سه شنبه, 04 اردیبهشت,1403

رنگ متن

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان خطاب به اصحاب رسانه: اتصال21 شهر و 540 روستای استان به شبکه گاز کشور/ تا پایان برنامه ششم توسعه؛ برای دستیابی به بهره مندی 95 درصدی خانوار روستایی استان گام بر می داریم

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان خطاب به اصحاب رسانه: اتصال21 شهر و 540 روستای استان به شبکه گاز کشور/ تا پایان برنامه ششم توسعه؛ برای دستیابی به بهره مندی 95 درصدی خانوار روستایی استان گام بر می داریم

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در آستانه دهه مباکر فجر؛ مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به برکت انقلاب اسلامی؛ 100 درصد جمعیت شهری و 6/82 درصد جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ موسی احمدلو با اعلام اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه گازرسانی اقدامات خوبی در سطح کشور اتفاق افتاده است؛ افزود: قبل از انقلاب فقط پنج شهر و یک‌ روستای کشور از گاز طبیعی استفاده می کردند؛ اما در حال حاضر یک هزار و 130 شهر و 27 هزار و 198 روستای کشور از گاز طبیعی استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران همواره در تلاش برای توسعه عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی، رفع مشکلات مردم با فراهم کردن زیر ساخت ها و ایجاد رفاه نسبی بوده است، تصریح داشت: این تلاش ها موجب شده است بیش از 71 درصد از سبد انرژیِ سوخت های فسیلی به گاز طبیعی اختصاص یابد.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه گاز زنجان از سال 1367 با مسئولیت منطقه 3 تهران به صورت ناحیه ای و پس از 10 سال؛ فعالیت مستقل خود را با استقرار هیئت مدیره و مدیر عامل در مرکز استان زنجان آغاز کرد؛ اظهار داشت: این شرکت در راستای تمرکز زدایی اداری، تسریع در ارایه خدمات به متقاضیان و ایجاد تحول در ساختار مدیریت کشور به منظور پاسخگویی و همچنین کسب رضایت مشترکین و مراجعین محترم گام برمی دارد.
مهندس احمـدلو گفت: شرکت ملی گاز پس از پیروزی انقلاب با گـازرسـانی به بسیـاری از منـاطق محـروم در راستـای توسعـه عادلانه و متوازن کشـور گـام برداشته است کـه انجام این مهم در جهت اجـرای فرمایشات مقـام معظـم رهبری (مدظله العالی) در سند چشم انداز افق  1404 است.
وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم در تمامی استان های کشور استفاده از سوخت پاک و ارزان گاز است؛ افزود: در حال حاضر و در آستانه جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران؛ گاز زنجان مفتخر است به 306 هزار و 113 مشترک خانگی، 22 هزار و 198 مشترک تجاری و یک هزار و 161 مشترک عمده و صنعتی خدمات ارائه می دهد.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 64 طرح گازرسانی، با اعتباری نزدیک به 60 میلیارد و 42 میلیون تومان خبر داد و اظهار داشت: این طرح ها شامل افتتاح گازرسانی به 35 روستا، آغاز عملیات اجرایی 4 روستای دیگر و همچنین افتتاح گازرسانی به 25 واحد تولیدی – صنعتی تا پایان امسال در استان زنجان است.
مهندس احمدلو در ادامه گفت: با افتتاح طرح های گازرسانی به 35 روستاهای استان در دهه فجر امسال؛ تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی استان زنجان به 540 روستا با 6/82 درصد بهره مندی می رسد.
وی همچنین با اشاره به مصوبات سفر مهر سال 1393 ریاست محترم جمهوری مبنی بر گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار استان افزود: بر اساس این مصوبه گازرسانی به 320 روستای فاقد شبکه گاز رسانی با مجموع 39 هزار و822 خانوار و برآورد اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان در قالب اعتبارات بند قاف تبصره 2 قانون بودجه در دستور کار قرار گرفت. 
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه از 910 روستای دارای سکنه استان؛ 713 روستا بالای 20 خانوار است؛ تصریح داشت: در حال حاضر به 540 روستا گازرسانی، 131 پروژه در دست طراحی و 72 طرح نیز در دست اجراست.
مهندس احمدلو افزود: با تلاش های شبانه روزی کارکنان خدوم گاز زنجان و تسریع در گاز رسانی به روستاهای استان؛ در حال حاضر نزدیک به نرم 84 درصدی کشوری هستیم که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم؛ خانوار روستایی بهره مند استان به 95 هزار خانوار با 90 درصد بهره مندی برسد.
وی اجرای 591 کیلومتر خطوط انتقال گاز، اجرای 6 هزار و 506 کیلومتر شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز و نصب 179 هزار و 841 انشعاب گاز را از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت گاز استان زنجان عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان همچنین از تامین گاز 40 جایگاه CNG در استان زنجان خبر داد و با بیان اینکه در حال حاضر همه 11 شهرک صنعتی استان دارای واحد صنعتی فعال و بهره مند از گاز هستند؛ ابراز داشت: استان زنجان همچنین دارای 2 ناحیه صنعتی فعال به نام های ناحیه صنعتی ایجرود و ناحیه صنعتی طارم و 3 محور صنعتی ذاکر– بناب، روی و نورین است که همه آنها بهره مند از نعمت گاز است.
مهندس احمدلو؛ همچنین با اعلام اینکه در بخش گازرسانی به صنایع  نیز زیرساخت های خوبی در استان ایجاد شده است؛ تصریـح داشت: در دهه فجر امسال همچنین شاهد افتتاح 25 واحد تولیدی - صنعتی در استان هستیم که برای اجرای این طرح ها نیز نزدیک به 4 میلیارد و 286 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی در ادامه با اشاره به مطالبات شرکت گاز از مشترکین گفت: در حال حاضر شرکت گاز 97 میلیارد تومان طلب دارد که امیداریم مشترکین با پرداخت این مطالبات؛ گاز زنجان را در تسریع عملیات گازرسانی به مناطق باقیمانده روستایی یاری کنند.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان خاطر نشان کرد: 25 درصد از این مطالبات خانگی، 45 درصد بخش صنعت و 30 درصد نیز مربوط به ادارات، واحدهای تجاری، CNG ها و غیره است.
مهندس احمدلو همچنین در مورد افزایش بهای گاز گفت: افزایش بهای گاز مربوط به هیئت مصوب وزیران بوده و امسال هیچ گونه افزایش بهای گاز را نداشته ایم.
وی در پایان خاطر نشان کرد اقدامات ارزشمند و تلاش های بسیاری به منظور توسعه همه‌ جانبه گازرسانی در اقصی نقاط استان صورت گرفته است و این خدمت رسانی با قوت هر چه تمام ادامه دارد تا روستاهای باقیمانده استان نیز تحت پوشش شبکه سراسری گاز قرار گرفته و مردم در سرتاسر استان قادر به استفاده از این نعمت الهی باشند.

  • تاریخ انتشار :
  • 13 بهمن 1397
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکین، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آ ...
1403/02/04
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه‌ به تهدیدات گسترده و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مختلف، برنامه‌ریزی و اجرای مانور در حفظ آمادگی تیم‌های عملیاتی شرکت گاز زنجان در مقابله با بحران‌ها و تهدید ...
1403/02/03
در سال 1402 انجام شد؛ نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان
در سال 1402 انجام شد؛   نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان، از انجام عملیات نشت‌یابی 103 درصدی خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف خواب خبر داد .
1403/01/25
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان با حضور خادمان حرم مطهرامام رضا (ع) به عنوان مهیمانان ویژه روز دوشنبه 20فروردین ماه مصادف با بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در شرکت گاز بصورت مجزا برای آقایان و بانوا ...
1403/01/25
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان مسئول امور ورزش شرکت گاز استان زنجان گفت: در سال 1402 بیش از یک هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های شرکت گاز استان زنجان در برنامه‌های ورزشی شرکت کردند.
1403/01/21
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس کاروان راهیان نور شرکت گاز استان زنجان از مناطق عملیاتی جنوب کشور ...
1403/01/19
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت آیین دیدار نوروزی جواد اوجی، وزیر نفت، با مدیران و کارکنان صنعت نفت، صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.
1403/01/18
در سال 1402 صورت گرفت؛ واگذاری417 اشترک رایگان گاز در استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛  واگذاری417  اشترک رایگان گاز در استان زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: شرکت گاز استان زنجان در راستای انجام وظایف قانونی و مسئولیّت‌های اجتماعی، رفع محرویت‌زدایی و حمایت از خانواده‌های کم بضاعت در سال‌گذشته 418 اشتراک رایگان به جامعه هد ...
1403/01/15
s