پنجشنبه, 09 فروردین,1403

رنگ متن

در 3 ماهه اول سال 98 انجام شد : نشت یابی از 2 هزار و 234 کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در زنجان

در 3 ماهه اول سال 98 انجام شد : نشت یابی از 2 هزار و 234 کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در زنجان

در 3 ماهه اول سال 98 انجام شد :
نشت یابی از 2 هزار و 234 کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در زنجان
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ مدیر عامل این شرکت از نشت یابی2 هزار و 234 کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع توسط واحد بازرسی فنی این شرکت در 3 ماهه نخست سال جاری خبر داد.
موسی احمدلو با اعلام اینکه در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت ها با استاندارد و دستورالعمل های شرکت ملی گاز ایران بازرسی هایی از پروژه های در حال اجرا، ایستگاه های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی صورت پذیرفته است؛ اظهار داشت: با زحمات کارکنان خدوم بازرسی فنی در سال جاری؛ 2 هزار و 234 کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه و 67 هزار و 752 عدد انشعاب نشت یابی شده است.
وی همچنین با اعلام اینکه در مدت مشابه سال گذشته 736 کیلومتر نشت یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در استان صورت گرفته است؛ ابراز داشت: میزان نشت یابی انجام شده از شبکه های گاز استان در سال جاری؛ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد افزایش داشته است.
مهندس احمدلو دلیل این افزایش را شرایط جوی نامساعد در فصل زمستان اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم انجام عملیات نشت یابی در فصل سرما؛ مطابق برنامه زمان بندی 3 ماهه اخر سال 97؛ بخشی، از کار به 3 ماهه اول سال جدید انتقال یافت.
وی با اشاره به اینکه عوامل بسیاری منجر به ایجاد نشتی های جزئی یا وسیع در خطوط لوله گاز می شود؛ افزود: بازرسی های مستمر و نشت یابی؛ اهمیت بسیار زیادی در برنامه های گاز استان داشته و انجام دقیق عملیات نشت یابی و بررسی مستمر خطوط و  تاسیسات؛ از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه عملیات نشت یابی از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در21 شهر استان انجام و معادل 25 درصد کلیه خطوط گاز رسانی در استان است؛ تصریح داشت: علاوه بر این اقدامات؛ همچنین در 3 ماه نخست امسال؛ 67 هزار و 752 عدد انشعاب و عملک گاز، 369 ایستگاه گاز و 2 هزار و 223 حوضچه شیرآلات نیز در استان زنجان مطابق برنامه ریزی های انجام شده نشت یابی شده است.
مهندس احمدلو با تاکید بر اهمیت تأمین ایمن و پایدارگاز برای مشترکین محترم و اهمیت نگهداری و مراقبت از تأسیسات گازدار بویژه تأسیسات مدفون؛ بر لزوم بازرسی های مداوم و مستمر از تاسیسات گاز تاکید کرد و اظهار کرد: این بازرسی ها باعث افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از خطرات احتمالی و کاهش هدر رفت گاز و کاهش آلودگی های زیست محیطی شده و تاثیر بسزایی در حفظ و صیانت از گاز طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی دارد.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به این موضوع که کاهش آلودگی های زیست محیطی و بهره برداری ایمن از گاز طبیعی از دیگر اهداف در انجام عملیات نشت یابی است افزود: با توجه به افزایش خطوط لوله و انشعابات در استان، پیش بینی شده است در سال 98 میزان 6 هزار و  800 کیلومتر شبکه و 175 هزار و 500 انشعاب؛ نشت یابی شود.
احمدلو در پایان تصریح داشت: امیدواریم با پایش های دقیق و به موقع تأسیسات و تجهیزات گازرسانی؛ شاهد افزایش حداکثری ضریب ایمنی شبکه و همچنین افزایش کیفیت سطح خدمات به مشترکین محترم استان باشیم.



  • تاریخ انتشار :
  • 1 مرداد 1398
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در ایام تعطیلات نوروز؛ نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند
در ایام تعطیلات نوروز؛  نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از آمادگی خدمات رسانی امداد گران، پست امداد شرکت گاز استان زنجان در ایام تعطیلات نوروز 1403 به طور 24 ساعت خبر داد.
1403/01/07
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»
1403/01/05
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت رئیس جمهور با بیان اینکه اطمینان می‌دهم سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود، تصریح کرد: هر چه در این دو سال و نیم، تلاش برای تکمیل ط ...
1403/01/05
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/20
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/15
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد: هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد:  هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به کاهش شدید دما در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در صورت تداوم شدت مصرف گاز، امکان افت فشار در سرشاخه‌ها وجود دارد و از این رو از تمامی هموطنان تقاضا دا ...
1402/12/13
s