پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403

رنگ متن

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان: مانور گاز زنجان، استمرار خدمات در شرایط بحران است/ و حضور و همکاری موثر دستگاه های اجرایی استان؛ سرمایه گذاری در مواقع بحران

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان: مانور گاز زنجان، استمرار خدمات در شرایط بحران است/ و حضور و همکاری موثر دستگاه های اجرایی استان؛ سرمایه گذاری در مواقع بحران

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ در آغازین مرحله برگزاری این مانور؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان؛ از مشارکت همه جانبه دستگاه های اجرایی استان قدردانی و با اشاره به اینکه برگزاری چنین مانورهایی برای 3 قشر از جامعه می تواند مفید فایده باشد؛ گفت: دستگاه خدمات رسان گاز زنجان که رابطه مستقیم با رفاه و آسایش مردم دارد؛ در درجه اول رضایتمندی عموم مردم را فراهم می کند؛ چرا که با اطلاع رسانی چنین اقداماتی؛ مردم در جریان توجه دولتمردان به فراهم کردن زیر ساخت ها و رفاه هر چه بیشتر ایشان خواهند بود.
مهندس سلیمی با بیان اینکه حفاظت از سرمایه های ملی و تاسیسات گازرسانی؛ دومین دستاورد این مانور است؛ افزود: خود ارزیابی و خود مدیریتی گاز زنجان سومین اثربخشی چنین مانورهایی است که نشان می دهد؛ این مجموعه درحال رشد و بالندگی است و تمام تلاش خود را در خدمت به مردم حتی در مواقع بحرانی به خوبی دنبال می کند.
وی همچنین توجه جمع حاضر را به خسارات ناشی از زلزله به عنوان یکی دیگر از عوامل بحران؛ جلب کرد و ابراز داشت: 162 روستای استان زنجان روی گسل زلزله قرار دارد که از این میزان؛ 29 روستا در شهرستان زنجان است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان همچنین به بحران سیل اشاره کرد و اعلام داشت: از 940 روستای استان؛ 274 روستا در معرض سیل قرار دارد که 78 روستا با چنین شرایطی در شهرستان زنجان است.
مهندس سلیمی در پایان به توجه جدی در زمینه آموزش همگانی و تلاش برای ایجاد زمینه لازم برای مشارکت مردمی و فراهم کردن آمادگی در مردم اشاره کرد و تصریح داشت: شرکت گاز استان زنجان فعالیت های خوب و گسترده ای در سطح استان به انجام رسانده است که استمرار این اقدامات بسیار مهم و تاثیر گذار در مدیریت هر چه بهتر بحران های احتمالی است.
در ادامه؛ فرماندار زنجان نیز با حضور در جمع مسئولین دستگاه های اجرایی حاضر در این مانور با اشاره به اینکه کشور ایران در منطقه ای با بحران های طبیعی و غیر طبیعی مواجه است؛ بر همکاری گسترده دستگاه های اجرایی استان در اجرای مانورهای مختلف تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین مانورهایی زمینه لازم برای مدیریت هر چه بهتر بحران های احتمالی را فراهم می آورد.
مهندس عسگری همچنین به برگزاری آموزشهای لازم در زمان قطعی گاز و شرایط بحران اشاره و خواستار ادامه آموزشهای عمومی و همگانی از طرق مختلف شد.
وی استمرار خدمات گازرسانی در شرایط بحران به ویژه در فصول سرد سال، ارتقای آمادگی ادارات خدمات رسان شهرستان زنجان در مواقع بحران، ضرورت خدمات رسانی پیوسته، تمهیدات لازم برای دوگانه سوز کردن تجهیزات بالاخص در نانوایی ها را از مواردی عنوان کرد که باید به آن توجه جدی داشت. قابل تقدیر است.
مهندس عسگری همچنین اعلام داشت: شرکت گاز استان زنجان بالاترین استانداردهای ایمنی و آموزشی را داراست و اقدامات موثری در استان به انجام رسانده است .
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجّه به موقعیت ژئوپولتیک و جغرافیای سیاسی- نظامی و اقتصادی، بهره مندی از منابع عظیم فسیلیِ نفت و گاز و معادن غنی زیر زمینی؛ همواره مورد تهدید آمریکا و همپیمانان استرتژیک آن قرار داشته است؛ بر تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مسئولان اشاره کرد و گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه " دفاع؛ جزئی از هویت یک ملتِ زنده است و هر ملّتی که به فکر دفاع از خود نباشد و خود را آماده نکند در واقع زنده نیست؛ نشان از اهمیّت موضوع آمادگیِ همه جانبه در مقابلِ انواع تهدیدات است.
مهندس احمدلو با بیان اینکه همکاران خدوم شرکت گاز استان زنجان نزدیک به یک ماه هست که برای انجـام هر چه بهتر این مـانور برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را انجـام داده اند؛ به شرایط اضطراری اویل امسـال و سیل رود خـانه قزل اوزن اشاره کرد و افزود: به لطف خداوند متعال، با همکاری؛ همدلی دستگاه های اجرایی استان و آمادگی لازم شرکت گاز / در کمتر از 24 ساعت؛ جریان گاز140 مشترک در 4 روستـا را متصل کنیم.
وی اظهار داشت: امیدواریم با کسب هر چه بیشتر تجربیات و آمادگی لازم و مجهز بودن به تجهیزاتِ روز؛ بتوانیم مدیریت بحران‌های مختلف را به خوبی انجام داده؛ موجبات کاهش هزینه های مالی و خدای نکرده هزینه های جانی را فراهم آوریم و دست در دست هم/ استان و کشورمان را در برابر این بحران‌ها ایمن و مصون نگاه داریم.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه در حال حاضر 21 شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند؛ افزود: در راستای خدمات رسانی پایدار به مردم شریف استان و توسعه شبکه گازرسانی، شاهد بهره مندی 100 درصد جمعیت شهری و 82.7 درصد جمعیت روستایی استان هستیم.
مهندس احمدلو در ادامه با بیان اینکه این شرکت بعنوان تامین کننده گاز طبیعی شهروندان زنجانی، نقش مهمی در ساختار زیربنایی اقتصاد استان و کشور ایفا می کند، ابراز داشت: در حال حاضر از 730 روستای قابل گازرسانی؛ 540 روستای استان بهره مند از نعمت گاز بوده و 72 روستا نیز در دست اقدام است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.
وی اظهار داشت: همکاران پر تلاشی داریم که امیدواریم با تامین اعتبارات لازم به شاخص بهره مندی 2/91 درصد خانوارهای روستایی استان تا پایان امسال دست می یابیم.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان هدف از برگزاری این مانور را بررسی هماهنگی منسجم بین واحدها در برخورد با حوادث مختلف، بررسی عکس العمل کارکنان و گروههای مختلف و دستگاه های اجرایی استان در مواجهه با حوادث و شرایط بحرانی و تقویت آنها، بررسی عملکرد افراد و گروههای حاضر در رزمایش، شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها، ارائه نظرات و پیشنهادات و جمع بندی آنها در جهت بهبود و پیشرفت آن اعلام کرد.
مهندس احمدلو ابراز داشت: داشتن برنامه ریزی منسجم در چهار چوب دقت و انجام آینده نگری های لازم؛ از ویژگی های ضروری برای موفقیت در موقعیت های مختلف است.
وی با اشاره به اهمیت این گونه مانور ها، ضمن تشکر و قدردانی از کلیه واحد های شرکت کننده در این مانور افزود: انجام این مانور ها موقعیت مناسب برای کسب آمادگی بیشتر و مقابله با شرایط بحران فراهم می کند که پس از اتمام مانور توسط گروه های ارزیاب، عملیات انجام شده مورد ارزیابی قرار می گیرد و نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدها هم شناسایی می شود.

  • تاریخ انتشار :
  • 10 مرداد 1398
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در سال 1402 صورت گرفت؛ مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛  مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از مصرف بیش از 3 میلیارد و 418 میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط مصرف کنندگان زنجانی در بخشهای خانگی، تجاری و صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
1403/02/05
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکین، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آ ...
1403/02/04
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه‌ به تهدیدات گسترده و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مختلف، برنامه‌ریزی و اجرای مانور در حفظ آمادگی تیم‌های عملیاتی شرکت گاز زنجان در مقابله با بحران‌ها و تهدید ...
1403/02/03
در سال 1402 انجام شد؛ نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان
در سال 1402 انجام شد؛   نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان، از انجام عملیات نشت‌یابی 103 درصدی خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف خواب خبر داد .
1403/01/25
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان با حضور خادمان حرم مطهرامام رضا (ع) به عنوان مهیمانان ویژه روز دوشنبه 20فروردین ماه مصادف با بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در شرکت گاز بصورت مجزا برای آقایان و بانوا ...
1403/01/25
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان مسئول امور ورزش شرکت گاز استان زنجان گفت: در سال 1402 بیش از یک هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های شرکت گاز استان زنجان در برنامه‌های ورزشی شرکت کردند.
1403/01/21
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس کاروان راهیان نور شرکت گاز استان زنجان از مناطق عملیاتی جنوب کشور ...
1403/01/19
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت آیین دیدار نوروزی جواد اوجی، وزیر نفت، با مدیران و کارکنان صنعت نفت، صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.
1403/01/18
s