پنجشنبه, 09 فروردین,1403

رنگ متن

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان: وحدت بین دانشگاه و صنعت را باید در عمل ثابت کنیم

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان:  وحدت بین دانشگاه و صنعت را باید در عمل ثابت کنیم

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، سید سعید عسگریان در نشست مشترک علمی- پژوهشی این شرکت با دانشگاه زنجان؛ بر افزایش تعاملات پژوهشی و همکاری های متقابل علمی تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم با ارتباط نزدیک، درست و عملی با دانشگاه؛ استان را فعال کنیم.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان ابراز داشت: این ارتباط اگر بدرستی برقرار شود؛ هم دانشگاه با نیازهای صنعتی آشنا شده و تولید علم می کند و هم بخش صنعت نیازهای خود را به بخش دانشگاه منتقل کرده و از این طریق مشکلات خود را مرتفع می کند.
سید سعید عسگریان با اشاره به اتمام زیر ساخت های گازرسانی در استان، بر اهمیت نگهداری از شبکه ها و حفاظت از لوله های گازرسانی تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت این امر، از اقدامات پژوهشی، همکاری  و همفکری ارزشمند دانشگاه؛ استقبال می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید مسیر اصلی و راهبردی مشخص و راهکارهای هدفمند و موثر در سرلوحه امور پژوهشی قرار گیرد؛ تصریح کرد: محصولات علمی و پژوهشی برای ایفای نقش موثر در پیشرفت جامعه باید مبتنی بر راهکارهای کاربردی، صنعت پذیر، ثروت آور و متناسب با نیازهای جامعه و در مسیر رشد و ترقی باشد.
رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه زنجان نیز در ادامه به سابقه ارتباط دانشگاه و صنعت در کشور اشاره کرد و افزود: به رغم توافق عمومی بر ضرورت و اهمیت این مهم، هنوز این رابطه؛ سیستمی و پیوسته نیست و به شکلی گاه‌به‌گاه و گسسته وجود دارد.
دکتر احمدی با بیان اینکه در ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید گفت که اساس صنعت، علم است و اگر علم وجود نداشته باشد؛ صنعتی هم وجود نخواهد داشت؛ تصریح کرد: بحث پژوهش بسیار لازم و ضروری است و بسیاری از واحدهای صنعتی در کشور نیاز مبرم به این امر در راستای تسهیل و پیشبرد علمی اقدامات خود دارند که طبیعتا دانشگاه می تواند با انجام مطالعه و پژوهش در این زمینه کمک کند.
وی با اشاره به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه ضرورتا‌ً یک ارتباط علمی است و اگر دانشگاه های داخل کشور با صنعت ارتباط نداشته باشند نیازهای علمی، فناوری و تکنولوژی را باید از خارج وارد کنیم؛ افزود: باید محیط های علمی بیش از گذشته با فضای صنعتی و اقتصادی کشور آشنا شده و رشته های تحصیلی، نحوه آموزش و ... را به سمت بازار کار ببرند و بازار را تغذیه کنند.
دکتر احمدی با بیان اینکه برای انرژی های تجدیدپذیر می توان خدمات را به سمت صنعت برده و از پتانسیل های ارزشمند آن بهره مند شد؛ از فعالیت 12 هسته فناوری در دانشگاه زنجان خبر داد و اعلام داشت: دانشگاه زنجان آماده هر نوع همکاری در ارائه خدمات علمی و پژوهشی؛ به خصوص خدمات آزمایشگاهی به شرکت گاز استان زنجان است.
رئیس پژوهش شرکت گاز استان زنجان نیز در ادامه با اعلام اینکه گاز زنجان سالانه از 15 پایان نامه دانشجویی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حمایت می کند، افزود: استفاده از اسمارت سنسورهای بیسیم رادیویی در طول خطوط لوله گاز جهت ارسال داده های حفاظت کاتدی به مرکز کنترل از طریق دستگردان داده ها، مطالعه آلاینده های زیست محیطی ایستگاههای تقلیل فشار گاز و تاثیر آن بر محیط پیرامون با ارائه مدل علمی ،عملیاتی و تحلیلی، بررسی و مقایسه تاسیسات و خدمات شرکتهای گاز استانی با تکنولوژیهای مرتبط روز دنیا و ارائه پیشنهادهای علمی و کاربردی جهت بهبود فرآیند و عملکرد از جمله عناوین طرحهای پژوهش و فناوری گاز زنجان است.
سید حمید رضا امیری؛ مدل آماری نحوه تعیین اختلاف حجم گاز خروجی از ایستگاه با حجم گاز مصرفی مشترکین، بروز رسانی فرمولهای محاسبه افت فشار و غیره در خطوط شبکه گازرسانی، مطالعه، بررسی و احصاء خدمات قابل ارائه و دریافت درون و برون سازمانی شرکت های گاز استانی در بستر IT، بررسی تاثیر عوامل زیان آور روانی محیط کار بر سلامت روان پرسنل شرکت گاز استان زنجان و کارسنجی و زمان سنجی در حوزه فعالیت های کارکنان شرکت گاز استان زنجان را از دیگر عناوین پروژه های تحقیقاتی ارائه شده جهت پیگیری توسط دانشجویان مستعد و علاقمند عنوان کرد.
وی با بیان اینکه با تعاملات انجام شده وآشنایی با امکانات طرفین، شرکت گاز استان زنجان حمایت خود را از پیشنهادات پروژه های پژوهشی و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی منطبق با نقشه راه تکنولوژی صنعت گاز در افق1404 اعلام می دارد؛ افزود: امیدواریم، با برگزاری جلسه همکاری بین دانشگاه زنجان و شرکت گاز استان و با حمایت این شرکت از طرح ها، تالیفات، پایان نامه ها و ترجمه های دانشجویی و با افزایش تعاملات، همکاری های متقابل علمی؛ گامی موثر در رسیدن به اهداف این شرکت برداشته شود.
رئیس پژوهش شرکت گاز استان زنجان هدف از این همکاری را بهره گیری از امکانات موجود به بهترین نحو ممکن در راستای ارتقاء کیفیت کاری و خدمات هر چه بهتر به شهروندان عنوان کرد.

  • تاریخ انتشار :
  • 24 آبان 1396
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در ایام تعطیلات نوروز؛ نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند
در ایام تعطیلات نوروز؛  نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از آمادگی خدمات رسانی امداد گران، پست امداد شرکت گاز استان زنجان در ایام تعطیلات نوروز 1403 به طور 24 ساعت خبر داد.
1403/01/07
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»
1403/01/05
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت رئیس جمهور با بیان اینکه اطمینان می‌دهم سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود، تصریح کرد: هر چه در این دو سال و نیم، تلاش برای تکمیل ط ...
1403/01/05
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/20
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/15
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد: هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد:  هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به کاهش شدید دما در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در صورت تداوم شدت مصرف گاز، امکان افت فشار در سرشاخه‌ها وجود دارد و از این رو از تمامی هموطنان تقاضا دا ...
1402/12/13
s