پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403

رنگ متن

مدیر عامل گاز زنجان در برنامه زنده رادیویی به مناسبت هفته دولت؛ نزدیک به 80 درصد از خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند/ این میزان تا پایان امسال به 90 درصد می رسد

مدیر عامل گاز زنجان در برنامه زنده رادیویی به مناسبت هفته دولت؛ نزدیک به 80 درصد از خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند/ این میزان تا پایان امسال به 90 درصد می رسد

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در راستای اقدامات انجام شده در نحوه تامین گاز شهروندان زنجانی، مناطق روستایی، مشترکین جدید، گازرسانی به واحد های صنعتی استان و اقدامات هفته دولت، مهندس احمدلو با حضور در برنامه زنده رادیویی"دستاورد" به ارائه گزارش اجمالی از دستاورد این شرکت پرداخته و به سئولات شهروندان زنجانی پاسخ گفت.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در ابتدای مصاحبه خود از بهره مندی 100 درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و با اشاره به برنامه های گازرسانی در سال جاری؛ گفت: امسال طرح گازرسانی به 115 روستای استان در دست اقدام است که با افتتاح 15روستا در هفته دولت؛ تعداد روستاهای بهره مند استان به 505 روستا با درصد بهره مندی 8/79 درصد می رسد.
مهندس موسی احمدلو با تاکید بر اهمیت و جایگاه گاز طبیعی به عنوان سوختی پاک و در دسترس، بر توسعه گازرسانی با هدف توزیع برابر در همه شهرستان های استان تاکید کرد و افزود: با اتمام گازرسانی به 100 روستای در دست اقدام دیگر با جمعیت 11 هزار و 510 خانوار تا پایان امسال؛ درصد جمعیت روستایی استان به 90 درصد افزایش می یابد که مطابق با تعیین برنامه کشوری است.
وی در پاسخ به این سئوال که همکاری و خدمات شرکت گاز استان زنجان به روستاهای صعب العبور به چه صورت است، با اعلام اینکه گام‌های موثری در اجرای طرح های گازرسانی به شهرها و روستاهای استان برداشته شده است؛ از پیگری و دریافت مصوبه سفر ریاست جمهور و هیات دولت به استان مبنی بر تسریع در اجرای گازرسانی به روستای بالای20 خانوار استان خبر داد و ابراز داشت: از 910 روستای دارای سکنه استان 723 روستا، بالای20 خانوار هستند که از این تعداد؛ 505 روستا بهره مند از گاز طبیعی است.
مهندس احمدلو تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته برای گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار بر اساس نزدیکی به خطوط انتقال، 6 میلیون تومان برای هر خانوار تعیین شده است که فاصله روستاهای باقیمانده از خط انتقال، قرار گرفتن در مناطق صعب العبور و دامنه کوه ها؛ کار را سخت تر کرده و قطعاً نیاز به اعتبار بیشتری دارد.
مدیر عامل شرکت گـاز استان زنجـان همچنین در پاسخ به سئوال مردمی دیگر مبنی بر روند توسعه جایگاه های CNG در استان با بیان اینکه این وظیفه بر عهده شرکت پخش فرآورده نفتی منطقه  بوده و متقاضیان به ایشان مراجعه کنند؛ تصریح داشت: تامین گـاز جایگـاه های CNG در سطح استـان بر عهده شرکت گاز است که در حال حاضر وظیفه تامین 40 جایگاه در استان را بر عهده داریم.
مهندس احمدلو در ادامه با بیان اینکه در تامین گاز مشترکین عزیز زنجانی محدودیتی وجود نداشته و آمادگی لازم در فصل سرما را داریم، افزود: سال گذشته 31 درصد مصرف گاز استان در بخش خانگی، 63 درصد با میزان 1 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب در بخش صنعتی و 6 درصد در بخش خدمات عمومی و ادارات دولتی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه اولویت تامین گاز با مشترکین خانگی است؛ اعلام کرد: گاهاً محدودیت های به وجود آمده در صنایع عمده استان به دلیل بهره مندی خانوارهای استان های همجوار و رعایت بالانس شبکه بوده و بدهی مشترکین را در این امر دخالت نداده ایم.
مدیر عامل شرکت گـاز استان زنجـان در پاسخ به سئوالی با محوریت تعرفه های تعیین شده در فصول گرم و سرد سال و شرایط جوی حاکم بر استان با اعلام اینکه بر اساس تصویب هیات دولت بر مبنای دریافت اطلاعات اقلیمی کشور از طریق سازمان هواشناسی؛ آخرین تعرفه های گاز بهای مصرفی به صورت 5 ماه سرد از 15 آبان تا 15 فروردین و 7 ماه گرم از 16 فروردین تا 15 آبان محاسبه می شود؛ گفت: نرخ گاز بهای یارانه ای در فصل سرد به ازای هر متر مکعب از 42 تومان شروع شده و بر اساس تقسیم بندی مصارف خانگی مشترکین با 12 دامنه پلکانی، متغیر است.
احمدلو با اعلام اینکه در بخش خانگی و در فصل گرم سال نیز قیمت هر متر مکعب گاز به ازای هر متر مکعب تا 150 تومان محاسبه می شود؛ از اقدامات و پیگیری های لازم جهت اعلام شرایط جوی استان به عنوان منطقه سردسیر کشوری خبر داد.
وی همچنین در پاسخ به چند شهروند و مشترک روستایی که پیگیر تامین گاز و گازرسانی به خانه های خود بودند؛ ابراز داشت: مشترکینی که علمک گاز ایشان نصب می شود؛ در این مرحله حتما ًبه سازمان نظام مهندسی مراجعه و با انجام لوله کشی گاز داخل منزل و دریافت تاییدیه نهایی، مدارک مورد نیاز خود را به دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان دولت ارائه تا در کمترین زمان ممکن نسبت به برقراری جریان گازطبیعی اقدام شود. 
وی در ادامه افتتاح 56 طرح گازرسانی و عمرانی و آغاز عملیات اجرایی 17 پروژه گازرسانی روستایی دیگر با اختصاص و صرف هزینه ای بیش از 35 میلیارد و 578 میلیون تومان اعتبار از برنامه های شرکت گاز استان زنجان در هفته دولت 97 اعلام کرد.

  • تاریخ انتشار :
  • 5 شهریور 1397
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در سال 1402 صورت گرفت؛ مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛  مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از مصرف بیش از 3 میلیارد و 418 میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط مصرف کنندگان زنجانی در بخشهای خانگی، تجاری و صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
1403/02/05
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکین، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آ ...
1403/02/04
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه‌ به تهدیدات گسترده و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مختلف، برنامه‌ریزی و اجرای مانور در حفظ آمادگی تیم‌های عملیاتی شرکت گاز زنجان در مقابله با بحران‌ها و تهدید ...
1403/02/03
در سال 1402 انجام شد؛ نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان
در سال 1402 انجام شد؛   نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان، از انجام عملیات نشت‌یابی 103 درصدی خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف خواب خبر داد .
1403/01/25
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان با حضور خادمان حرم مطهرامام رضا (ع) به عنوان مهیمانان ویژه روز دوشنبه 20فروردین ماه مصادف با بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در شرکت گاز بصورت مجزا برای آقایان و بانوا ...
1403/01/25
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان مسئول امور ورزش شرکت گاز استان زنجان گفت: در سال 1402 بیش از یک هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های شرکت گاز استان زنجان در برنامه‌های ورزشی شرکت کردند.
1403/01/21
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس کاروان راهیان نور شرکت گاز استان زنجان از مناطق عملیاتی جنوب کشور ...
1403/01/19
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت آیین دیدار نوروزی جواد اوجی، وزیر نفت، با مدیران و کارکنان صنعت نفت، صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.
1403/01/18
s