چهار شنبه, 03 اردیبهشت,1404

رنگ متن

امور پیمانها

شرح وظایف امـور پیمانها

 رئیس واحد : محمد تقی قزلباش

پست الکترونیکی : Gharardadha@nigc-zanjan.ir

تلفن : ۳۳۱۴۶۲۷۷ فکس: ۳۳۴۵۳۸۱۹

 ۱- دریافت پکیج پروژه هایی که به مناقصه گذاشته میشود از واحد های متقاضی و انجام امور مربوط به برآورد و تنظیم پیمان پکیجهای موصوف .

۲- ارسال فرم مجوز مناقصه به واحد برنامه ریزی جهت تعیین بودجه برآورد شده و اخذ مجوز چگونگی برگزاری مناقصه ( عمومی یا محدود ، یک مرحله ای یا دو مرحله ای ) از مدیر دستگاه مناقصه گزار .

۳- درخواست درج آگهی از روابط عمومی شرکت گاز جهت دعوت پیمانکاران به شرکت در مناقصه.

۴- دریافت و جمع بندی اعلام آمادگی شرکتها برای مناقصات .

۵- درصورت برگزاری مناقصه محدود بجای درخواست آگهی ، لیست کوتاه از واحد مربوطه دریافت گردیده  و طبق لیست موصوف از پیمانکاران جهت شرکت در مناقصه دعوت میشود.

۶- تکمیل و ارسال پرونده شرکتهای مراجعه کننده جهت طرح در کمیسیون مناقصات و تعیین صلاحیت آنها .

۷- تهیه و تکثیر اسناد مناقصه ، کتابچه های پیمان ، نقشه ها و سایر اوراق به اندازه مورد نیاز در خارج از شرکت و اطمینان از صحت آنها .

۸- انجام مراحل مناقصه و یا مزایده تا تعیین برنده .

۹- تنظیم پکیچ نهایی پس از مشخص شدن برنده مناقصه .

۱۰- تهیه اصل قرارداد و تکثیر و توزیع نسخ مربوط به آن .

۱۱- ارسال دعوتنامه و تماس تلفنی با شرکتهای تعیین صلاحیت شده جهت دریافت اسناد .

۱۲- تهیه و توزیع اسناد بین پیمانکاران و دریافت اسناد ارزیابی و ارائه به کمیته فنی – بازرگانی و بررسی آن برای تعیین صلاحیت .

۱۳- تحویل اسناد مناقصه به همراه مدارک  و در صورت داشتن نقشه ، کپی و تکثیر CD  به تعداد مورد نیاز .

۱۴- ارسال دعوتنامه ها و کاربرگها و هماهنگی با اداره کل بازرسی استان جهت شرکت در جلسه کمیسیون .

۱۵-      جمع آوری و ارسال فیشنهای هزینه اسناد مناقصه به امور مالی .

۱۶-      جمع بندی صورتجلسه کمیسیون مناقصات توسط دبیر کمیسیون و بررسی قیمت شرکت برنده شده از بابت صحت و سقم ارقام مصالح اختصاصی عهدة پیمانکار و در صورت معقول نبودن قیمت ، طبق نظر اعضای کمیسیون ارسال به کمیته فنی – بازرگانی جهت بررسی آنالیز پیشنهاد قیمت برنده مناقصه .

۱۷-      ارسال کپی مدارک و اسناد مناقصات به اداره کل بازرسی استان .

۱۸-      ارسال سپرده شرکت در مناقصه پیمانکاران به امور مالی و نامه آزاد سازی نفرات دوم به بعد .

۱۹-      بررسی شرح کار ، نقشه های اجرائی ، صورت مصالح عهده کارفرما ، شرایط خصوصی پیمان و سایر اسناد و مدارک بمنظور رفع نواقص و اشکالات احتمالی .

۲۰-      درخواست اخذ مصوبه هیئت مدیره برای پروژه هایی که برآورد آنها از نصاب معاملات بزرگ تعیین شده در آن سال بالاتر باشد .

۲۱-      اعلام برنده و معرفی به بانک ( جهت تهیه و ارائه ضمانتنامه اجرای تعهدات توسط پیمانکار مربوطه ) پس از مشخص شدن شرکت برنده توسط کمیسیون .

۲۲-      تهیه مقاوله نامه  و اخذ امضاء پیمانکار و ارسال آن جهت امضاء مدیریت و عضو هیئت مدیره .

۲۳-      اعلام تصمیمات کمیسیون مناقصات به پیمانکاران و درصورت لزوم ارجاع مدارک مناقصه به کمیته فنی – بازرگانی برای تأیید قیمت پیمانکاران تعیین صلاحیت شده و پیمانکار برنده .

۲۴-      دریافت مدارک اعلامی در نامه اعلام برنده از برندگان مناقصات

۲۵-      ارسال ضمانتنامه اجرای تعهدات به امور مالی و آزاد سازی سپرده شرکت برنده و همچنین نفر دوم درصورت وجود برنده نفر دوم  .

۲۶-      تنظیم الحاقیه های تمدید مدت و متمم قرارداد .

۲۷-      پیگیری ضمانتنامه اجرای تعهدات شرکت برنده در مناقصه و ارسال اخطار و در صورت لزوم تهیه نامه ضبط ضمانتنامه شرکت در مناقصه شرکتهائی که زمانبندی تنظیم قرارداد را رعایت نمی کنند .

۲۸-      توزیع مقاوله نامه و ارسال به مدیریت جهت معرفی نماینده کارفرما .

۲۹-      اعلام معرفی کارفرما به پیمانکار مناقصه جهت مراجعه به کارفرمای خویش و دریافت ابلاغ به کار .

۳۰-      تهیه و نتظیم پکیج نهائی در هفت نسخة اصلی و اخذ امضاء پیمانکار و همچنین مدیریت و عضو هئیت مدیره شرکت گاز ( رئیس امور مالی و پشتیبانی ) و تکثیر به تعداد لازم جهت توزیع  و بسته شدن پروندة مراحل انتخاب پیمانکار .

۳۱-      ارسال مدارک مناقصه به کمیته فنی و بازرگانی درخصوص پیمانهای خرید و همچنین پیمانهای دو مرحله ای

۳۲-      تنظیم قراردادهای عمرانی ، جاری ، خرید ، استعلامها و مزایده .

۳۳-      بررسی صورت وضعیت جاری شرکت.

۳۴-      همکاری و پیگیری کارهای مربوط به سیستم مدیریت کیفیت

۳۵-      بایگانی اسناد و مدارک مربوط به انتخاب پیمانکار .

۳۶-      بایگانی صورت وضعیت های جاری و عمرانی و بایگانی های متفرقه

۳۷-      بررسی فاکتورها و تهیه تنخواه مربوط به تگثیر اسناد و ارسال به امور مالی .

۳۸-      تهیه بانک اطلاعات و CD حاوی نقشه ها و تکثیر آنها برای پیمانکاران شرکت کننده در مناقصه جهت اخذ پیشنهاد قیمتها .

۳۹-      تنظیم الحاقیه های تمدید مدت و متمم قرارداد و تنظیم قراردادها به صورت ترک تشریفات طی مراحل خاص این گونه پیمانها .

۴۰-      ثبت اسناد و مراحل گام به گام انجام مناقصه در پایگاه ملی مناقصات ، و اطلاع رسانی به صورت به روز شده .

۴۱-      تهیه و تنظیم و ارائه اخطاریه ، الحاقیه ها و تشکیل جلسات هماهنگی .

۴۲-      هماهنگی و همکاری با حسابرسان داخلی شرکت ، اداره بازرسی ، دیوان محاسبات و ... و همچنین ارائه مدارک جهت پاسخگوئی برای هر یک از ارگانهای مذکور .

۴۳-      تهیه و تنظیم اسناد پیمان و ارسال ضمانتنامه های بانکی به امور مالی .

۴۴-      تهیه پیش نویس ، مکاتبه ، دریافت و ارسال نامه های مناقصه گران به صورت فکس و پست .

۴۵-      بررسی و کنترل ریالی صورت وضعیتها و امور متفرقه  .

۴۶-      پاسخگویی تلفنی و حضوری و ایمیل از طریق سایت ملی مناقصات به سوالات پیمانکاران

۴۷-       انجام مراحل اخذ استعلام موارد ارجاع شده به امور قراردادها.

۴۸-      محاسبه و تعیین مبلغ قابل پرداخت بابت تعدیل پیمانهائی که مشمول بخشنامه برنامه و بودجه میباشند براساس فرمها و شاخص های تعیین شده .

۴۹-      تهیه مقادیر و برآورد براساس نقشه های اجرائی و مقادیر ارسالی از طرف واحد متقاضی

۵۰-      کنترل صورت مقادیر تهیه شده توسط مشاورین و کارشناسان خارج از شرکت و انعکاس اشکالات احتمالی جهت اصلاح و درج در اسناد پیمانها

۵۱-      درصورت لزوم بازدید از محل اجرای پروژه هائی که صورت مقادیر آنها در دست تهیه میباشد جهت کامل و جامع شدن صورت مقادیر مربوطه ( که البته مشخصات فیزیکی ، منطقه اجرا ، امکانات محلی مورد بررسی قرار میگیرد ) .

۵۲-      کنترل و اصلاح صورت مقادیر کارهای تغییر یافته با توجه به نقشه های اجرائی جدید و صورتهای مقادیر مورد تائید واحدهای اجرائی و مقایسه با صورت مقادیری که براساس نقشه ها و مدارک اولیه موضوع پیمان محاسبه گردیده بمنظور تعیین مقادیر کارهای اضافی یا نقصانی .

۵۳-      کنترل مقادیر کار و مصالح مورد نیاز پروژه ها که از طرف واحد متقاضی ارائه شده و برآورد ریالی آنها جهت ارائه به دستگاه اجرائی در مرحله شروع بکار

۵۴-      برنامه ریزی و تهیه برآورد پیمانی هریک از پروژه هایی که برپایه صورت مقادیر و سایر اطلاعات کسب شده براساس روشهای متنوعی که جوابگوی بررسی حقیقی و برآورد واقعی پروژه را بنماید از طریق برآورد براساس فهرستهای بهاء پایه استخراج سازمان برنامه و بودجه ، برآورد براساس آنالیزها ، برآورد براساس روش تحلیل آیتمها ، بررسی مقادیر و قسمتهای بازار با توجه به تورم و کمبود بعضی از اجناس

۵۵-      کنترل برآورد انجام شده و باقیمانده از طرحهائی که براساس تصمیمات مسئولین ذیربط متوقف و یا از پیمانکاران خلع ید شده برمبنای موازین و شرایط پیمان بمنظور تسویه حساب پیمانکار

۵۶-      بازدید از کارهای انجام شده طرحهای ناتمام جهت برآورد و تسویه حساب با پیمانکار و تصمیم گیریهای بعدی بمنظور اتمام کار

۵۷-       کنترل ، تهیه و تنظیم برآوردهای تغییر یافته اضافی و نقصانی برمبنای نرخها و موازین پیمان جهت ارائه به واحد متقاضی

۵۸-      محاسبه و تعیین مبلغ قابل پرداخت بابت تعدیل پیمانهائی که مشمول بخشنامه برنامه و بودجه می باشد براساس فرمها و شاخص های تعیین شده

۵۹-      تهیه درصد بندی اجرای کار و ریز تفکیکی پروژه ها نسبت به مبلغ کل برآورد شده جهت درج در اسناد پیمان برای تعیین ارزش کار انجام شده و پرداخت صورت وضعیتها

۶۰-      برآورد اضافه کاریها ، کسر کاریها طبق مصوبه اعلام شده برآورد ( برآورد تقریبی پس از اجرا جهت پرداخت به پیمانکار ) با ارائه مدارک و مستندات مربوطه

۶۱-      کنترل و بررسی خسارات وارده به شرکت و تعیین مقادیر ریالی براساس مقادیر اعلام شده از واحد متقاضی

۶۲-      کنترل و بررسی کلیه صورت وضعیتهائی که نرخ آنها براساس فهرست پایه سازمان برنامه و بودجه منعقد گردیده اعم از ساختمانی و برقی و تاسیساتی و آسفالت

۶۳-      بررسی کلیه صورت مقادیر و اضافه کاری و کسر کاری قراردادهائی که در امور قراردادهای ستاد منعقد شده و برآورد آن در واحد اشاره شده انجام میگیرد .

۶۴-      ثبت اطلاعات مناقصات در سایتهای نظارتی .

۶۵-      برآورد ریالی قرارداد از لحاظ اجرا و کالا جهت کمیسیون مناقصات .

۶۶-      برآورد هزینه کارهائی که شرکت جهت سازمانهای دولتی و یا خصوصی انجام میدهد و هزینه آن به حساب شرکت واریز میگردد .

۶۷-      بررسی صورت وضعیت قطعی با توجه به برآورد کلیه اضافه کاریها و کسر کاریهای انجام شده مربوط به پروژه

۶۸-       بررسی اضافه کاری و کسر کاری پروژه ها و برآورد ریالی آنها و همچنین بررسی اضافه کاری و کسرکاری جدول مقایسه ای و برآورد ریالی آنها .

۶۹-      کنترل قیمت مصالح شرکت برنده جهت درج در قرارداد اصلی.

 

 

  • تاریخ انتشار :
  • 4 آبان 1401
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
آخرین اخبار
در سال 1403 ؛ با انجام6400 پایش؛ مصرف گاز مراکز دولتی و عمومی در استان زنجان مدیریت شد
در سال 1403 ؛ با انجام6400 پایش؛ مصرف گاز مراکز دولتی و عمومی در استان زنجان مدیریت شد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از انجام 6400 پایش مصرف گاز از مراکز عمومی، ارگان‌ دولتی و غیر دولتی در استان زنجان خبر داد.
1404/02/02
تحقق 157 درصدی عملکرد جذب اشتراک گاز نسبت به اهداف سالانه در استان زنجان
تحقق 157 درصدی عملکرد جذب اشتراک گاز نسبت به اهداف سالانه در استان زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: سال گذشته؛ بیش از 19هزار مشترک جدید گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی از گاز طبیعی بهره‌مند شده اند که با رشد 7/4 درصدی، تحقق 157 درصدی نسبت به اهداف سال را ...
1404/02/01
تضمین توسعه اقتصادی زنجان تا ده ها سال؛ گاز زنجان با توسعه زیرساخت‌ها و جذب 103 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، پیشگام تحقق شعار سال
تضمین توسعه اقتصادی زنجان تا ده ها سال؛ گاز زنجان با توسعه زیرساخت‌ها و جذب 103 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، پیشگام تحقق شعار سال مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از تضمین توسعه اقتصادی استان تا ده ها سال آینده با آمادگی کامل زیرساخت‌های گازرسانی از طریق اجرای حدود ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز و جذب 103 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ...
1404/01/30
با انجام 9161 کیلومتر نشت‌یابی؛ بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان نشت‌یابی شد
با انجام 9161 کیلومتر نشت‌یابی؛ بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان نشت‌یابی شد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: بیش از 9 هزار کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف‌خواب سال گذشته در استان زنجان نشت یابی شده است که افزایش 102 درصدی عملکرد را نشان می دهد.
1404/01/23
گشایش امور شهروندان در یکشنبه‌های مردمی مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان
گشایش امور شهروندان در یکشنبه‌های مردمی مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در راستای ارتباط نزدیک و موثّرتر مردم و مسئولین و شناسایی درخواست ها و انتظارات مردمی، در سال گذشته نزدیک به80 برنامه دیدار مردمی داشته است.
1404/01/20
مدیرعامل شرکت گاز زنجان در دیدار نوروزی: تلاش شبانه روزی برای خدمت رسانی و تامین رفاه مردم؛ موفّقیّت ارزشمند خادمین ملّت در شرکت گاز
مدیرعامل شرکت گاز زنجان در دیدار نوروزی: تلاش شبانه روزی برای خدمت رسانی و تامین رفاه مردم؛ موفّقیّت ارزشمند خادمین ملّت در شرکت گاز مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در دیدار نوروزی با کارکنان گفت: موفّقیّت ارزشمند خادمین ملّت در تامین آسایش و رفاه مردم؛ حاصل تلاش و پیگیری های خستگی ناپذیر و قابل تقدیر تک تک کارکنان شرکت گاز استان زنج ...
1404/01/17
خدمات رسانی 24 ساعته نیروهای پست امداد گاز زنجان در تعطیلات نوروز
خدمات رسانی 24 ساعته نیروهای پست امداد گاز زنجان در تعطیلات نوروز مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از آمادگی کامل تیم‌های امدادی این شرکت در قالب کشیک‌های نوروزی جهت خدمت‌رسانی24 ساعته به مردم خبر داد.
1404/01/06
پیام تبریک رهبر معظم رهبری به مناسبت سال‌ نو و عید نوروز/ سال ۱۴۰۴، سال «سرمایه گذاری برای تولید»
پیام تبریک رهبر معظم رهبری به مناسبت سال‌ نو و عید نوروز/ سال ۱۴۰۴، سال «سرمایه گذاری برای تولید» به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۴ هجری شمسی، سال جدید را سال «سرمایه‌گذاری برای تو ...
1404/01/05
s