سال گذشته بالغ بر 16 هزار و 112 مورد خدمت از سوی مرکز 194 به مشترکین زنجانی ارائه شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، موسی احمدلو با اعلام این خبر گفت: از مجموع 16 هزار و 112 تماس گرفته شده با مرکز 194 گاز زنجان در سال 97، بالغ بر 3 هزار و 832 تماس غیر عملیاتی و 12 هزار و 280 موردتماس منجر به عملیات امدادی شده است.
وی افزود: همچنین، بالغ بر 9 هزار و 854 خدمت مربوط به وصل گاز پس از اتمام تعمیرات (تاین)، 3 هزار و 152 مورد وصل گازعادی، یک هزار و 524 موردتماس فوری و 118 مورد تماس جزء تماس های خیلی فوری بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تصریح کرد: این مرکز پل ارتباطی مردم با شرکت گاز است که با پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم در حال خدمت رسانی به صورت شبانه روزی است.
مهندس احمدلو در تشریح نحوه پاسخگویی مرکز امداد 194 ابراز داشت: که هر فردی طی تماس با این مرکز، بر اساس ضرورت، نوع سوال و مشکل خود در کمترین زمان و بهترین صورت ممکن راهنمایی می شود.
وی گفت: با راهنمایی اپراتورهای مستقر در مرکز برخی مشکلات و سوالات به صورت شفاهی پاسخ داده می شود، اما در برخی موارد نیاز به اعزام نیروهای امدادی در محل حادثه است که در این صورت، اپراتور سامانه 194 ابتدا اطلاعات و آدرس کامل مشترک را دریافت و در سیستم ثبت کرده، سپس توسط بی سیم به خودروی مستقر در ناحیه مربوطه اعلام و امدادگران با حضور سریع در محل حادثه اقدام به امدادرسانی یا برطرف کردن مشکل می کنند.
این مقام مسئول، با اعلام اینکه خودروهای امدادی مجهز به سیستم موقعیت یاب آنلاین(GPS) هستند که تمام فعالیت های آنها از طریق مرکز پیام 194، رصد و گزارش کار آنها بصورت آنلاین در سیستم ثبت می شود؛ اظهار داشت: در راستای ارائه هر چه بهتر و سریعتر خدمات به مشترکین محترم در مواقع بحرانی و ترافیک اقدام به خرید موتورهای امدادی شده است تا در مواقع لازم؛ زمان امدادرسانی را به حداقل ممکن رسانده و احتمال بروز خطرات را کاهش دهیم.
احمدلو با اشاره به اینکه اپراتورهای مستقر در سامانه مرکز کنترل و فوریت های گاز 194 در تمام ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم هستند؛ ادامه داد: سیستم تلفنی این مرکز، مجهز به ثبت تمامی مکالمات شهروندان است که این امکان باعث می شود در صورت نارضایتی افراد از نحوه پاسخگویی، مراتب فقط توسط مسئول مربوطه بازبینی و نسبت به رفع مشکل اقدام شود، در ضمن دسترسی به این مکالمات، کاملاً محرمانه و فقط با اجازه مدیران ارشد انجام می شود.
گفتنی است، مشارکت در مانور امداد و نجات و اسکان اضطراری، آمادگی و مقابله با بحران، ملانور شبه بحران سرریز سد گاوازنگ و همکاری و ارتباط مستمر با ارگانهای عملیاتی و امدادی آتش نشانی، نیروی انتظامی، هلال احمر، شهرداری از مهمترین اقدامات مشارکتی و عمومی این مرکز در سال گذشته بوده است.
همچنین برگزاری کلاس های همیار گاز که سالیانه 15 هزار دانش آموز مقطع پنجم ابتدایی را تحت پوشش قرار می دهد با مشارکت و حضور مستقیم کارشناسان امداد در مدارس استان صورت می گیرد تا دانش آموزان با اصولی ترین موارد ایمنی و مصرف بهینه گاز آشنا شوند.