرده است
1399/02/14
گاز زنجان تقدیرنامه سه ستاره؛ از جایزه سرآمدی شرکت ملی گاز ایران دریافت کرد
در سومین دوره ارزیابی سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران؛ شرکت گاز استان زنجان در سومین دوره حضور خود، تقدیرنامه ۳ ستاره دریافت کرد
1399/02/13
طی سال 98 صورت گرفت: جذب نزدیک به 13 هزار مشترک گاز طبیعی در استان زنجان
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از جذب ۱۲ هزار و ۸۶۷ مشترک جدید گاز طبیعی طی سال گذشته در بخش های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی خبر داد.
1399/02/02
s