شرح وظایف امـور پیمانها
رئیس واحد : محمد تقی قزلباش
پست الکترونیکی : Gharardadha@nigc-zanjan.ir
تلفن : ۳۳۱۴۶۲۷۷ فکس: ۳۳۴۵۳۸۱۹
۱- دریافت پکیج پروژه هایی که به مناقصه گذاشته میشود از واحد های متقاضی و انجام امور مربوط به برآورد و تنظیم پیمان پکیجهای موصوف .
۲- ارسال فرم مجوز مناقصه به واحد برنامه ریزی جهت تعیین بودجه برآورد شده و اخذ مجوز چگونگی برگزاری مناقصه ( عمومی یا محدود ، یک مرحله ای یا دو مرحله ای ) از مدیر دستگاه مناقصه گزار .
۳- درخواست درج آگهی از روابط عمومی شرکت گاز جهت دعوت پیمانکاران به شرکت در مناقصه.
۴- دریافت و جمع بندی اعلام آمادگی شرکتها برای مناقصات .
۵- درصورت برگزاری مناقصه محدود بجای درخواست آگهی ، لیست کوتاه از واحد مربوطه دریافت گردیده و طبق لیست موصوف از پیمانکاران جهت شرکت در مناقصه دعوت میشود.
۶- تکمیل و ارسال پرونده شرکتهای مراجعه کننده جهت طرح در کمیسیون مناقصات و تعیین صلاحیت آنها .
۷- تهیه و تکثیر اسناد مناقصه ، کتابچه های پیمان ، نقشه ها و سایر اوراق به اندازه مورد نیاز در خارج از شرکت و اطمینان از صحت آنها .
۸- انجام مراحل مناقصه و یا مزایده تا تعیین برنده .
۹- تنظیم پکیچ نهایی پس از مشخص شدن برنده مناقصه .
۱۰- تهیه اصل قرارداد و تکثیر و توزیع نسخ مربوط به آن .
۱۱- ارسال دعوتنامه و تماس تلفنی با شرکتهای تعیین صلاحیت شده جهت دریافت اسناد .
۱۲- تهیه و توزیع اسناد بین پیمانکاران و دریافت اسناد ارزیابی و ارائه به کمیته فنی – بازرگانی و بررسی آن برای تعیین صلاحیت .
۱۳- تحویل اسناد مناقصه به همراه مدارک و در صورت داشتن نقشه ، کپی و تکثیر CD به تعداد مورد نیاز .
۱۴- ارسال دعوتنامه ها و کاربرگها و هماهنگی با اداره کل بازرسی استان جهت شرکت در جلسه کمیسیون .
۱۵- جمع آوری و ارسال فیشنهای هزینه اسناد مناقصه به امور مالی .
۱۶- جمع بندی صورتجلسه کمیسیون مناقصات توسط دبیر کمیسیون و بررسی قیمت شرکت برنده شده از بابت صحت و سقم ارقام مصالح اختصاصی عهدة پیمانکار و در صورت معقول نبودن قیمت ، طبق نظر اعضای کمیسیون ارسال به کمیته فنی – بازرگانی جهت بررسی آنالیز پیشنهاد قیمت برنده مناقصه .
۱۷- ارسال کپی مدارک و اسناد مناقصات به اداره کل بازرسی استان .
۱۸- ارسال سپرده شرکت در مناقصه پیمانکاران به امور مالی و نامه آزاد سازی نفرات دوم به بعد .
۱۹- بررسی شرح کار ، نقشه های اجرائی ، صورت مصالح عهده کارفرما ، شرایط خصوصی پیمان و سایر اسناد و مدارک بمنظور رفع نواقص و اشکالات احتمالی .
۲۰- درخواست اخذ مصوبه هیئت مدیره برای پروژه هایی که برآورد آنها از نصاب معاملات بزرگ تعیین شده در آن سال بالاتر باشد .
۲۱- اعلام برنده و معرفی به بانک ( جهت تهیه و ارائه ضمانتنامه اجرای تعهدات توسط پیمانکار مربوطه ) پس از مشخص شدن شرکت برنده توسط کمیسیون .
۲۲- تهیه مقاوله نامه و اخذ امضاء پیمانکار و ارسال آن جهت امضاء مدیریت و عضو هیئت مدیره .
۲۳- اعلام تصمیمات کمیسیون مناقصات به پیمانکاران و درصورت لزوم ارجاع مدارک مناقصه به کمیته فنی – بازرگانی برای تأیید قیمت پیمانکاران تعیین صلاحیت شده و پیمانکار برنده .
۲۴- دریافت مدارک اعلامی در نامه اعلام برنده از برندگان مناقصات
۲۵- ارسال ضمانتنامه اجرای تعهدات به امور مالی و آزاد سازی سپرده شرکت برنده و همچنین نفر دوم درصورت وجود برنده نفر دوم .
۲۶- تنظیم الحاقیه های تمدید مدت و متمم قرارداد .
۲۷- پیگیری ضمانتنامه اجرای تعهدات شرکت برنده در مناقصه و ارسال اخطار و در صورت لزوم تهیه نامه ضبط ضمانتنامه شرکت در مناقصه شرکتهائی که زمانبندی تنظیم قرارداد را رعایت نمی کنند .
۲۸- توزیع مقاوله نامه و ارسال به مدیریت جهت معرفی نماینده کارفرما .
۲۹- اعلام معرفی کارفرما به پیمانکار مناقصه جهت مراجعه به کارفرمای خویش و دریافت ابلاغ به کار .
۳۰- تهیه و نتظیم پکیج نهائی در هفت نسخة اصلی و اخذ امضاء پیمانکار و همچنین مدیریت و عضو هئیت مدیره شرکت گاز ( رئیس امور مالی و پشتیبانی ) و تکثیر به تعداد لازم جهت توزیع و بسته شدن پروندة مراحل انتخاب پیمانکار .
۳۱- ارسال مدارک مناقصه به کمیته فنی و بازرگانی درخصوص پیمانهای خرید و همچنین پیمانهای دو مرحله ای
۳۲- تنظیم قراردادهای عمرانی ، جاری ، خرید ، استعلامها و مزایده .
۳۳- بررسی صورت وضعیت جاری شرکت.
۳۴- همکاری و پیگیری کارهای مربوط به سیستم مدیریت کیفیت
۳۵- بایگانی اسناد و مدارک مربوط به انتخاب پیمانکار .
۳۶- بایگانی صورت وضعیت های جاری و عمرانی و بایگانی های متفرقه
۳۷- بررسی فاکتورها و تهیه تنخواه مربوط به تگثیر اسناد و ارسال به امور مالی .
۳۸- تهیه بانک اطلاعات و CD حاوی نقشه ها و تکثیر آنها برای پیمانکاران شرکت کننده در مناقصه جهت اخذ پیشنهاد قیمتها .
۳۹- تنظیم الحاقیه های تمدید مدت و متمم قرارداد و تنظیم قراردادها به صورت ترک تشریفات طی مراحل خاص این گونه پیمانها .
۴۰- ثبت اسناد و مراحل گام به گام انجام مناقصه در پایگاه ملی مناقصات ، و اطلاع رسانی به صورت به روز شده .
۴۱- تهیه و تنظیم و ارائه اخطاریه ، الحاقیه ها و تشکیل جلسات هماهنگی .
۴۲- هماهنگی و همکاری با حسابرسان داخلی شرکت ، اداره بازرسی ، دیوان محاسبات و ... و همچنین ارائه مدارک جهت پاسخگوئی برای هر یک از ارگانهای مذکور .
۴۳- تهیه و تنظیم اسناد پیمان و ارسال ضمانتنامه های بانکی به امور مالی .
۴۴- تهیه پیش نویس ، مکاتبه ، دریافت و ارسال نامه های مناقصه گران به صورت فکس و پست .
۴۵- بررسی و کنترل ریالی صورت وضعیتها و امور متفرقه .
۴۶- پاسخگویی تلفنی و حضوری و ایمیل از طریق سایت ملی مناقصات به سوالات پیمانکاران
۴۷- انجام مراحل اخذ استعلام موارد ارجاع شده به امور قراردادها.
۴۸- محاسبه و تعیین مبلغ قابل پرداخت بابت تعدیل پیمانهائی که مشمول بخشنامه برنامه و بودجه میباشند براساس فرمها و شاخص های تعیین شده .
۴۹- تهیه مقادیر و برآورد براساس نقشه های اجرائی و مقادیر ارسالی از طرف واحد متقاضی
۵۰- کنترل صورت مقادیر تهیه شده توسط مشاورین و کارشناسان خارج از شرکت و انعکاس اشکالات احتمالی جهت اصلاح و درج در اسناد پیمانها
۵۱- درصورت لزوم بازدید از محل اجرای پروژه هائی که صورت مقادیر آنها در دست تهیه میباشد جهت کامل و جامع شدن صورت مقادیر مربوطه ( که البته مشخصات فیزیکی ، منطقه اجرا ، امکانات محلی مورد بررسی قرار میگیرد ) .
۵۲- کنترل و اصلاح صورت مقادیر کارهای تغییر یافته با توجه به نقشه های اجرائی جدید و صورتهای مقادیر مورد تائید واحدهای اجرائی و مقایسه با صورت مقادیری که براساس نقشه ها و مدارک اولیه موضوع پیمان محاسبه گردیده بمنظور تعیین مقادیر کارهای اضافی یا نقصانی .
۵۳- کنترل مقادیر کار و مصالح مورد نیاز پروژه ها که از طرف واحد متقاضی ارائه شده و برآورد ریالی آنها جهت ارائه به دستگاه اجرائی در مرحله شروع بکار
۵۴- برنامه ریزی و تهیه برآورد پیمانی هریک از پروژه هایی که برپایه صورت مقادیر و سایر اطلاعات کسب شده براساس روشهای متنوعی که جوابگوی بررسی حقیقی و برآورد واقعی پروژه را بنماید از طریق برآورد براساس فهرستهای بهاء پایه استخراج سازمان برنامه و بودجه ، برآورد براساس آنالیزها ، برآورد براساس روش تحلیل آیتمها ، بررسی مقادیر و قسمتهای بازار با توجه به تورم و کمبود بعضی از اجناس
۵۵- کنترل برآورد انجام شده و باقیمانده از طرحهائی که براساس تصمیمات مسئولین ذیربط متوقف و یا از پیمانکاران خلع ید شده برمبنای موازین و شرایط پیمان بمنظور تسویه حساب پیمانکار
۵۶- بازدید از کارهای انجام شده طرحهای ناتمام جهت برآورد و تسویه حساب با پیمانکار و تصمیم گیریهای بعدی بمنظور اتمام کار
۵۷- کنترل ، تهیه و تنظیم برآوردهای تغییر یافته اضافی و نقصانی برمبنای نرخها و موازین پیمان جهت ارائه به واحد متقاضی
۵۸- محاسبه و تعیین مبلغ قابل پرداخت بابت تعدیل پیمانهائی که مشمول بخشنامه برنامه و بودجه می باشد براساس فرمها و شاخص های تعیین شده
۵۹- تهیه درصد بندی اجرای کار و ریز تفکیکی پروژه ها نسبت به مبلغ کل برآورد شده جهت درج در اسناد پیمان برای تعیین ارزش کار انجام شده و پرداخت صورت وضعیتها
۶۰- برآورد اضافه کاریها ، کسر کاریها طبق مصوبه اعلام شده برآورد ( برآورد تقریبی پس از اجرا جهت پرداخت به پیمانکار ) با ارائه مدارک و مستندات مربوطه
۶۱- کنترل و بررسی خسارات وارده به شرکت و تعیین مقادیر ریالی براساس مقادیر اعلام شده از واحد متقاضی
۶۲- کنترل و بررسی کلیه صورت وضعیتهائی که نرخ آنها براساس فهرست پایه سازمان برنامه و بودجه منعقد گردیده اعم از ساختمانی و برقی و تاسیساتی و آسفالت
۶۳- بررسی کلیه صورت مقادیر و اضافه کاری و کسر کاری قراردادهائی که در امور قراردادهای ستاد منعقد شده و برآورد آن در واحد اشاره شده انجام میگیرد .
۶۴- ثبت اطلاعات مناقصات در سایتهای نظارتی .
۶۵- برآورد ریالی قرارداد از لحاظ اجرا و کالا جهت کمیسیون مناقصات .
۶۶- برآورد هزینه کارهائی که شرکت جهت سازمانهای دولتی و یا خصوصی انجام میدهد و هزینه آن به حساب شرکت واریز میگردد .
۶۷- بررسی صورت وضعیت قطعی با توجه به برآورد کلیه اضافه کاریها و کسر کاریهای انجام شده مربوط به پروژه
۶۸- بررسی اضافه کاری و کسر کاری پروژه ها و برآورد ریالی آنها و همچنین بررسی اضافه کاری و کسرکاری جدول مقایسه ای و برآورد ریالی آنها .
۶۹- کنترل قیمت مصالح شرکت برنده جهت درج در قرارداد اصلی.