جمعه, 10 فروردین,1403

رنگ متن

در جهت تحقق برنامه‎های اقتصاد مقاومتی و همزمان با هفته دولت؛ بهره مندی 100 درصد جمعیت شهری و 73 درصد جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت گاز طبیعی

در جهت تحقق برنامه‎های اقتصاد مقاومتی و همزمان با هفته دولت؛ بهره مندی 100 درصد جمعیت شهری و 73 درصد جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت گاز طبیعی

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در راستای اقدامات انجام شده در نحوه تامین گاز شهروندان زنجانی، مناطق روستایی، مشترکین جدید و گازرسانی به واحد های صنعتی، مهندس عسگریان با حضور در برنامه زنده رادیویی" دستاورد" به سئولات شهروندان زنجانی پاسخ گفت.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در ابتدای مصاحبه خود از بهره مندی 100 درصد جمعیت شهری و 73 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و با اشاره به اقدامات انجام شده در 4 ساله دولت تدبیر و امید؛ گفت: تا پایان سال 91 و دولت دهم، تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی، 188روستا بود که با بهره برداری از 244 روستا از آغاز دولت یازدهم تا هفته دولت امسال، این تعداد به 432 روستا افزایش یافته است.

مهندس سید سعید عسگریان با تاکید بر اهمیت و جایگاه گاز طبیعی به عنوان سوختی پاک و در دسترس، بر توسعه گازرسانی با هدف توزیع برابر در همه شهرستان های استان تاکید کرد و افزود: جمعیت روستایی بهره مند از 44 درصد در پایان دولت دهم، در حال حاضر به 73 درصد رسیده است که از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی همچنین ابراز داشت: با عملیات بهره برداری از گازرسانی به شهر نوربهار خدابنده در هفته دولت امسال، با گاز رسانی به یک هزار و 56 خانوار این شهر؛ کل 21 شهر استان؛ که شامل 100 درصد جمعیت شهری استان زنجان می شود از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه از برخورداری کل شهرک های صنعتی شامل11 شهرک صنعتی، 2 ناحیه صنعتی در شهرستان های ایجرود و طارم و همچنین سه محور صنعتی ذاکر- بناب، روی و نورین از گاز طبیعی خبر داد.

مهندس عسگریان بهره برداری از گازرسانی به 54 روستای استان در هفته دولت را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و ابراز داشت: با گاز رسانی به 11 روستای شهرستان زنجان، 20 روستای خدابنده، 12 روستای ماهنشان، 2 روستای ایجرود، 7 روستای طارم و 2 روستای شهرستان سلطانیه؛ جمعیتی معادل 8 هزار خانوار به شبکه گاز کشور متصل شدند.

وی همچنین به افتتاح 50 مجموعه تولیدی و مجتمع مسکونی در سطح استان و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 37 روستا اشاره کرد و افزود: در مجموع با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 142 طرح گاز رسانی در هفته دولت امسال، بیش از 98 میلیارد تومان اعتبار؛ از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران، هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در پاسخ به این سئوال که همکاری و خدمات شرکت گاز استان زنجان به روستاهای صعب العبور به چه صورت است، با اعلام اینکه گام‌های موثری در اجرای طرح های گاز رسانی به شهرها و روستاهای استان برداشته شده است؛ از پیگری و دریافت مصوبه سفر ریاست جمهور و هیات دولت به استان مبنی بر تسریع در اجرای گازرسانی به320 روستای بالای20 خانوار استان و رساندن جمعیت روستایی بهره مند به 90 درصد خبر داد.

وی، تصریح داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از محل منابع بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال93؛ از 320 روستا، 216 روستا با تحت پوشش قراردادن 27 هزار و 280 خانوار به بهره برداری رسیده و اقدامات لازم برای گاز رسانی به 141 روستای دیگر نیز در دست اجرا است.

عسگریان افزود: با اقدامات انجام شده بیش از 90 درصد روستاهای استان تحت پوشش قرار می گیرند ولی در مورد تعدادی از روستاها که به لحاظ صعب العبور بودن، تعداد کم خانوارها و به لحاظ اقتصادی، هزینه بسیار بالایی برای گاز رسانی لازم دارند، از طرحCNG  ، یا از سوخت های میان تقطیر برای ارائه خدمات به این روستاها استفاد می نماییم.

وی در پاسخگویی به سئوال شهروندی دیگر با موضوع نحوه محاسبه گاز بهاء، با اعلام اینکه تعرفه های گاز بهای مصرفی مناطق سردسیر مانند استان زنجان به صورت 5 ماهه سرد سال از 15آبان تا 15 فروردین و 7 ماهه گرم سال از 15 فروردین تا 15 آبان ماه محاسبه می شود؛ گفت: مصارف خانگی مشترکین به 12دامنه تقسیم می شود که در تعرفه ای که 5 ماه سرد سال را شامل می شود، قیمت هر متر مکعب گاز تا سقف 300 متر مکعب، از قرار قیمت 42 تومان محاسبه می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه به ازای هر100 متر مکعب اضافه مصرف؛ قیمت هر متر مکعب گاز 30 درصد اضافه خواهد شد، افزود: بدین ترتیب حداقل گاز بهاء به ازای هر متر مکعب 42 تومان و حداکثر آن برای مشترکینی که بیش از هزار و 300 متر مکعب در ماه گاز مصرف کنند، 483 تومان به ازای مازاد گاز مصرفی است. 

وی با تاکید بر اینکه در 7 ماهه گرم سال هم به دلیل محدود شدن مصارف به پخت و پز و استفاده از آبگرمکن؛ نوع محاسبه فرق می کند، ابراز داشت: در این مدت زمان، قیمت هر متر مکعب گاز تا سقف 45 متر مکعب، از قرار قیمت 110 تومان و از 45 تا 95 متر مکعب، 130 تومان و از 96 مترمکعب به بالا تا سقف 150 تومان بسته می شود که همه بر اساس مصوبه مجلس و وزیران بوده و مستقیماً به خزانه دولت واریز می گردد.

عسگریان همچنین در پاسخ به سئوال دیگری که مدت زمان واگذاری انشعاب را مطرح کرده بود؛ با اشاره به اینکه در واگذاری انشعاب اگر شهروندان متقاضی علمک هستند؛ به لحاظ قانونی حتماً باید از سازمانهایی همچون شهرداری، اداره آب و برق، مجوزهای لازم را دریافت کنند که از زمان تقاضای اشتراک حداقل یک ماه زمان لازم است تا علمک نصب شود؛ ابراز داشت: اما برای نصب کنتور و اشتراک پذیری چون تمام مراحل طی شده و شرکت گاز مستقیماً وارد عمل می شود حداکثر در مدت یک هفته کنتور متقاضیان نصب می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در مورد موارد مختلفی که غیر از قیمت اصلی گاز در فیش گاز مندرج بوده و از مشترکین دریافت می شود، بر اینکه هیچ دخل و تصرفی در این ارقام نداریم تاکید کرد و تصریح داشت: طبق ماده 65 قانون الحاق 2، ده درصد از مبالغ دریافتی برای گازرسانی به مناطق محروم دریافت می شود، بخشی به دلیل انجام خدمات پس از فروش رایگان مانند نصب علمک رایگان، رفع خرابی کنتور، تعویض کنتور خرابی رگلاتور به عنوان آبونمان دریافت می شود.

گازرسانی به بازار زنجان نیز سئوال دیگری بود که توسط شهروندان مطرح شد و مهندس عسگریان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با سازمان میراث فرهنگی، با تاکید بر اهمیت و الویت رعایت مسائل ایمنی در ارائه خدمات گازرسانی گفت: گاز رسانی به این مکان تاریخی که طولانی ترین بازار مسقف کشور است قطعاً باید با رعایت مسائل ایمنی انجام گیرد تا خدای نکرده در صورت بروز حادثه، سازمان آتش نشانی بتواند به خوبی به وظیفه خود عمل کند.

وی با بیان اینکه به دلیل بافت قدیمی بازار زنجان نمی توانیم گاز فشار قوی به زیر سقف ببریم، افزود: پس از دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی؛ آمادگی لازم برای نصب علمک با گاز فشار ضعیف در بازار زنجان را داریم.

عسگریان ارائه هر چه بهتر خدمات به مشترکان گاز طبیعی را از افتخارات و از مهم‌ترین وظایف شرکت گاز استان زنجان دانست و اعلام کرد: گازرسانی به 15 هزار خانوار و جلوگیری از نیم درصد هدر رفت انرژی گاز در راستای حفظ محیط زیست؛ از مهم ترین برنامه های شرکت گاز استان زنجان در سال 96 است.

وی درپایان بر اهمیت و الزام رفتارهای اصلاح مصرف در جامعه تاکید و ابراز داشت: مهم ترین شیوه برای تامین و توزیع عادلانه گاز طبیعی، مصرف درست و بهینه از این نعمت الهی و رعایت اصول ایمنی در مصرف آن است.

  • تاریخ انتشار :
  • 8 شهریور 1396
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در ایام تعطیلات نوروز؛ نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند
در ایام تعطیلات نوروز؛  نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از آمادگی خدمات رسانی امداد گران، پست امداد شرکت گاز استان زنجان در ایام تعطیلات نوروز 1403 به طور 24 ساعت خبر داد.
1403/01/07
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»
1403/01/05
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت رئیس جمهور با بیان اینکه اطمینان می‌دهم سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود، تصریح کرد: هر چه در این دو سال و نیم، تلاش برای تکمیل ط ...
1403/01/05
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/20
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/15
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد: هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد:  هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به کاهش شدید دما در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در صورت تداوم شدت مصرف گاز، امکان افت فشار در سرشاخه‌ها وجود دارد و از این رو از تمامی هموطنان تقاضا دا ...
1402/12/13
s