جمعه, 10 فروردین,1403

رنگ متن

گام های بلند زنجان در تامین زیرساخت استقرار صنایع کوچک و متوسط

گام های بلند زنجان در تامین زیرساخت استقرار صنایع کوچک و متوسط

همزمان با ارائه خدمات زیر ساختی به منظور فراهم آوردن زمینه های ارتقا و توانمندسازی صنایع کوچک و متوسط ساز و کارهای حمایتی ویژه ای نیز در قالب خوشه های کسب و کار و آموزش و توانمندسازی شاغلین و حضور در نمایشگاه ها و .... برای واحدها فراهم نموده، ضمن آنکه با عارضه یابی و توانمندسازی واحدهای عارضه دار توسط مشاورین آموزش دیده، سعی در ایجاد رونق در کسب و کار واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی را دارد.
ماموریت­ها و رسالت هایی برای شرکت شهرک های صنعتی استان تعریف شده که می توان به  تسهیل و تشویق به منظور ایجاد زیرساخت‌های سخت­افزاری و نرم­افزاری با هدف رقابت­پذیری شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و ایجاد بسترهای لازم جهت توسعه، انتقال و نفوذ فناوری­های جدید از طریق تقویت و مشارکت با بخش غیر­دولتی اشاره کرد.
سیاست­گذاری ، برنامه‌ریزی و تلاش برای ساماندهی زنجیره تأمین صنایع، سیاست­گذاری و برنامه‌ریزی جهت توسعه خوشه و شبکه­های کسب­و­کار و صدور مجوزهای مورد نیاز، مشارکت در سیاست گذاری و برنامه ریزی برای طرح‌های توسعه و عمران و تامین زیرساخت ها و امکانات زیربنایی بر اساس نیاز صنایع و در چارچوب قوانین بالادستی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرکها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و ... از دیگر ماموریت های این شرکت است.
استان زنجان در سال 1367 یک مصوبه برای ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی داشت که با یک روند رو به رشد در سال 1397 تعداد مصوباتی که برای ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اخذ شده به تعداد 20 رسیده است. شرکت شهرک های صنعتی استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسیر توسعه ای را در پیش گرفته و امروز در بسیاری از بخش ها با رشد مواجه است.
وسعت اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان در سال 1367 به میزان 401 هکتار بوده که این میزان در سال 1377 به 457 هکتار، در سال 1387 به میزان 2 هزار و 509 هکتار رسیده است.  آخرین برآوردها نشان می دهد میزان اراضی در اختیار شهرک های صنعتی استان به میزان 3 هزار و 60 هکتار بوده که این میزان در سال 1388 نیز به میزان 2 هزار و 509 هکتار بوده است.
شهرک هاونواحیصنعتیدردستبهرهبرداری (واگذاریزمین) در استان طی سال 1367 تنها یک شهرک و ناحیه بوده، اما در سال 1397 تعداد 15 ناحیه و شهرک در استان در دست بهره برداری است. در سال 1377 تعداد چهار شهرک و ناحیه و طی سال 1388 تعداد 13 ناحیه و شهرک در استان در دست بهره برداری بوده است.
تعداد قراردادهای واگذاری زمین جهت احدث واحد صنعتی در استان طی سال 1367 به تعداد 15 قرار داد بوده است. در سال 1397 قراردادهای صورت گرفته یک هزار و 610 مورد بوده و این میزان در سال 1388 نیز به تعداد 833 قرار داد برآورد شده است.
تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی در سال 1397 به تعداد 826 واحد بوده که این میزان در سال 1388 به تعداد 293 و در سال 1377 به تعداد 29 واحد بهره برداری شده رسیده است. در سال 1378 تعداد 29 و در سال 1387 تعداد 293 طرح در شهرک و نواحی صنعتی استان به بهره برداری رسیده است.
اشتغال طرحهای به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی طی سال 1367 به تعداد 106 نفر بوده است. در سال 1397 اشتغال طرح های به بهره برداری رسیده به 12 هزار و 83 نفر بالغ شده است.  در سال 1388 اشتغال طرح های بهره برداری شده شهرک ها و نواحی صنعتی استان بالغ بر 7 هزار و 317 نفر و در سال 1377 این میزان 590 نفر بوده است.
سرمایه گذاری در طرحهای به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان طی سال 1367 به میزان 6 هزار و 608 میلیون ریال بوده است.
در دهه دوم انقلاب اسلامی این میزان به 41 هزار و 243 میلیون ریال، در سال 1387 به میزان 285 میلیارد و 761 میلیون تومان رسیده است.
در سال 1397 میزان سرمایه گذاری در این بخش به بیش از یک هزار و 875 میلیارد و 473 میلیون تومان شده است.   
به بهره برداری رساندن تصفیه خانه و مدول تصفیه خانه شهرک ها و نواحی صنعتی یکی از اقداماتی بوده که طی سال های گذشته با پیگیری جدی تری همراه بوده و در سال 1397 تعداد پنج ناحیه و شهرک صنعتی استان به پوشش تصفیه خانه و مدول تصفیه رسیده است.

  • تاریخ انتشار :
  • 24 فروردین 1398
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در ایام تعطیلات نوروز؛ نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند
در ایام تعطیلات نوروز؛  نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از آمادگی خدمات رسانی امداد گران، پست امداد شرکت گاز استان زنجان در ایام تعطیلات نوروز 1403 به طور 24 ساعت خبر داد.
1403/01/07
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»
1403/01/05
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت رئیس جمهور با بیان اینکه اطمینان می‌دهم سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود، تصریح کرد: هر چه در این دو سال و نیم، تلاش برای تکمیل ط ...
1403/01/05
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/20
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/15
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد: هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد:  هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به کاهش شدید دما در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در صورت تداوم شدت مصرف گاز، امکان افت فشار در سرشاخه‌ها وجود دارد و از این رو از تمامی هموطنان تقاضا دا ...
1402/12/13
s