جمعه, 10 فروردین,1403

رنگ متن

با اتمام اجرای طرح همیار در سال 96؛ شمار همیاران گاز زنجانی به بیش از 123 هزار نفر، در هشتمین سال اجرای این طرح رسید

با اتمام اجرای طرح همیار در سال 96؛ شمار همیاران گاز زنجانی به بیش از 123 هزار نفر، در هشتمین سال اجرای این طرح رسید

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ مدیر عامل این شرکت گفت: با استقبال مدیران؛ معلمان و شهروندان زنجانی؛ امسال بیش از 13 هزار دانش آموز، در آموزشی چهره به چهره، با کاربردی ترین اصول ایمنی و مصرف بهینه انرژی؛ آشنا شدند تا در هشتمین سال اجرای این طرح در استان زنجان؛ شمار همیاران گاز به بیش از 123 هزار نفر برسد.
مهندس سید سعید عسگریان با تاکید بر اهمیت والای آموزش و نهادینه کردن الگوی مصرف بهینه انرژی؛ افزود: برگزاری 13 هزار نفر ساعت دوره آموزشی، از مهمترین اهداف این طرح در فرهنگ سازی و آموزش مفاهیم و قواعد مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف در بین خـانواه ها از طریق دانش آموزان، مدیران و مربیان آموزشی در سال 96 بوده است.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان نیز با بیان اینکه این طرح با حضور 27 کارشناس در مدارس استان و توزیع بسته های فرهنگی در مدت 2 ماه اجرا شد، ابراز داشت: در راستای کاهش حوادث گاز، دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی؛ آموزش های لازم در مورد مصرف صحیح و بهینه انرژی دریافت می کنند تا با انتقال این اطلاعات به خانواده ها و دوستان خود؛ کارشناسان شرکت گاز را در نهادینه کردن فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و کاهش حوادث ناشی از استفاده نا بجا از گاز و وسائل گاز سوز، فراهم کنند.
نادر رابطی با اشاره به اینکه اجرای این گونه طرح ها در نهادینه کردن فرهنگ استفاده ایمن و بهینه از گاز مهم و تاثیر گذار خواهد بود، از طراحی و توزیع بیش از 30 هزار دفتر منقش به مطالب ایمنی و مصرف بهینه، با محتوای اهمیت و جایگاه گاز طبیعی و نحوه مصرف ایمن و بهینه آن، در بین دانش آموزان خبر داد و گفت: توزیع کتابچه استفاده ایمن و بهینه گاز طبیعی و اعطای کارت همیار گاز در راستای ترغیب دانش آموزان به انتشار مطالب آموخته شده با معرفی ایشان به عنوان همیاران گاز؛ از دیگر اقدامات لازم؛ در راستای حضور پر شور و مثمر ثمر دانش آموزان در این برنامه فرهنگی است. 
وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان زنجان به منظور عملی کردن شعار اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از گاز طبیعی و پیشگیری از خطر گاز گرفتگی، پیشنهاد طرح همیار گاز را در سال 87 برای اولین بار مطرح کرد تا به صورت طرحی ملی در سراسر کشور اجرا شود افزود: با این حرکت فرهنگی ارزشمند و موثر؛ در کنار ارائه آموزش های مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی به دانش آموزان و استقبال بی نظیر مدیران و معلمان آموزشگاه ها برای آشنایی با علم روز؛ به ارائه اطلاعات ضروری و درخواستی شهروندان پرداخته ایم.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان ابراز داشت: در این اقدام گسترده که سالانه در سراسر کشور به اجرا درمی آید؛ هزار دانش آموز با اجرای طرح همیار گاز، کارشناسان شرکت گاز را در اجرای نهادینه کردن الگوی مصرف بهینه یاری می کنند.
رابطی با اشاره به اهمیت والای آموزش در نهادینه کردن الگوی مصرف بهینه انرژی؛ از برگزاری کلاس آموزشی روش تدریس برای کارشناسان همیار گاز خبر داد و گفت: با بهره گیری از تجربیات کارشناسان و روانشناسان متخصص این امر؛ در راستای ارائه هر چه بهتر اطلاعات به دانش آموزان عزیز توسط کارشناسان و ارتباط صمیمانه تر، اقدام شد.
وی اظهار امیدواری کرد؛ با برپایی مداوم این دوره های آموزشی در سطح مدارس و آموزشگاه های کشور که موجب فرهنگ سازی در زمینه ایمنی شده و کاهش حوادث ناشی از  گاز طبیعی و بهینه سازی مصرف سوخت را در پی خواهد داشت؛ بتوانیم گامهای موثری در جهت ترویج این امر مهم برای رشد، سلامت و شکوفایی هر چه بیشتر جامعه و میهن اسلامی مان، ایران؛ برداریم.

  • تاریخ انتشار :
  • 26 اسفند 1396
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در ایام تعطیلات نوروز؛ نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند
در ایام تعطیلات نوروز؛  نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از آمادگی خدمات رسانی امداد گران، پست امداد شرکت گاز استان زنجان در ایام تعطیلات نوروز 1403 به طور 24 ساعت خبر داد.
1403/01/07
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»
1403/01/05
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت رئیس جمهور با بیان اینکه اطمینان می‌دهم سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود، تصریح کرد: هر چه در این دو سال و نیم، تلاش برای تکمیل ط ...
1403/01/05
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/20
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/15
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد: هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد:  هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به کاهش شدید دما در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در صورت تداوم شدت مصرف گاز، امکان افت فشار در سرشاخه‌ها وجود دارد و از این رو از تمامی هموطنان تقاضا دا ...
1402/12/13
s