شنبه, 22 اردیبهشت,1403

رنگ متن

امور قراردادها

شرح وظایف امـور قــرادادها

 رئیس واحد : محمد تقی قزلباش

پست الکترونیکی : Gharardadha@nigc-zanjan.ir

تلفن : ۳۳۱۴۶۲۷۷ فکس: ۳۳۴۵۳۸۱۹

 ۱- دریافت پکیج پروژه هایی که به مناقصه گذاشته میشود از واحد های متقاضی و انجام امور مربوط به برآورد و تنظیم پیمان پکیجهای موصوف .

۲- ارسال فرم مجوز مناقصه به واحد برنامه ریزی جهت تعیین بودجه برآورد شده و اخذ مجوز چگونگی برگزاری مناقصه ( عمومی یا محدود ، یک مرحله ای یا دو مرحله ای ) از مدیر دستگاه مناقصه گزار .

۳- درخواست درج آگهی از روابط عمومی شرکت گاز جهت دعوت پیمانکاران به شرکت در مناقصه.

۴- دریافت و جمع بندی اعلام آمادگی شرکتها برای مناقصات .

۵- درصورت برگزاری مناقصه محدود بجای درخواست آگهی ، لیست کوتاه از واحد مربوطه دریافت گردیده  و طبق لیست موصوف از پیمانکاران جهت شرکت در مناقصه دعوت میشود.

۶- تکمیل و ارسال پرونده شرکتهای مراجعه کننده جهت طرح در کمیسیون مناقصات و تعیین صلاحیت آنها .

۷- تهیه و تکثیر اسناد مناقصه ، کتابچه های پیمان ، نقشه ها و سایر اوراق به اندازه مورد نیاز در خارج از شرکت و اطمینان از صحت آنها .

۸- انجام مراحل مناقصه و یا مزایده تا تعیین برنده .

۹- تنظیم پکیچ نهایی پس از مشخص شدن برنده مناقصه .

۱۰- تهیه اصل قرارداد و تکثیر و توزیع نسخ مربوط به آن .

۱۱- ارسال دعوتنامه و تماس تلفنی با شرکتهای تعیین صلاحیت شده جهت دریافت اسناد .

۱۲- تهیه و توزیع اسناد بین پیمانکاران و دریافت اسناد ارزیابی و ارائه به کمیته فنی – بازرگانی و بررسی آن برای تعیین صلاحیت .

۱۳- تحویل اسناد مناقصه به همراه مدارک  و در صورت داشتن نقشه ، کپی و تکثیر CD  به تعداد مورد نیاز .

۱۴- ارسال دعوتنامه ها و کاربرگها و هماهنگی با اداره کل بازرسی استان جهت شرکت در جلسه کمیسیون .

۱۵-      جمع آوری و ارسال فیشنهای هزینه اسناد مناقصه به امور مالی .

۱۶-      جمع بندی صورتجلسه کمیسیون مناقصات توسط دبیر کمیسیون و بررسی قیمت شرکت برنده شده از بابت صحت و سقم ارقام مصالح اختصاصی عهدة پیمانکار و در صورت معقول نبودن قیمت ، طبق نظر اعضای کمیسیون ارسال به کمیته فنی – بازرگانی جهت بررسی آنالیز پیشنهاد قیمت برنده مناقصه .

۱۷-      ارسال کپی مدارک و اسناد مناقصات به اداره کل بازرسی استان .

۱۸-      ارسال سپرده شرکت در مناقصه پیمانکاران به امور مالی و نامه آزاد سازی نفرات دوم به بعد .

۱۹-      بررسی شرح کار ، نقشه های اجرائی ، صورت مصالح عهده کارفرما ، شرایط خصوصی پیمان و سایر اسناد و مدارک بمنظور رفع نواقص و اشکالات احتمالی .

۲۰-      درخواست اخذ مصوبه هیئت مدیره برای پروژه هایی که برآورد آنها از نصاب معاملات بزرگ تعیین شده در آن سال بالاتر باشد .

۲۱-      اعلام برنده و معرفی به بانک ( جهت تهیه و ارائه ضمانتنامه اجرای تعهدات توسط پیمانکار مربوطه ) پس از مشخص شدن شرکت برنده توسط کمیسیون .

۲۲-      تهیه مقاوله نامه  و اخذ امضاء پیمانکار و ارسال آن جهت امضاء مدیریت و عضو هیئت مدیره .

۲۳-      اعلام تصمیمات کمیسیون مناقصات به پیمانکاران و درصورت لزوم ارجاع مدارک مناقصه به کمیته فنی – بازرگانی برای تأیید قیمت پیمانکاران تعیین صلاحیت شده و پیمانکار برنده .

۲۴-      دریافت مدارک اعلامی در نامه اعلام برنده از برندگان مناقصات

۲۵-      ارسال ضمانتنامه اجرای تعهدات به امور مالی و آزاد سازی سپرده شرکت برنده و همچنین نفر دوم درصورت وجود برنده نفر دوم  .

۲۶-      تنظیم الحاقیه های تمدید مدت و متمم قرارداد .

۲۷-      پیگیری ضمانتنامه اجرای تعهدات شرکت برنده در مناقصه و ارسال اخطار و در صورت لزوم تهیه نامه ضبط ضمانتنامه شرکت در مناقصه شرکتهائی که زمانبندی تنظیم قرارداد را رعایت نمی کنند .

۲۸-      توزیع مقاوله نامه و ارسال به مدیریت جهت معرفی نماینده کارفرما .

۲۹-      اعلام معرفی کارفرما به پیمانکار مناقصه جهت مراجعه به کارفرمای خویش و دریافت ابلاغ به کار .

۳۰-      تهیه و نتظیم پکیج نهائی در هفت نسخة اصلی و اخذ امضاء پیمانکار و همچنین مدیریت و عضو هئیت مدیره شرکت گاز ( رئیس امور مالی و پشتیبانی ) و تکثیر به تعداد لازم جهت توزیع  و بسته شدن پروندة مراحل انتخاب پیمانکار .

۳۱-      ارسال مدارک مناقصه به کمیته فنی و بازرگانی درخصوص پیمانهای خرید و همچنین پیمانهای دو مرحله ای

۳۲-      تنظیم قراردادهای عمرانی ، جاری ، خرید ، استعلامها و مزایده .

۳۳-      بررسی صورت وضعیت جاری شرکت.

۳۴-      همکاری و پیگیری کارهای مربوط به سیستم مدیریت کیفیت

۳۵-      بایگانی اسناد و مدارک مربوط به انتخاب پیمانکار .

۳۶-      بایگانی صورت وضعیت های جاری و عمرانی و بایگانی های متفرقه

۳۷-      بررسی فاکتورها و تهیه تنخواه مربوط به تگثیر اسناد و ارسال به امور مالی .

۳۸-      تهیه بانک اطلاعات و CD حاوی نقشه ها و تکثیر آنها برای پیمانکاران شرکت کننده در مناقصه جهت اخذ پیشنهاد قیمتها .

۳۹-      تنظیم الحاقیه های تمدید مدت و متمم قرارداد و تنظیم قراردادها به صورت ترک تشریفات طی مراحل خاص این گونه پیمانها .

۴۰-      ثبت اسناد و مراحل گام به گام انجام مناقصه در پایگاه ملی مناقصات ، و اطلاع رسانی به صورت به روز شده .

۴۱-      تهیه و تنظیم و ارائه اخطاریه ، الحاقیه ها و تشکیل جلسات هماهنگی .

۴۲-      هماهنگی و همکاری با حسابرسان داخلی شرکت ، اداره بازرسی ، دیوان محاسبات و ... و همچنین ارائه مدارک جهت پاسخگوئی برای هر یک از ارگانهای مذکور .

۴۳-      تهیه و تنظیم اسناد پیمان و ارسال ضمانتنامه های بانکی به امور مالی .

۴۴-      تهیه پیش نویس ، مکاتبه ، دریافت و ارسال نامه های مناقصه گران به صورت فکس و پست .

۴۵-      بررسی و کنترل ریالی صورت وضعیتها و امور متفرقه  .

۴۶-      پاسخگویی تلفنی و حضوری و ایمیل از طریق سایت ملی مناقصات به سوالات پیمانکاران

۴۷-       انجام مراحل اخذ استعلام موارد ارجاع شده به امور قراردادها.

۴۸-      محاسبه و تعیین مبلغ قابل پرداخت بابت تعدیل پیمانهائی که مشمول بخشنامه برنامه و بودجه میباشند براساس فرمها و شاخص های تعیین شده .

۴۹-      تهیه مقادیر و برآورد براساس نقشه های اجرائی و مقادیر ارسالی از طرف واحد متقاضی

۵۰-      کنترل صورت مقادیر تهیه شده توسط مشاورین و کارشناسان خارج از شرکت و انعکاس اشکالات احتمالی جهت اصلاح و درج در اسناد پیمانها

۵۱-      درصورت لزوم بازدید از محل اجرای پروژه هائی که صورت مقادیر آنها در دست تهیه میباشد جهت کامل و جامع شدن صورت مقادیر مربوطه ( که البته مشخصات فیزیکی ، منطقه اجرا ، امکانات محلی مورد بررسی قرار میگیرد ) .

۵۲-      کنترل و اصلاح صورت مقادیر کارهای تغییر یافته با توجه به نقشه های اجرائی جدید و صورتهای مقادیر مورد تائید واحدهای اجرائی و مقایسه با صورت مقادیری که براساس نقشه ها و مدارک اولیه موضوع پیمان محاسبه گردیده بمنظور تعیین مقادیر کارهای اضافی یا نقصانی .

۵۳-      کنترل مقادیر کار و مصالح مورد نیاز پروژه ها که از طرف واحد متقاضی ارائه شده و برآورد ریالی آنها جهت ارائه به دستگاه اجرائی در مرحله شروع بکار

۵۴-      برنامه ریزی و تهیه برآورد پیمانی هریک از پروژه هایی که برپایه صورت مقادیر و سایر اطلاعات کسب شده براساس روشهای متنوعی که جوابگوی بررسی حقیقی و برآورد واقعی پروژه را بنماید از طریق برآورد براساس فهرستهای بهاء پایه استخراج سازمان برنامه و بودجه ، برآورد براساس آنالیزها ، برآورد براساس روش تحلیل آیتمها ، بررسی مقادیر و قسمتهای بازار با توجه به تورم و کمبود بعضی از اجناس

۵۵-      کنترل برآورد انجام شده و باقیمانده از طرحهائی که براساس تصمیمات مسئولین ذیربط متوقف و یا از پیمانکاران خلع ید شده برمبنای موازین و شرایط پیمان بمنظور تسویه حساب پیمانکار

۵۶-      بازدید از کارهای انجام شده طرحهای ناتمام جهت برآورد و تسویه حساب با پیمانکار و تصمیم گیریهای بعدی بمنظور اتمام کار

۵۷-       کنترل ، تهیه و تنظیم برآوردهای تغییر یافته اضافی و نقصانی برمبنای نرخها و موازین پیمان جهت ارائه به واحد متقاضی

۵۸-      محاسبه و تعیین مبلغ قابل پرداخت بابت تعدیل پیمانهائی که مشمول بخشنامه برنامه و بودجه می باشد براساس فرمها و شاخص های تعیین شده

۵۹-      تهیه درصد بندی اجرای کار و ریز تفکیکی پروژه ها نسبت به مبلغ کل برآورد شده جهت درج در اسناد پیمان برای تعیین ارزش کار انجام شده و پرداخت صورت وضعیتها

۶۰-      برآورد اضافه کاریها ، کسر کاریها طبق مصوبه اعلام شده برآورد ( برآورد تقریبی پس از اجرا جهت پرداخت به پیمانکار ) با ارائه مدارک و مستندات مربوطه

۶۱-      کنترل و بررسی خسارات وارده به شرکت و تعیین مقادیر ریالی براساس مقادیر اعلام شده از واحد متقاضی

۶۲-      کنترل و بررسی کلیه صورت وضعیتهائی که نرخ آنها براساس فهرست پایه سازمان برنامه و بودجه منعقد گردیده اعم از ساختمانی و برقی و تاسیساتی و آسفالت

۶۳-      بررسی کلیه صورت مقادیر و اضافه کاری و کسر کاری قراردادهائی که در امور قراردادهای ستاد منعقد شده و برآورد آن در واحد اشاره شده انجام میگیرد .

۶۴-      ثبت اطلاعات مناقصات در سایتهای نظارتی .

۶۵-      برآورد ریالی قرارداد از لحاظ اجرا و کالا جهت کمیسیون مناقصات .

۶۶-      برآورد هزینه کارهائی که شرکت جهت سازمانهای دولتی و یا خصوصی انجام میدهد و هزینه آن به حساب شرکت واریز میگردد .

۶۷-      بررسی صورت وضعیت قطعی با توجه به برآورد کلیه اضافه کاریها و کسر کاریهای انجام شده مربوط به پروژه

۶۸-       بررسی اضافه کاری و کسر کاری پروژه ها و برآورد ریالی آنها و همچنین بررسی اضافه کاری و کسرکاری جدول مقایسه ای و برآورد ریالی آنها .

۶۹-      کنترل قیمت مصالح شرکت برنده جهت درج در قرارداد اصلی.

 

 

  • تاریخ انتشار :
  • 4 آبان 1401
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
آخرین اخبار
مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم «بهار در بهار» شرکت گاز زنجان برگزار شد
مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم «بهار در بهار» شرکت گاز زنجان برگزار شد مرحله مقدماتی پانزدهمین دوره مسابقات کارکنان و همسران کارکنان و همچنین بیست و پنجمین دوره رقابت‌های ویژه فرزندان کارکنان شرکت گاز زنجان با عنوان «بهار در بهار» با حضور پر شور کارکنان و خانواده محترم ه ...
1403/02/18
تدوین برنامه‌های کمیته بانوان در راستای توان‌افزایی بیشتر بانوان همکار وخانواده شرکت گاز زنجان
تدوین برنامه‌های کمیته بانوان در راستای توان‌افزایی بیشتر بانوان همکار وخانواده شرکت گاز زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: برنامه‌های تدوین شده در کمیته بانوان شرکت گاز به‌منظور توان‌افزایی و بالندگی بیشتر زنان و خانواده شرکت گاز زنجان انجام می‌شود.
1403/02/18
اجرای قانون حمایت از خانواده از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است
اجرای قانون حمایت از خانواده از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهتمام دولت به افزایش و جوانی جمعیت، اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از الویتهای کاری شرکت گاز زنجان است ...
1403/02/17
استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها در برنامه‌های فرهنگی ضروری و حیاتی است
استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها در برنامه‌های فرهنگی ضروری و حیاتی است رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان به بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ها در اجرای طرح‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: انجام برنامه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای در نهادینه سازی فرهنگ درست دارد.
1403/02/12
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی روز کارگر را تبریک گفت
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی روز کارگر را تبریک گفت مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با صدور پیامی، روز جهانی کار و کارگر را به تلاشگران شرکت گاز استان زنجان تبریک گفت.
1403/02/11
در سال 1402؛ 100 درصد مصوبات شرکت گاز استان زنجان اجرایی شد
در سال 1402؛  100 درصد مصوبات شرکت گاز استان زنجان اجرایی شد مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از اجرای 100درصدی و به هنگام مصوبات سال گذشته خبر داد و گفت: شرکت گاز زنجان، با برنامه‌ریزیهای دقیق، کارآمد و مشارکت واحدهای زیربط علاوه بر اتمام به هنگام مصوبات در اجرا ...
1403/02/10
انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، جناب آقای محمد صالح شرفی منفرد به عنوان رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان منصوب شد.
1403/02/09
در سال 1402 صورت گرفت؛ جذب 15 هزار و 845 مشترک جدید در شرکت گاز استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛   جذب 15 هزار و 845  مشترک جدید در شرکت گاز استان زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای توزیع عادلانه امکانات، رفاه اجتماعی و عمومی در سال گذشته 15 هزار و 845 مشترک جدید شهری و روستایی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی در شرکت گاز زنجان جذب شده ...
1403/02/08
s