جمعه, 10 فروردین,1403

رنگ متن

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان خبر داد: قبض گاز مشترکین خرمدره ای به صورت آنی پرداخت می شود

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان خبر داد: قبض گاز مشترکین خرمدره ای به صورت آنی پرداخت می شود

با بهره برداری از سامانه صدور آنی قبوض؛ طرح قرائت کنتور و صدور قبض آنی گاز؛ جلوی درب منازل مشترکین شهرستان خرمدره به صورت پایلوت از اواخر مهر ماه امسال اجرایی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان مهندس موسی احمدلو با بیان اینکه این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در شهرستان خرمدره ی استان زنجان اجرا می شود گفت: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده در صورت کسب نتایج مناسب؛ به تدریج تمام شهرهای استان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
وی ابراز داشت: با پیگیری ها و تلاش های مستمر، در حال حاضر موفق به راه اندازی سامانه جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین گاز طبیعی در شهرستان خرمدره شده ایم تا علاوه بر کاهش هزینه ها، کوتاه تر کردن زمان تولید و توزیع صورتحساب مشترکین گاز طبیعی؛ شاهد افزایش صحت و دقت کار و همچنین تسهیل و تسریع در روند صدور قبوض مصرفی به مشترکین محترم باشیم.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه در صدور آنی؛ مشترکین همزمان با مراجعه کنتور خوان و با توجه به قرائت آخرین مقدار مصرف گاز، قبوض خود را دریافت می‌کنند؛ ادامه داد: اجرای این سامانه پس از فراهم آمـدن زیرسـاخت‌های نرم افـزاری و سخت افـزاری به صورت پایلوت برای قرائت کنتـور مشترکین شهرستان خرمدره آغاز شده است و هم اکنون نیز شاهد تاثیرات ارزشمند بهره‌برداری از این سامانه هستیم.
مهندس احمدلو با اشاره به اینکه در این سامانه کنتور خوان با حضور در درب منازل و بعد از قرائت کنتور، اطلاعات را در نرم‌افزار موجود در تلفن همراه ثبت و پس از ارسال داده به سرور اصلی و پردازش اطلاعات، در چند ثانیه؛ صورتحساب گاز را بلافاصله در چاپگری که همراه وی است چاپ و همان لحظه تحویل مشترک می‌دهد؛ ابراز داشت: در این طرح امکان پرداخت آنی قبض از سوی مشترکین نیز فراهم شده است.
وی؛ قرائت سریع و دقیق کنتور، از بین رفتن زمان قرائت و تحویل قبوض، امکان چاپ مستقل صورتحساب مشترک در محل، کنترل و نظارت دقیق تر بر عملیات کنتورخوانی با استفاده از سامانهGPS ، کاهش خطاهای انسانی قرائت و اطمینان از عدم توزیع دیر هنگام قبوض را از جمله مزایا و ویژگی های بارز اجرای این طرح عنوان کرد.
مهندس احمدلو افزود: عدم نیاز به تجمیع اطلاعات قرائت شده، حفظ یکپارچگی در پردازش و صدور صورتحساب توسط سرور مرکزی و عدم تداخل با آن و قابلیت جمع‌آوری داده‌های جدید مشترکین از مزایای مهم دیگر به کارگیری سامانه قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین است.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه در روش اولیه بسته به تعداد مشترکین گاز در سطح استان؛ قرائت کنتورها انجام و قبوض به صورت دوره ای در 3 سیکل زمانی صادر می‌شود؛ افزود: این کار به سبب فعالیت کنتور خوان‌ها، نیروی چاپ قبوض و استفاده از کاغذ برای چاپ قبض‌ها هزینه بالایی دارد اما در روش جدید تمام این فرآیند به صورت مکانیزه و یکجا انجام شده و با یک بار مراجعه به منازل مردم امکان قرائت و تولید صورت حساب همزمان با هم، فراهم می شود.
مهندس احمدلو ادامه داد: در روش اول، امکان گم شدن قبض‌ها یا پرداخت‌های اشتباهی وجود دارد اما در روش جدید در صورتی که مشترک در منزل حضور نداشته باشد، کنتورخوانی مجدد انجام می‌شود و قبض گاز حتماً در اختیار مشترک قرار می‌گیرد.
وی تصریح داشت: با توجه به لزوم استقرار هر چه بیشتر شاخص‌های دولت الکترونیک و به ‌کارگیری سامانه‌های نرم‌افزاری به منظور مکانیزه‌کردن فرآیندها و نیز تسهیل در اجرای امور، سیستم جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب، گام مهم دیگری در راستای ارائه خدمات به مشترکین در کمترین زمان ممکن و افزایش رفاه حال مردم است.

  • تاریخ انتشار :
  • 23 آبان 1397
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در ایام تعطیلات نوروز؛ نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند
در ایام تعطیلات نوروز؛  نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از آمادگی خدمات رسانی امداد گران، پست امداد شرکت گاز استان زنجان در ایام تعطیلات نوروز 1403 به طور 24 ساعت خبر داد.
1403/01/07
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»
1403/01/05
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت رئیس جمهور با بیان اینکه اطمینان می‌دهم سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود، تصریح کرد: هر چه در این دو سال و نیم، تلاش برای تکمیل ط ...
1403/01/05
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/20
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/15
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد: هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد:  هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به کاهش شدید دما در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در صورت تداوم شدت مصرف گاز، امکان افت فشار در سرشاخه‌ها وجود دارد و از این رو از تمامی هموطنان تقاضا دا ...
1402/12/13
s