سرپرست شرکت گاز استان زنجان با اعلام این خبر گفت: طبق گزارش سیستمی از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی استان؛ ابوالفضل عباسچیان؛ نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در نامه ای خطاب به استاندار؛ گاز زنجان را به عنوان دستگاهی که بهترین عملکرد در پاسخگویی به استعلامات در مهلت زمانی مقرر داشته است؛ معرفی کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ مهندس موسی احمدلو با اشاره به روند گردش کار پرونده ها و پاسخگویی به استعلامات توسط گاز زنجان در سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری؛ اعلام کرد: از 72 استعلام انجام شده تا پایان بهمن 96؛ 67 استعلام با پاسخ مثبت خاتمه یافته، یک استعلام پاسخ منفی گرفته، 50 استعلام در مهلت زمانی مقرر پاسخ داده شده، به 18 استعلام خارج از مهلت مقرر پاسخ داده شده و 4 استعلام نیز برای رفع نواقص به متقاضی بازگشته است.
وی با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان؛ به وجود آمدن این سیستم با دستیابی به توسعه دولت الکترونیک و بهبود مستمر محیط کسب و کار استان از طریق اصلاح فرآیندهای بین دستگاهی در حوزه سرمایهگذاری به وجود آمده است؛ به تسهیل در گرفتن استعلام دستگاهها در سیستم پنجره واحد سرمایهگذاری استان زنجان اشاره کرد و افزود: کاهش زمان اخذ مجوز از دستگاههای مختلف که بسیار زمانبر بوده؛ از دیگر اهداف ایجاد این سیستم است.
سرپرست شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری گامی مهم برای بهبود فضای کسب و کار و آسان سازی صدور استعلام های مورد نیاز سرمایه گذاران است، ابراز داشت: همگام با 25 دستگاه اجرایی دیگر استان در این راستا گام بر می داریم.
مهندس احمدلو خاطرنشان کرد: زمانبندی مراحل و مدیریت زمان در جهت رسیدن به حداقل زمان ممکن در تکمیل پرونده ها و به حداقل رساندن مراجعه های حضوری سرمایه گذاران به دستگاه هـای اجرایی از دیگر اهداف راه اندازی سامانه پنجره واحد محسوب می شود.
وی ادامه داد: مشخص کردن و دریافت تمامی مدارک و مستندات لازم جهت تکمیل پرونده در شروع فرآیند، ایجاد شفافیت و امکان پایش روند گردش درخواست ها به صورت برخط و جلوگیری از دریافت استعلام های تکراری در دستگاههای اجرایی از دیگر اهداف فعال سازی این سامانه است.
سرپرست شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه اصلاح فرآیند بررسی و پاسخ گویی به استعلام ها در حوزه کاری این شرکت، مورد توجه قرار داشته است، افزود: با استقرار سیستم الکترونیکی پنجره واحد سرمایه گذاری و نیز اتوماسیونی کردن فرم بررسی و اعلام نظر واحدهای مختلف در مورد استعلام های بعمل آمده، مدت زمان پاسخگویی در این بخش به هفت روز کاهش یافته است.
گفتنی است؛ پاسخ گویی به استعلام های مرکز خدمات سرمایه گذاری در حوزه کاری شرکت گاز استان زنجان، در خصوص بررسی و اعلام نظر در رابطه با امکان تامین گاز مورد درخواست متقاضیان و نیز پاسخ گویی به استعلام ها در خصوص حرائم خطوط و تاسیسات گازرسانی است.