شنبه, 17 خرداد,1399

بیش از 93 درصد از مشترکین زنجانی از خدمات شرکت گاز استان زنجان رضایت دارند

بیش از 93 درصد از مشترکین زنجانی از خدمات شرکت گاز استان زنجان رضایت دارند

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ مهندس موسی احمدلو با اعلام اینکه به همت امور پژوهش دانشگاه زنجان این طرح به انجام رسیده است؛ افزود: طرح نظرسنجی از ذینفعان سالانه در 7 حوزه ی شرکت ملی گاز ایران، نمایندگان جامعه، کارکنان، تامین کنندگان، مشترکین، همسایگان ادارات گاز و ایستگاه ها و مراجعان / متقاضیان انجام و مورد پایش قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه بر اساس نظام نامه ابلاغی شرکت ملی گاز، این نظر سنجی برای نخستین بار با توجه به این نظام نامه که به صورت پایلوت در 10 استان صورت می گیرد؛ به انجام رسیده است؛ ابراز داشت: با توجه به پیاده سازی تعالی سازمانی؛ طرح نظرسنجی از مشترکین به روش نمونه گیری خوشه ای و متناسب با تعداد جمعیت هر منطقه از تمام شهرستان های استان انجام شده است تا تناسب تعداد نمونه ها در هر منطقه استان رعایت شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان هدف از اجرای این طرح را بهبود کیفیت خدمات به مشترکین و ذینفعان اعلام کرد و گفت: گاز زنجان شرکتی خدمات رسان است که ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده و افزایش رضایت مشترکین از مهمترین اهداف استراتژیک آن است.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه بر اساس اعلام نظر 2 هزار و 75 نفر از مشترکین در 8 شهرستان استان زنجان؛ 22 شاخص مهم رضایتمندی مورد بررسی قرار گرفته است؛ افزود: در این تحقیق از روش پیمایش توصیفی و تحلیلی استفاده شده است تا اطلاعاتی درباره دیدگاه ها، باورها، نظرات، رفتارها و انگیره های مشترکین محترم از راه تحقیق و پژوهش علمی در مقیاس وسیع میسر شود.
نادر رابطی ابراز داشت: در نظرسنجی بخش معیار شهرت و تصویر سازمان در دیدگاه ذینفعان، نشانگر ها و موضوعاتی مانند نقش شرکت در توسعه و آبادانی استان، میزان عملکرد موفق شرکت در ارائه خدمات مستمر و مداوم، رعایت حقوق مشترکین و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه آموزش‌های همگانی مشترکین، مورد نظر سنجی قرار گرفت که نتیجه "کاملاً مطلوب" حاصل نظرات ذینفعان محترم بوده است.
وی از سلامت اداری و طرح تکریم ارباب رجوع به عنوان یک اصل اساسی در ارائه خدمات نام برد و تصریح داشت: سرعت ارائه خدمات شرکت گاز به مشترکین، نحوه ارائه خدمات شرکت گاز در مقایسه با سایر شرکت‌ها، کانال‌های ارتباطی مناسب‌تر برای اطلاع‌رسانی از دیدگاه مشترکین، نحوه اطلاع‌رسانی از قطعی گاز، مدت‌زمان برقراری مجدد در صورت بروز قطعی گاز، نحوه برخورد مسئولان و کارکنان ادارات گاز در صورت مراجعه به اداره، نحوه پاسخگویی کارکنان در صورت مراجعه به ادارات گاز، نحوه دسترسی به کارکنان در صورت مراجعه به ادارات گاز در یک سال اخیر، میزان پایبندی شرکت گاز نسبت به قوانین و مقررات، میزان اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه ارائه خدمات و عملکرد دفاتر پیشخوان در ارائه خدمات از دیگر موضوعاتی است که نظرات مشترکین عزیز را مورد بررسی و نظر سنجی قرار داده است.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: ارزش محصولات و خدمات شرکت گاز استان از دیدگاه مشترکین، نقش گاز در ارتقاء رفاه جامعه و حفظ محیط زیست استان از محورهای دیگری است که در این نظر سنجی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.
رابطی با اشاره به اینکه نحوه برقراری تماس با تلفن 194 و راهنمایی مأموران، حضور به ‌موقع و مناسب مأموران امداد پس از تماس، عملکرد، آراستگی و نظم ظاهری، رفتار مأموران امداد و قرائت کنتور، دقت و صحت قرائت مأموران، ساعت مراجعه برای قرائت کنتور، توزیع به ‌موقع و مناسب قبض گاز، از دیگر شاخص های مورد بررسی رضایتمندی مردم از عملکرد گاز زنجان بوده است؛ تصریح داشت: عملکرد شرکت در کاهش بروکراسی اداری، نحوه اقدام به رفع در صورت خرابی کنتور و رگلاتور یا ایستگاه گاز مشترکین صنعتی، عملکرد شرکت در خصوص تعمیر و نگهداری ایستگاه گاز و عملکرد شرکت در خصوص انجام کالیبراسیون دوره‌ای تجهیزات اندازه‌گیری از محورهایی است که عملکرد ماموران قرائت کنتور و امداد گاز زنجان را نظر سنجی کرده است.
وی در ادامه به معیار وفاداری مشتریان به عنوان یکی دیگر از موضوعات بررسی شده در این نظر سنجی اشاره کرد و افزود: تمایل به اطلاع به مراجع ذیصلاح در صورت مشاهده تخلف و یا نقص در سیستم گاز، تمایل به صرفه‌جویی در مصرف گاز برای استمرار فعالیت‌های شرکت گاز، تمایل به همراهی و ارائه پیشنهاد برای بهبود فعالیت‌های شرکت گاز، میزان اعتماد  مشترکین به شرکت گاز و رضایت کل از عملکرد شرکت گاز در این نظرسنجی بررسی شده است.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه شرکت گاز استان زنجان مسئولیت دریافت و توزیع گاز، حفظ و نگهداری تاسیسات و ابنیه مرتبط با فعالیت ها، ارائه خدمات به متقاضیان و مشترکین گاز طبیعی، فروش گاز، اهتمام و ارتقای کیفیت خدمات قبل و بعد از فروش به مشترکین، مطالعات فنی، مهندسی، اقتصادی، طراحی و اجرای طرح های گاز رسانی و ایجاد، احداث و توسعه تاسیسات و ابنیه لازم در سطح استان بر عهده دارد؛ اظهار داشت: در دنیای رقابت امروزی، کشف نیازها و خواسته های مشترکین و برآورده ساختن آنها یکی از شرط های اساسی برای موفقیت است؛ که با اندازه گیری رضایت مشترکین به عنوان ابزاری موثر در کنترل عملکرد سازمان؛ تلاشی موثر در شناسایی و تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف صورت می گیرد.
رابطی با اعلام اینکه روابط عمومی این شرکت، فعالیت خود را در راستای اجرای طرح های نظرسنجی؛ از سال 1390 آغاز کرده است، گفت: این امور با برگزاری جلسات کارشناسی و تاکید بر ایجاد تحقیقات کاربردی و توسعه ای؛ تمام تلاش خود را در راستای ارتباط موثر و مستمر با دانشگاه ها هدایت کرده و توانسته است با نیاز سنجی پژوهشی در سایر بخش های شرکت، مطالعات و تحقیقات مورد نیاز را شناسایی و در قالب پروژه های پژوهشی به انجام برساند.
وی در پایان تصریح داشت: برای بهبود کیفیت خدمات شرکت گاز به مشترکین عزیز علاوه بر نظر سنجی سالانه؛ از طریق سامانه الکترونیکی ارتباط دولت و مردم (سامد)، تلفن گویا، تلفن پیام گیر، سامانه پیام کوتاه، وب سایت شرکت گاز، نظرات و پیشنهادات شهروندان را دریافت و مورد بررسی و توجه قرار می دهیم.


نظر شما چیست
آخرین اخبار
تحویل بیش از 144 میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG استان زنجان در سال گذشته
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از تحویل بیش از ۱۴۴ میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG استان در سال ۹۸ خبر داد.
1399/02/21
ارائه نزدیک به 52 هزار خدمت امدادی به مشترکین زنجانی در سال 98
مرکز ۱۹۴ با خدمات شبانه روزی خود در سال گذشته؛ ۵۱ هزار و ۹۷۴ خدمت امدادی به مشترکین زنجانی ارائه کرده است
1399/02/14
گاز زنجان تقدیرنامه سه ستاره؛ از جایزه سرآمدی شرکت ملی گاز ایران دریافت کرد
در سومین دوره ارزیابی سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران؛ شرکت گاز استان زنجان در سومین دوره حضور خود، تقدیرنامه ۳ ستاره دریافت کرد
1399/02/13
طی سال 98 صورت گرفت: جذب نزدیک به 13 هزار مشترک گاز طبیعی در استان زنجان
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از جذب ۱۲ هزار و ۸۶۷ مشترک جدید گاز طبیعی طی سال گذشته در بخش های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی خبر داد.
1399/02/02
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان: مشترکین گاز برای پرداخت قبوض خود سه ماه فرصت دارند
بر اساس اعلام شرکت ملی گاز و با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده به دلیل شیوع کرونا ویروس؛ مردم تا سه ماه می‌توانند قبض گاز خود را پرداخت نکنند.
1399/01/31
راه ‌اندازی نرم ‌افزار موبایلی خدمات الکترونیکی گاز زنجان/ زنجانی ها اپلیکیشن گاز را نصب کنند
به منظور توسعه خدمات غیرحضوری و در راستای افزایش سطح رضایتمندی مشترکین؛ نرم افزار موبایل "خدمات الکترونیک گاز زنجان" راه‌اندازی شده است.
1399/01/25
تا ۱۵ اردیبهشت ماه 99؛ گازبهای مشترکین خانگی همه اقلیم ها بر مبنای فصل سرد محاسبه می شود
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با پیشنهاد شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت و با تصویب هیات دولت و به منظور تعیین الگوی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی، دوره سرد همه اقلیم‌ها تا ۱۵ اردیبهشت امسال تمدید ش ...
1399/01/20
گاز زنجان در راستای بهبود مستمر محیط کسب و کار استان؛ عنوان بهترین دستگاه اجرایی استان را کسب کرد
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام این خبر گفت: در راستای بهبود مستمر محیط کسب و کار استان و شناسایی فرآینده های بین دستگاهی در حوزه سرمایه گذاری؛ گاز زنجان، عنوان بهترین دستگاه اجرایی استان را کس ...
1399/01/19
s