چهار شنبه, 05 اردیبهشت,1403

رنگ متن

با اعلام بارش برف، وزش باد شدید، کولاک و کاهش دمای قابل توجّه؛ رئیس روابط عمومی گاز زنجان تاکید کرد: مشترکین محترم علاوه بر رعایت نکات ایمنی؛ از عملکرد صحیح دودکش سیستم های گرمایش گاز سوز و خروج گاز مونوکسید کربن؛ اطمینان حاصل کنند

با اعلام بارش برف، وزش باد شدید، کولاک و کاهش دمای قابل توجّه؛ رئیس روابط عمومی گاز زنجان تاکید کرد:  مشترکین محترم علاوه بر رعایت نکات ایمنی؛ از عملکرد صحیح دودکش سیستم های گرمایش گاز سوز و خروج گاز مونوکسید کربن؛ اطمینان حاصل کنند

در پی هشدار اداره کل هواشناسی استان زنجان مبنی بر نفوذ سامانه بارشی فعال از اواخر امروز چهارشنبه که به تدریج با بارش برف و باران، وزش باد شدید و کولاک برف همراه و در روز پنج شنبه به صورت رگبار متناوب برف و باران، احتمال رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در ارتفاعات مناطق بادگیر نمایان خواهد بود؛ رئیس روابط عمومی گاز زنجان بر رعایت نکات ایمنی و اطمینان مشترکین از عملکرد صحیح دودکش سیستم های گرمایش گاز سوز و خروج گاز مونوکسید کربن تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ نادر رابطی با بیان اینکه همواره از هم استانی های عزیز می خواهیم که علاوه بر کنترل مداوم دودکش بعد از راه اندازی بخاری؛ از بازبودن محل خروج دود و گازهای سمی اطمینان حاصل کنند؛ گفت: مشترکین محترم توجه داشته باشند؛ چنانچه در اثر باد و طوفان؛ کلاهک از محل خود جدا شود؛ مجدداً در محل مربوطه نصب گردد؛ چرا که وجود کلاهک علاوه بر این که از نفوذ باران و برف و اشیا به داخل دودکش جلوگیری می کند؛ در تنظیم سوخت وسیله گاز سوز و خروج محصولات احتراق بسیار مهم و کاربردی است.
وی اعلام کرد مجهز نبودن دودکش به کلاهک و وزش باد شدید باعث پس زدن گازهای حاصل از احتراق به داخل فضای مسکونی می شود.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر اینکه هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش مستقل و منتهی به فضای بیرون داشته و انتهای کلیه دودکش ها باید حداقل 90 سانتی متر از سطح بام و حداقل یک متر از دیوار جانبی بام فاصله داشته باشد؛ تصریح کرد: حتماً کلاهک دودکش وسایل گرمایشی در پشت بام‌ها باید از نوع H باشد تا بدین وسیله از خاموش شدن شعله بخاری در اثر جابجایی جریانات هوا، وزش باد و انتشار گاز سمی منوکسید کربن در محیط جلوگیری شود.
رابطی با توصیه به استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد افزود: بخاری‌های بدون دودکش به علت تولید و پخش گاز سمی منوکسید کربن برای محیط های بسته به ویژه محل زندگی خانواده و اتاق خواب به هیچ وجه مناسب نبوده و متاسفانه خطر گازگرفتگی و به دنبال آن خطر مرگ را به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه، رنگ شعله وسایل گازسوز در صورت داشتن احتراق سالم باید آبی باشد افزود: اگر رنگ شعله قرمز، زرد یا نارنجی باشد، احتراق ناقص بوده و نشانه ای برای کم شدن میزان اکسیژن موجود در محیط است.
وی ابراز کرد: دقّت و توجّه به داغ بودن لوله بخاری یکی از راه های آزمایش سلامت دودکش برای پیشگیری از مسمومیت های ناشی از گاز گرفتگی است.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان تصریح داشت: سعی در نصب لوله بخاری به صورت مستقیم، خودداری از بکاربردن زانوهای متعدد و حرارت گیر، عدم استفاده از لوله های فنری آلومینیومی در وسایل گازسوز بخصوص بخاری، حصول اطمینان از محل اتصال و محکم بودن دودکش وسایل گازسوز با بازرسی مداوم و خودداری از درز بندی کامل محلی که وسیله گازسوز در آن نصب است؛ از دیگر توصیه های ایمنی است که شهروندان باید به آن توجه کنند.
رابطی افزود: خانواده های محترم توجّه داشته باشند که وسایل گاز سوز مخصوصاً اجاق گاز را در محل وزش جریان باد مانند پنجره، مقابل باد بزن های برقی و. . . قرار ندهند زیرا این عوامل باعث خاموش شدن شعله شده و با پراکنده شدن گاز در فضا؛ موجب خطر و آتش سوزی می شود.
وی با ذکر این نکته که آموزش نکات ایمنی یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از صدمات احتمالی در حوادث است تصریح کرد: مردم عزیز همچون همیشه به نکات ایمنی توجه کنند تا در سایه آگاهی از مصرف ایمن گاز طبیعی و بکارگیری صحیح آن؛ فصل سرمای دلچسبی را در کنار کانون گرم خانواده سپری کنند.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان همچنین از مردم استان خواست با توجه به کاهش دمای استان تا اواسط هفته بعد؛ با رعایت مواردی مانند؛ پوشیدن لباس گرم تر درمنزل؛ توجه به دمای رفاه 18 تا 21 درجه سانتی گراد، استفاده از پرده های ضخیم، بستن دریچه کولر و منفذهای موجود البته با رعایت اینکه جریان هوای کافی در فضای خانه وجود داشته باشد و عایق بندی موتور خانه ها در مصرف گاز طبیعی نیز صرفه جویی کنند. 
گفتنی است بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان زنجان؛ نفوذ سامانه بارشی فعال از اواخر روز چهارشنبه 26 دی ماه آغاز؛ عمده فعالیت این سامانه با بارش برف، باران، وقوع کولاک همچنین وزش باد شدیدِ 50 تا 80 کیلومتر بر ساعت به ویژه در ارتفاعات و مناطق بادگیر بوده و اواخر وقت پنج شنبه با نفوذ توده های هوای سرد به کشور و دمای هوا به تدریج با افت قابل ملاحظه 8 تا 12 درجه سیلسیوس همراه و استقرار هوای سرد را حداقل تا اواسط هفته آینده در استان شاهد خواهیم بود.

  • تاریخ انتشار :
  • 26 دی 1397
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکین، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آ ...
1403/02/04
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه‌ به تهدیدات گسترده و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مختلف، برنامه‌ریزی و اجرای مانور در حفظ آمادگی تیم‌های عملیاتی شرکت گاز زنجان در مقابله با بحران‌ها و تهدید ...
1403/02/03
در سال 1402 انجام شد؛ نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان
در سال 1402 انجام شد؛   نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان، از انجام عملیات نشت‌یابی 103 درصدی خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف خواب خبر داد .
1403/01/25
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان با حضور خادمان حرم مطهرامام رضا (ع) به عنوان مهیمانان ویژه روز دوشنبه 20فروردین ماه مصادف با بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در شرکت گاز بصورت مجزا برای آقایان و بانوا ...
1403/01/25
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان مسئول امور ورزش شرکت گاز استان زنجان گفت: در سال 1402 بیش از یک هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های شرکت گاز استان زنجان در برنامه‌های ورزشی شرکت کردند.
1403/01/21
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس کاروان راهیان نور شرکت گاز استان زنجان از مناطق عملیاتی جنوب کشور ...
1403/01/19
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت آیین دیدار نوروزی جواد اوجی، وزیر نفت، با مدیران و کارکنان صنعت نفت، صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.
1403/01/18
در سال 1402 صورت گرفت؛ واگذاری417 اشترک رایگان گاز در استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛  واگذاری417  اشترک رایگان گاز در استان زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: شرکت گاز استان زنجان در راستای انجام وظایف قانونی و مسئولیّت‌های اجتماعی، رفع محرویت‌زدایی و حمایت از خانواده‌های کم بضاعت در سال‌گذشته 418 اشتراک رایگان به جامعه هد ...
1403/01/15
s