یکشنبه, 15 تیر,1399

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان: دانش آموزان زنجانی بازوانی توانمند در اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در استان

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان:  دانش آموزان زنجانی بازوانی توانمند در اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در استان رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان: دانش آموزان زنجانی بازوانی توانمند در اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در استان یکی از مسئولیت های اجتماعی شرکت گاز استان زنجان، فرهنگ سازی عمومی برای آشنایی مشترکین با خطرات احتمالی گاز طبیعی است که در این میان دانش آموزان؛ نقشی مهم و کاربردی ایفا می کنند. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان نادر رابطی از گسترش آموزه های مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در لایه های مختلف جامعه خبر داد و گفت: ضرورت به کارگیری تمامی ابزارهای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کنترل و مدیریت مصرف انرژی برکسی پوشیده نیست و آموزش و پرورش با در اختیار داشتن هزاران دانش آموز در سراسر استان؛ برای کاهش مصرف انرژی، یک بازوی حمایتی توانمند محسوب می شود. وی با بیان اینکه شرکت گاز استان زنجان به منظور عملی کردن شعار اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از گاز طبیعی و پیشگیری از خطر گاز گرفتگی، پیشنهاد طرح همیار گاز را سال ۸۷ برای اولین بار در کشور مطرح کرد که به صورت طرحی ملی در سراسر کشور اجرا می شود؛ افزود: با این حرکت فرهنگیِ ارزشمند و موثر؛ در کنار ارائه آموزش های مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی به دانش آموزان و استقبال بی نظیر مدیران و معلمان آموزشگاه ها و مدارس، به ارائه اطلاعات ضروری و درخواستی شهروندان می بپردازیم. رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان اظهار داشت: همه ساله با آغاز فصل سرما و لزوم استفاده بیشتر از وسایل گرمایشی گازسوز، گاز زنجان به منظور ترویج فرهنگ استفاده بهینه و ایمن از گاز طبیعی با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان آموزش و پرورش طی برنامه زمانبندی شده، اقدام به اعزام کارشناسان ایمنی و انرژی در سطح مدارس استان می کند. رابطی ادامه داد: جامعه هدف این طرح که در نوع خود با توجه به دامنه و گستردگی و نوع اجرای آن کم نظیر است، مدارس شهری و روستایی، روستاهای مشمول طرح بند «ق» و همه مشترکین گاز طبیعی در سطح استان است که در نهضتی فراگیر برای ارتقای فرهنگ عمومی تلاش می شود. وی ابراز داشت: مهم ترین وظیفه همیاران گاز به عنوان نمایندگان شرکت گاز این است که علاوه بر انتقال اطلاعات و آموخته های خود در قالب توصیه های ایمنی و مصرف بهینه به اطرافیان، خویشاوندان و دوستان خود، با نگاه دقیق، ریز بین و نظارتی؛ اطرافیان را در انجام صحیح مصرف گاز طبیعی کمک کرده و با تذکر های به موقع که البته توام با احترام و ادب همراه است، دیگران را در مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی یاری کنند. رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: علاوه بر آموزشهای چهره به چهره کارشناسان، دانش آموزان اقلام فرهنگی مختلف شامل کتابچه های آموزشی، نرم افزار همیار گاز که مراحل مختلف کشف، استخراج و انتقال گاز را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد، بروشورهای مصرف بهینه و کتابچه های آموزشی مختلف را دریافت می کنند تا در ادامه آموزشهای خود؛ با مطالعه و بررسی این اقلام، مهم ترین اطلاعات ممکن را دریافت کنند. رابطی از اعزام سالانه ۳۵ کارشناس منتخب از همکاران به خصوص روئسای ادارات گاز درشهرستانهای زنجان، ابهر، سلطانیه، خرمدره، خدابنده، ماهنشان، دندی، ایجرود و طارم برای آموزش و اطلاع رسانی به مدارس استان خبر داد و افزود: برای فرهنگ سازی در استان تاکنون برنامه های مختلفی اعم از اطلاع رسانی به گویش محلی با پخش انیمیشن آقای ایمنی از صدا و سیمای زنجان، اطلاع رسانی به گویش محلی در مورد مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در قالب پیام بازرگانی از رادیو زنجان به صورت روزانه در فصول سرد سال و پخش تیزرهای آموزشی انیمیشنی از سیمای زنجان؛ شبکه اشراق صورت می گیرد. وی از مشارکت گاز زنجان با صدا و سیمای مرکز زنجان در ساخت سریال«خان ننه» خبر داد و اظهار داشت: همچنین با مشارکت در ساخت سریال «یاشا» در راستای گازرسانی به روستاها و مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی و فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی گام های موثری برداشته شده است. رابطی در ادامه با اشاره به مصاحبه‌ی مدیرعامل، رئیس روابط عمومی و حضورکارشناسان گاز زنجان در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی و رسانه‌های محلی برای آگاه‌سازی مردم شریف و تشریح چگونگی مصرف ایمن و بهینه‌ی گاز طبیعی، تصریح داشت: بهره‌مندی از توانمندی روسای نواحی جهت اطلاع‌رسانی گسترده‌تر در شورای اداری و گازبانان در مناطق روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی، ارائه کتاب «راهنمای استفاده‌ی ایمن و بهینه از گازطبیعی» به مشترکین در زمان اشتراک پذیری، برگزاری جلسه آموزشی توجیهی برای گازبانان روستاهای استان، برگزاری جلسه آموزشی برای کارگزاران دفاتر پیشخوان استان و ارائه خدمات الکتـرونیکی برای تسهیل و تسریع در خـدمات و افـزایش رضایتمندی مشترکین، برگزاری جشن بزرگ حامیان انرژی با همکاری و مساعدت ارگانهای دولتی خدمات رسان، از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده است. وی به توزیع پوستر پیامهای مصرف بهینه در ادارات و مدارس استان و توزیع بروشور و اقلام فرهنگی به هنگام افتتاح و بهره‌برداری از پروژه های گازرسانی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: ایجاد وب سایت www.nigc-zanjan.ir، ایجاد صفحه فضای مجازی سروش و ایتا جهت اطلاع رسانی @prnigczanjan۹۶، راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۹۹۰۰۰۱۹۴ و سامانه دریافت هزینه گازبهاء: ۳۰۰۰۶۲۴۱ ، راه اندازی تلفن گویا ۶۴۹- ۳۳۱۴۶۶۰۰-۰۲۴ و دبیر خانه کمیته طرح تکریم ۳۳۴۶۳۴۰۱-۰۲۴ و راه اندازی تلویزیون شهری در راستای اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی شهروندان شهرستان زنجان از دیگر اقدامات انجام شده جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به مشترکین محترم گاز در استان زنجان است. رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در پایان با قدردانی از مشترکین گاز طبیعی بار دیگر از عموم مردم خواست: مسائل ایمنی را جدی بگیرند؛ تا انشاءا... ایام بی حادثه ای را سپری کنیم.
نظر شما چیست
آخرین اخبار
عبور ِشمارِ زنجانی ها از مرز 352 هزارمشترک؛ گاز زنجان به 352 هزار و 667 مشترک گاز طبیعی خدمات ارائه می کند
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: گاز زنجان تاکنون ۳۵۲ هزار و ۶۶۷ مشترک را در بخش های مختلف جذب کرده است.
1399/04/11
در پی تدوین رویکردهای مناسب و یکپارچه سازی فرآیندهای سازمان ممیزی داخلی سیستم‎های مدیریتی درشرکت گاز استان زنجان اجرا شد
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از اجرایی شدن ممیزی مراقبتی؛ سریِ استانداردهایِISO جاری خبر داد و گفت: نوبت اول این فرایند بر اساس بندهای استانداردهای مربوطه در گاز زنجان اجرا و به پایان رسید.
1399/04/02
پاسخگویی به مشکلات مردمی درملاقات الکترونیکی مدیرعامل گاز زنجان با حضور در مرکز ارتباطات مردمی سامد؛ از طریق تلفن ۱۱۱ به درخواست‌های مردمی پاسخ گفت
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان مهندس احمدلو با بیان اینکه سامانه سامد پلی مطمئن بین مردم و مسئولان برای حل مشکلات است؛ بر ارتباط مدیران با مردم و حضور آنان در میان مردم تاکید کرد و افزود: ت ...
1399/03/27
در جلسه مشترک با مدیران عامل شرکت‌های تابعه در حوزه مسئولیت اجتماعی عنوان شد: مسئولیت ‌های اجتماعی؛ دایره ای گسترده برای آرامش و رفاه نسبی محیط پیرامونی
دایره مسئولیت‌های اجتماعی، دایره گسترده‌ای است و محیط‌های پیرامونی نیز بالتبع، توقع زیادی از ما خواهند داشت، ولی با توجه به محدودیت‌های موجود، هنر ما این است که بتوانیم در چارچوب این محدودیت‌ها، مسیره ...
1399/03/20
تحویل بیش از 144 میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG استان زنجان در سال گذشته
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از تحویل بیش از ۱۴۴ میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG استان در سال ۹۸ خبر داد.
1399/02/21
ارائه نزدیک به 52 هزار خدمت امدادی به مشترکین زنجانی در سال 98
مرکز ۱۹۴ با خدمات شبانه روزی خود در سال گذشته؛ ۵۱ هزار و ۹۷۴ خدمت امدادی به مشترکین زنجانی ارائه کرده است
1399/02/14
گاز زنجان تقدیرنامه سه ستاره؛ از جایزه سرآمدی شرکت ملی گاز ایران دریافت کرد
در سومین دوره ارزیابی سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران؛ شرکت گاز استان زنجان در سومین دوره حضور خود، تقدیرنامه ۳ ستاره دریافت کرد
1399/02/13
طی سال 98 صورت گرفت: جذب نزدیک به 13 هزار مشترک گاز طبیعی در استان زنجان
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از جذب ۱۲ هزار و ۸۶۷ مشترک جدید گاز طبیعی طی سال گذشته در بخش های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی خبر داد.
1399/02/02
s